אפקט ״פרזיטים״: הקולנוע הקוריאני כובש את הוליווד ואת העולם

המועמדויות של "מינארי" לאוסקר השנה והזכייה הגורפת של "פרזיטים" בשנה שעברה נתפסות כפריצת דרך מפתיעה של הקולנוע הדרום קוריאני. בפועל המדינה האסיאתית היא מפעל תרבותי ענק, שמאחוריו סיפור ארוך ומרתק לא פחות מכל תסריט. מתור הזהב שאחרי מלחמה איומה, דרך ההתייצבות של התאגידים לדגל, ועד שיתופי הפעולה ההוליוודיים – ככה התפתח ה־K-Wave

"אוקג'ה", בבימוי
בונג ג'ון-הו,
2017 . נטפליקס
מימנה
"אוקג'ה", בבימוי בונג ג'ון-הו, 2017. נטפליקס מימנהצילום: Barry Wetcher / נטפליקס
נירית אנדרמן
נירית אנדרמן
נירית אנדרמן
נירית אנדרמן

ב־9 בפברואר 2020, רגע לפני שהקורונה שיתקה את האנושות, הבטיח אירוע אחר את מקומו בספרי ההיסטוריה. זה קרה באולם חגיגי בהוליווד, לקראת סוף הערב, כשטקס חלוקת פרסי האוסקר התקרב לקצו. אחרי שכבר זכה באותו הערב בשלושה פרסים – לבימוי, לתסריט ולסרט הבינלאומי המצטיין – נקרא הבמאי הקוריאני בונג ג'ון-הו אל הבמה בפעם הרביעית, הפעם כדי להניף את הפרס הכי אמריקאי שיש. לראשונה בדברי הימים של הוליווד קיבל סרט בשפה זרה את פרס האוסקר לסרט הטוב ביותר. למאסטרים המערביים שהתמודדו איתו בתחרות – קוונטין טרנטינו, מרטין סקורסזי, טוד פיליפס, סם מנדס – לא נותר אלא לראות בהשתאות כיצד הפרסים שלפי כל התחזיות היו אמורים לצנוח לידיהם נקטפים בזה אחר זה על ידי הקולנוען הדרום קוריאני, ולמחוא כפיים בנימוס.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ