זה היה העשור של שוברי הקופות. הנה הטובים שבהם

דיסני שלטה, ז'אנר האימה פרח, הרבה סרטים הכניסו יותר ממיליארד דולר והקולנוע הישראלי הגיע לשיאים מסחריים ואמנותיים. לצדם היו לא מעט נקודות שפל

מתוך "תברח". סרט אימה בלי הקפצות והבהלות זולות
מתוך "תברח". סרט אימה בלי הקפצות והבהלות זולותצילום: Universal Pictures
אורון שמיר
אורון שמיר

עוד יומיים יסתיים עשור היסטורי בכל הקשור למכירת כרטיסי קולנוע. מן העבר השני, האפשרויות לצפייה בסרטים בסלון מעולם לא היו רבות ונוחות יותר. עיבודים של רומנים גרפיים והמשכים למותגים מוכרים מילאו את בתי הקולנוע, והסיפורים המקוריים נדדו אל המסך הביתי, שם ההימור הכלכלי קטן יותר. בעקבות זאת במאים בעלי שם רבים הקריבו את ההקרנה בקולנוע ונדדו אל הכיסים העמוקים של נטפליקס ודומיה. הקולנוע, מנגד, התמלא בסדרות של סרטים — מבנה סיפורי השאול מן הטלוויזיה. הוליווד הלכה בשנים הללו על בטוח. הצופים צפו בהמוניהם בסרטים שדחפו להם במורד הגרון, בתעשייה השתכנעו שזה מה שהקהל אוהב, עוד סרטים בסגנון הופקו, וחוזר חלילה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ