מי בנה את התנור של אייכמן?

בעיצומה של מגפה עולמית הגיע במאי אמריקאי לישראל כדי לביים סרט על משפט אייכמן, בלי להבין כמעט מילה בעברית. ביקור על הסט מגלה מדוע ג'ייק פלטרו, אחיה של גווינת', התרכז בדמויות השוליים בפרשה, כיצד התגלגל ילד בן 12 ללא כל ניסיון משחק לאחד התפקידים הראשיים ואיך נדחק עמוס תמם מהקאסט

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
הבמאי ג'ייק פלטרו.
הבמאי ג'ייק פלטרו. "רציתי לעסוק באופן שבו הסביבה הגיבה למשפט"צילום: מגד גוזני
שני ליטמן
שני ליטמן
שני ליטמן
שני ליטמן

יום לוהט באוגוסט, צהריים. יפו. כיתת בית ספר שעוצבה מחדש ככיתה בבית ספר מקצועי בתחילת שנות השישים. התלמידים והתלמידות יושבים בשקט מופתי ליד שולחנות עץ מהוהים, כולם בתלבושת אחידה של חולצות תכלת מכופתרות ומכנסיים כהים. על השולחנות מונחים מחברות חומות, קלמרי עץ של פעם ועפרונות פשוטים. כל פרט נבחר בקפידה. על הקירות תלויות תמונות של ראש הממשלה דוד בן גוריון, הנשיא יצחק בן צבי והרמטכ"ל השישי, צבי צור. בירכתיים ניצב שולחן עץ גדול ועליו כלי עבודה שונים, מאחוריו תלויים מסורים, צבתות ואיזמלים. השחקנים לא עוטים מסכות כירורגיות אבל חוץ מהם, כל צוות הצילום על הסט נראה כמו בהכנה לניתוח. הבמאי, ג'ייק פלטרו, לבוש כמו אחד התלמידים־שחקנים — חולצת כפתורים בתכלת בהירה, מכנסים בכחול כהה ונעלי עבודה. לא מתוך הזדהות, מסבירים לי העובדים על הסט, זו התלבושת הרגילה שלו.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ