קטינים וחשפנית השתתפו בסצינה ב"עירום". האם נחצה כאן גבולי אתי?

סצינת לאפ־דאנס שנויה במחלוקת בסרט "עירום" של ירון שני, בהשתתפות חשפנית שעבדה ב"פוסיקט" וקטינים, מציפה שאלות חשובות בנוגע ליחס קל הדעת של תעשיית הקולנוע לנשים בזנות

נירית אנדרמן
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
נערים עם חשפנית
מתוך הסרט "עירום". לא פעם נון־אקטורס מסונוורים מההזדמנות שקיבלו, ולא מודעים לזכויותיהםצילום: מתוך ערוץ היוטיוב Celluloid Dreams

בשנה וחצי האחרונות, רשם הפרויקט השאפתני של ירון שני "טרילוגיה על אהבה" רצף של הישגים: שלושת סרטי הטרילוגיה הוקרנו בזה אחר זה בפסטיבלים יוקרתיים בארץ ובעולם, זכו לאהדת המבקרים וגרפו כמות מרשימה של פרסים. הסצינות על המסך עוצמתיות, אותנטיות בצורה יוצאת דופן, לופתות את גרונם של הצופים ולא מרפות. חלק מהכוח הזה מגיע משיטת העבודה הייחודית של שני, שבמקום לדבוק בשיטה המסורתית של כתיבת תסריט, גיוס שחקנים וצילום סצינות מתוכננות היטב — מעדיף עבודה עם שחקנים לא מקצועיים. בסרטיו, שוטר לשעבר מגלם שוטר, עובדת סוציאלית מגלמת עובדת סוציאלית וכדומה. לאורך חודשים ארוכים הם בונים יחד עם הבמאי את הדמויות, הדיאלוגים וההתרחשויות סביבן, בכפוף לשלד כללי של תסריט. כל המשתתפים מקבלים שכר על עבודתם בסרט.

תגובות