בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מסאנדנס לירושלים: מנהלת חדשה לסינמטק בבירה

אליסיה וסטון, בכירה במכון סאנדנס האמריקאי, תהיה המנהלת הכללית והאמנותית של סינמטק ירושלים ושל פסטיבל הסרטים הבינלאומי בירושלים

תגובות

אליסיה וסטון, בכירה במכון סאנדנס האמריקאי, תהיה המנהלת הכללית והאמנותית של סינמטק ירושלים ושל פסטיבל הסרטים הבינלאומי בירושלים. כך סוכם באחרונה בין וסטון לבין נציגי הוועד המנהל של הסינמטק, בסיומו של משא ומתן שניהלו הצדדים לאורך חודשים רבים. וסטון תיכנס לתפקידה כבר בחודש יוני הקרוב.

וסטון, ילידת בריטניה, למדה בעבר לתואר שני באוניברסיטה העברית בירושלים. היא דוברת עברית, ולצורך תפקידה החדש תעבור להתגורר בישראל. בעבר עבדה בחברת ההפקה של קווין ספייסי ובמכון הקולנוע האמריקאי, ובתשע השנים האחרונות מילאה תפקידים שונים במכון סאנדנס, שהוקם על ידי רוברט רדפורד ב-1981 כדי לסייע בקידומם של יוצרים צעירים מכל רחבי העולם. המכון מקיים בין היתר את פסטיבל סאנדנס - הנחשב לפסטיבל הגדול בארצות הברית לקולנוע עצמאי.

סינמטק ירושלים

היא עומדת בראש המחלקה הבינלאומית של תוכנית הפיצ'רים של המכון, ובעבר הובילה יוזמה של המכון במזרח התיכון, במסגרתה סייעה בהקמת תוכניות על פי המודל של מעבדות סאנדנס - בין היתר, סדנאות תסריטאים בירדן ובתל אביב. לאורך השנים ביקרה פעמים רבות בישראל, ניהלה קשרי עבודה הדוקים עם כמה מראשי ענף הקולנוע המקומי, ואף ליוותה כמה קולנוענים ישראלים במעבדות של סאנדנס.

יו"ר הוועד המנהל של הסינמטק והפסטיבל, עמוס מר חיים, אמר, עם זאת, אתמול ל"הארץ" כי בהתקשרות עם וסטון אין כל התייחסות לשינויים הצפויים או לתכנים החדשים שבכוונת המנהלת החדשה להוביל במוסד.

בעניין הביקורת שהשמיעו אישים שונים בתעשיית הקולנוע על ההחלטה למנות לתפקיד הבכיר מועמדת זרה במקום מועמד מקומי, הבהיר מר חיים כי הוועד המנהל לא הצליח לאתר מועמדים מתאימים לתפקיד. "רבים הציעו את מועמדותם לתפקיד היוקרתי, אבל הבעיה היתה כפולה: חלקם היו אנשי מינהלה מנוסים, אך נטולי רקע פילמאי-תרבותי מספיק, ואילו אחרים שהיה להם רקע כזה, לא היו בעלי ניסיון שיצדיק מינוי לעמדה כה חשובה", אמר.

"הזמן שחלף לא היטיב עם המוסד, שצריך להיות קשוב לרוח הזמן. וסטון, בתוקף תפקידה בסאנדנס, מאוד קשובה ומעודכנת לגבי מגמות של עולם הקולנוע העכשווי, ובחרנו בה מפני שאנו מצפים שהיא תביא עמה משב רוח רענן, מעודכן ובינלאומי".

בסינמטק ירושלים מקווים כי כניסתה לתפקיד תשים קץ לחוסר היציבות בתחום הניהולי, השורר במקום מאז פרישתה של ליה ון ליר לפני כארבע שנים. אחרי ון ליר מונה לתפקיד אילן דה פריס, ששרד בתפקיד פחות משנתיים, ומאז התנהל המוסד ללא מנהל קבוע. סכסוכי עבודה בין העובדים להנהלה ומחלוקות שהתגלעו בין נציגי שניים מהגופים המממנים של הסינמטק והפסטיבל - קרן אוסטרובסקי וקרן ירושלים - הערימו קשיים רבים על ניהול המוסד ועל פעילותו התקינה.

יגאל מולד חיו, ששימש בשנים האחרונות כמנהל בפועל של המוסד הירושלמי, צפוי לסיים את תפקידו עם כניסתה לתפקיד של וסטון, ולעבור לכהן כאחראי על פרויקט שדרוג והשבחה של ארכיון הסרטים. בכירה נוספת בסינמטק ובפסטיבל, גילי מנדל, ששימשה מנהלת מחלקת החינוך ומנהלת פרויקטים מיוחדים, וליוותה את הסינמטק הירושלמי לאורך כשלושה עשורים, קיבלה באחרונה הודעה כי בכוונת הוועד המנהל לדון איתה על סיום תפקידה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו