בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

קאמבק מארץ הצפרדעים

פוזי מספר עכשיו בדיחות בנוואדה וסקוטר עובד בגוגל. אחרי כמה ניסיונות כושלים לעבד לקולנוע את "החבובות" החליטו בדיסני לחרוג ממנהגם ולתת יד חופשית ליוצרי הסרט החדש על פי הסדרה הקלאסית. מה אומר על כך קרמיט ואיך הוא מסתדר עם וולטר שצץ משום מקום?

2תגובות

לא ניחושים הפכו את דיסני לחברה הגדולה בעולם בתחום הבידור. נכון, היא בוטחת באינסטינקטים הקריאטיביים שלה, אבל הממלכה הקסומה גם מעסיקה גדודים של חוקרים סמויים המגששים ומחטטים בטעמו של הקהל. אילו נושאים פסיכולוגיים צריכים לעמוד במוקד של תוכנית טלוויזיה לילדים? אילו צבעים יגרמו לבובות הנסיכה להיחטף מהמדפים?

דמיינו אפוא לעצמכם איך הגיבה דיסני כשהגיע הזמן ליצור חבובה חדשה, כחלק מהמאמץ הקולנועי הנואש האחרון להפיח חיים בסדרת הטלוויזיה משנות ה-70. דייוויד הוברמן, אחד המפיקים של הסרט החדש של דיסני, "החבובות", שהיה נשיא באולפני וולט דיסני, כבר ראה בעיני רוחו איך החברה שולחת אליו משאאית מלאה במחקרי שוק עם מסקנות כגון: הדמות צריכה להיות מתוקה ופרוותית (כדי שתעניין את האימהות), נועזת ומחזיקה סקייטבורד (כדי לקסום לבנים) ובצורת מרובע (כדי שיהיה נוח להציג אותה בערימות בחנויות).

זה לא קרה. דיסני - כך אמרו הוברמן וחברים אחרים בצוות הקריאטיבי הבכיר של הסרט בראיונות שונים - לא התערבה כלל בעיצוב דמותו של וולטר, החבובה שבמרכז הסרט החדש שיעלה בישראל ב-8 בדצמבר. "הוראות האולפן היו: ‘תעשו סרט טוב'", אומר הוברמן. "מדהים שלא נחתו עלינו המוני אנשים ממחלקת המוצרים. אילו זה היה אחרת, אלוהים יודע לאן היינו מתגלגלים". ניקולס סטולר, מכותבי תסריט "החבובות", מאשש את דבריו. "המעורבות של האולפן היתה מעטה להפליא", אומר סטולר. "ובסופו של דבר יצא סרט מוזר למדי, אבל מדליק".

הקהל ייאלץ להחליט בעצמו אם הסרט מדליק, אבל אין ספק שהוא מוזר. בשחזור אובססיבי של התעלולים המטורפים שבגללם היתה "החבובות" תוכנית אהובה על דור שלם של צופי טלוויזיה - מציג הסרט החדש תרנגולות רוקדות, נבל שהוא ראפר (בגילומו של כריס קופר) ורביעייה ששרה בהרמוניה את "Smells Like Teen Spirit" של "נירוונה". דיסני סבורה של"החבובות", שהופק בתקציב של 50 מיליון דולר וייצא בסוף השבוע בארצות הברית, יש פוטנציאל לשבור קופות. אבל איש אינו יודע אם בעידן של פיקסאר יזכו בובות לאהדה (ואם לצטט את אחד ממשפטי המחץ של קרמיט - "אל תספרו את הראשנים שלכם לפני שהם בקעו").

מה שבטוח הוא שמקרה "החבובות" - כפי שהודגם באופן שבו נולדה דמותו של וולטר - הוא דוגמה נדירה לוועדת הפקה תאגידית שסרה מהדרך ונתנה לאנשי הקריאטיב לצעוד בראש ולהנהיג (ניסיונות קודמים להפיח חיים בחבובות התמקדו במוצרים נלווים ולאו דווקא בתוכן משכנע).

היו כמובן רגעים שדיסני ניסתה להעמיס על "החבובות" מטען סינרגטי, אומר ג'ייסון סיגל, מכותבי התסריט שמככב בסרט. "באחת הישיבות שאל מישהו במלוא הרצינות, איזה חלק בתסריט הוא המתאים ביותר לבנות ממנו מתקן בלונה פארק". אבל בכירי דיסני, אולי משום שדעתם הוסחה בשל שינויים כואבים בארגון האולפנים, לא התערבו בסרט יותר מדי, והניחו לו להיות מוזר, שנון - "חבובתי", במלותיו של סיגל - ואף מעט מפולפל (ויעיד על כך מפגש קרוב בין האגן של מיס פיגי לבין הפרצוף של ג'ק בלאק).

במשך שנים לא ידעו בדיסני מה לעשות עם משפחת התמהונים מפרווה שיצר ג'ים הנסון. החבובות נהפכו לכוכבי-על בינלאומיים, אבל לא היה להן להיט קופתי זה 32 שנה. חמשת סרטי החבובות האחרונים הרוויחו בקופות הכרטיסים בארצות הברית פחות ממה שגרף "צעצוע של סיפור 3" בחמשת הימים הראשונים להקרנתו. או כפי שקרמיט, השוקל קאמבק באחוזתו המבודדת, שר בסרט החדש, "האם מישהו יצפה, האם למישהו אכפת, או שמא משהו התקלקל לעד?"

הסרט, שביים ג'יימס בובין, טירון קולנועי שביים בטלוויזיה בין השאר את הסדרה "Flight of the Conchords" של HBO, עוקב אחר בני זוג מעיירה קטנה (איימי אדמס וסיגל), הלוקחים את וולטר הצעיר, שאינו יודע שהוא חבובה, ללוס אנג'לס, לביקור באולפן הישן של קרמיט. אחרי שהוא מגלה שאיל נפט מרושע מתכוון להרוס את האולפן, מתגייס וולטר למצוא את קרמיט וחבורתו - פוזי מספר בדיחות גרועות ברינו שבנוואדה; סקוטר הממושקף עובד בגוגל - ולהעלות מופע לגיוס תרומות.

הסרט מציג את הדמויות המפורסמות ביותר של הנסון, ובהן גונזו, השף השוודי, חיה, ביקר, ואת זוג הזקנים מהמרפסת, וולדורף וסטטלר. אבל וולטר הוא הכוכב הראשי. הוא נער קטן וביישן בעל קול צייצני, שחוסר הביטחון שלו ניכר בכתפיו השמוטות ובמבטים הארוכים שהוא נועץ ברצפה. אך די שהוא מתקרב לחבובה כלשהי ומיד הוא מתעורר לחיים ומתחיל לרטוט מרוב התרגשות - אם הוא לא מתעלף קודם לכן.

"רצינו דמות פשוטה, כולה תום והתלהבות, שתהיה נקודת המוצא לילדים שלא מכירים את ‘החבובות' כמו שההורים שלהם מכירים אותן", אומר סטולר. סיגל - הזכור מהנשיקה הסוערת מ"קח את זה כמו גבר" ומדמות הטיפש המאוהב בסדרה הטלוויזיונית "איך פגשתי את אימא" - מסביר את וולטר כך: "הוא כפיל שלי, מעריץ כבד של החבובות שרוצה לדעת מה לעזאזל קרה להן".

אז אם דיסני לא הציגה הפעם תוכניות משלה, שעברו דרך קבוצות מיקוד, לפני שנוצר סרט חבובות חדש - איך ניגש הצוות למשימה?

בתסריט וולטר הוא האח הצעיר והמאומץ של הדמות שמגלם סיגל. וולטר אינו ילד קטן - הוא כבן 30 - אבל נראה כמו ילד קטן. "רצינו שהוא ייראה לא שייך לעולם בני האדם, וידענו שלכן הוא צריך להיות קטן", אומר סטולר. התסריטאים לא פירטו איך הוא נראה ורק ציינו שהוא מזכיר "סמרטוט ישן" ולובש חליפה כחולה - אומר פול אנדרייקו, מנכ"ל "פאפט היפ וורטשופ", הסטודיו מהובוקן שבניו ג'רזי שייצר את וולטר.

אנדרייקו אומר שהחל לשרטט אפשרויות שונות - וולטר רזה או שמנמן, אנושי או חייתי - ובסופו של דבר הגיש למפיקים 14 דמויות שונות. לאחר שהצוות בחר בדמות בסיסית אחת, התנהלו דיונים בעניין המרקם והצבע. "בחנו 25 אפשרויות שונות, בין השאר ורוד ומחוספס, כתום מנוקד ואפור חלק", מפרט אנדרייקו. "לא רצינו שוולטר יהיה בדיחה", מוסיף טוד ליברמן, אחד המפיקים. "הכוונה היתה שבסוף הסרט, כשהוא מוצא את מקומו, הצופה ירצה להזיל דמעה".

וולטר, לדברי אנדרייקו, מזכיר מאוד את קרמיט, לפחות באופן התפקוד שלו. הפנים שלו, פרצוף כתום המזכיר מעט את ארני מ"רחוב סומסום", גמישות מאוד ויכולות להביע מגוון רגשות. וולטר לא קיבל אף, אבל יש לו שיער חום פרוע. הסטודיו בנה אב טיפוס במשך כשבוע ובנייתו של וולטר הסופי (וכמה כפילים לפעלולים) נמשכה חודש.

הצעד הבא היה הליהוק. מבחנים למפעילי בובות נערכו כפי שעורכים מבחני קבלה לשחקן: ביקשו מאנשים לבוא ולקרוא מהתסריט לפני המצלמה. שישה מפעילי בובות נשקלו ברצינות, ובסופו של דבר קיבל את התפקיד פיטר לינץ מניו יורק, אב לשלושה בן 44, איש שמדבר בשקט, בעל ניסיון נרחב מ"רחוב סומסום" האמריקאית.

אבל הוא לא זכה בתפקיד בקלות. הוא משך את תשומת לבם של המפיקים בעת קריאה של התסריט כולו. לינץ בא לשם כדי לעזור לאריק ג'ייקובסון, בעל ניסיון בחבובות, המבצע כמה דמויות ובהן מיס פיגי וסם הנשר. בסופו של אותו יום היה לינץ מדוכדך. "חשבתי שלא מביאים אותי בחשבון", הוא אומר, ומוסיף שתיכנן לטוס ללוס אנג'לס ולישון על הספה אצל חבר בתקווה להשיג תפקיד אחר. "חשבתי שאולי אוכל להיות יד ימין של פוזי או ניצב של פינגווין או משהו כזה", הוא אומר.

ואז הוא קיבל הזמנה להיבחן לתפקיד וולטר. "הייתי בסדר, אבל זה היה סיוט מנקודת מבט של מפעיל בובות", אומר לינץ. "האיש שנבחן לפני הזיע נורא - פשוט נורא - והתחפושת היתה ממש רטובה וקרה כשנכנסתי לתוכה".

המפיקים עדיין לא היו משוכנעים שלינץ הוא האיש שלהם. "הם צילצלו ואמרו שאף אחד לא נתן להם בדיוק מה שהם רוצים, אבל ביקשו שאטוס ללוס אנג'לס לנסות שוב", אומר לינץ. "אמרו לי לחשוב על מייקל סרה - שאם הוא היה מפעיל בובות כבר היה לו תפקיד" (סרה הוא השחקן השקט והנבוך מ"ג'ונו" ומ"סופרבאד").

במלון בלוס אנג'לס אילתר לינץ במשך 20 דקות עם סיגל, ואחר כך ביצע חמש סצינות מתוך הסרט. מאחר ש"החבובות" הוא מחזמר, לינץ וסיגל התבקשו לשיר יחד כמה דואטים שחוקים בקריוקי. "ביקשו מאתנו לשיר את ‘Love Will Keep Us Together' של קפטן אנד טניל", מספר לינץ. "זה היה ממש מגניב".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו