בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אנשי קולנוע מקומיים מקדמים את הסרט הקצר בישראל

נעמי שחורי, יואל קמינסקי ודני מוג'ה כתבו מסמך שמצביע על חשיבות הסרטים הקצרים לתעשייה. "בעולם כבר הבינו שזה ז'אנר חשוב ביותר", לדברי שחורי

תגובות

במקביל לדיונים במועצת הקולנוע על קץ עידן הדרמה הבודדת ותחילת התמיכה בסרט הקצר, התאחדו באחרונה שלושה אנשי קולנוע מקומיים - נעמי שחורי, יואל קמינסקי ודני מוג'ה - כדי לקדם יחד את קידומו של הסרט הקצר המקצועי (כלומר, לא סרט סטודנטים) בישראל. השלושה כתבו מסמך שנועד להצביע על חשיבותם של הסרטים הקצרים לתעשיית הקולנוע המקומית, לשכנע גופים ממנים להקציב משאבים להפקתם, ולהאיץ בגופים משדרים לשלבם בלוחות השידורים שלהם. הם החלו לגייס את איגודי היוצרים כדי שיתמכו בהם, ומתכננים בקרוב להיפגש עם גורמים מגוונים כדי לקדם את הנושא.

"הבנו שקיים פער בין ישראל לעולם", מסבירה שחורי, מפיקה, במאית ומנהלת בית הספר לקולנוע בבית ברל, "בארץ סרטים קצרים נתפשים כסרטי סטודנטים, ורק יוצרים ותיקים מעטים עושים סרטים כאלה. זה עדיין לא נתפש כז'אנר ל'גדולים'. בעולם, לעומת זאת, כבר הבינו שזה ז'אנר חשוב ביותר, שמאפשר קולנוע מזוכך, מאפשר ניסויים, מאפשר להתפרע. גדולי היוצרים בעולם עושים ניסויים קולנועיים בסרטים קצרים שהם מביימים".

גרין פרודקשנס

על פי המסמך, ענף הסרטים הקצרים זוכה בעולם לפריחה, בין היתר במסגרת פסטיבלים, תחרויות פרסים, קרנות התומכות ביצירת סרטים כאלה, וערוצי טלוויזיה ואתרי אינטרנט המשדרים אותם. כמו כן, במדינות רבות מעודדים יוצרי סרטים (פיצ'רים) ליצור גם סרטים קצרים (כך למשל, פרנסואה אוזון והאל הארטלי).

מחברי המסמך מציינים כי הסרט הקצר יכול, בין היתר, לאפשר לבמאי סרטים להפעיל את המנגנון היצירתי שלהם בין סרט ארוך אחד למשנהו, לאפשר לבמאים צעירים להתנסות בסרט קצר בהפקה מקצועית בדרך אל הסרט העלילתי הראשון, לחלק באופן נכון יותר את עוגת הכספים הציבוריים כך שיותר במאים ואנשי קולנוע יוכלו ליהנות מתקציב הקולנוע, ולהרחיב את מאגר הסרטים הישראלים המופצים ברחבי העולם.

בשנת 2000, כאשר כיהנה כסמנכ"ל טלוויזיה ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, היתה שחורי מהתומכות הנלהבות של הדרמה הבודדת, ועשתה ככל יכולתה כדי להשרישה בהווי הטלוויזיוני המקומי. "נלחמתי אז למען הדרמה הבודדת מתוך אמונה שלמה שזו חממה נהדרת לעבור מלימודי הקולנוע לסרט הארוך", היא אומרת, "אבל עם השנים, המציאות הביסה אותנו ואת האמונה הזאת, בארץ וגם בעולם. אז צריך לחשוב על דרכים אחרות, חלופיות, ועכשיו, עם התמיכה בסרט הקצר, אני בעצם בוגרת מעגל נגד עצמי".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו