אנה מניאני היא עדיין איקונה ומיתוס

מרלון ברנדו העריץ אותה, טנסי ויליאמס כתב לה מחזה ואין חולק כי מניאני היא גדולת שחקניות איטליה. סרט תיעודי חוזר לדמותה של הפמיניסטית החלוצית שנלכדה בדמות האשה היצרית ושהסתבכה במשולש־אהבה מול רוסליני ואינגריד ברגמן

אורי קליין
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אנה מניאני ב"בליסימה". היו שתיארו את הופעותיה כהתפרצויות של הר געש
אורי קליין

הקולנוע המודרני נולד כמה וכמה פעמים. אחד מרגעי הולדתו המכוננים אירע ב–1945, סמוך לסוף סרטו של הבמאי האיטלקי רוברטו רוסליני, "רומא עיר פרזות". עלילת הסרט מתרחשת ברומא בזמן הכיבוש הנאצי. הגרמנים דולקים בעקבות ג'ורג'יו, אחד ממנהיגי המחתרת, שמצא מקלט אצל חברו פרנצ'סקו וארוסתו פינה, ברובע של מעמד הפועלים. כאשר הגרמנים מגלים את מקום המקלט, עוצרים את פרנצ'סקו ומעלים אותו למשאית בדרך למותו הוודאי, כל תושבי הבניין מתאספים בחוץ מול החיילים הנאצים שמעמידים בפניהם חומה בצורה. את החומה פורצת פינה כרוח סערה, וכאשר המשאית מתחילה לנסוע היא רצה בעקבותיה כשהיא זועקת את שמו של אהובה, עד שהיא נורית וצונחת למותה על הכביש. 

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ