בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

איך נהפך וס אנדרסון לנציג הקולנועי של דור ההיפסטרים

תגובות

בשנים האחרונות נהפך וס אנדרסון לא רק לבמאי מוערך אלא גם לסמל סטייל ולחותמת קױליות שניכרת בסרטים שלו, בבחירות הוויזואליות והמוסיקליות שלו, בהופעותיו הציבוריות ובסגנון הלבוש שלו.

ככלל, אפשר לדמיין שאנדרסון, כמו גיבור סרטו "ממלכת אור הירח", היה הילד הדחוי שטעמו האקצסנטרי אומץ בהדרגה ונהפך כמעט לנחלת הכלל. המוסיקה משנות ה‑60 וה‑70, הבגדים המוקפדים, האקססוריז, הלוקיישנים המוזרים והתפאורה הפכו אותו לנציג הקולנועי הבלתי מעורער של דור ההיפסטרים ושל הרוח הנוסטלגית הנושבת ממנו.

אפשר לראות בחליפות הקטנות עליו בשתי מידות את הסימן הראשון לקוליות הזאת. אפשר לדבר על המשקפיים שלו ואפשר לספר על כל החברים הנכונים שאתם הוא מסתובב בדאון טאון ניו יורק. אבל סקירה של סרטיו יכולה להניב מילון מקוצר להלכי הרוח, האופנות והטרנדים, האובייקטים והמוסיקה של צעירים בשכונות הנכונות של הערים הגדולות בעולם בעשור הראשון של האלף הנוכחי.

ב"משפחת טננבאום" מ‑2001 היו חליפות קאמל שנהפכו מיד לאופנתיות, ערבוב של בגדי טניס (בסגנון ביורן בורג) עם חליפות אדידס משנות ה‑70, מראה של קאובוי עירוני, מעילי פרווה, תסרוקות בלתי נשכחות של גווינת פאלטרו, פסקול רוק משנות ה‑70, טפטים עם ציורי זברות על הקירות ועוד. הסרט נראה כמו שיטוט בחנות הוינטג' הכי טובה בעולם, שנייה לפני שכל העולם גילה אותה.

אי-פי

ב"עמוק במים" המשיך אנדרסון את האובססיה שלו לבגדי ספורט נוסטלגיים והמציא נעלי ספורט לגיבור שלו, קפטן זיסו, ולחבורתו, מעין גרסה משלו לנעלי האדידס רום הקלאסיות. הנעליים עוררו עניין רב, אבל בחברת אדידס סירבו להוציא את הדגם, אפילו בהוצאה מוגבלת. בעקבות זאת פורסמו באינטרנט הוראות כיצד ליצור לבד נעליים כאלה.

ב"רכבת לדרג'לינג", ובמיוחד בסרט הקצר, "מלון שאבלייה" (סרט קצר שהיה מעין הקדמה לסרט) הציג אנדרסון את היחס המורכב של דור ההיפסטרים למזרח הרחוק. הוא עירבב את הקוליות הפאריסאית (נטלי פורטמן בתספורת בסגנון מיה פארו בסצינת בית מלון בלתי נשכחת) עם מסע פוסט קולוניאליסטי בהודו שכלל מזוודות יפהפיות עם מונוגרמות של בית לואי ויטון. איקונת סטייל ניו-יורקית, ואריס אהלווליה, מעצב התכשיטים הפקיסטאני שמזוהה עם הטורבן שלראשו, גילם בסרט את דמות הכרטיסן.

ב"מר שועל המהולל", סרט בובות מונפשות, מימש אנדרסון את חזונו האסתטי. אף שהכוכבים היו שועלים, הסרט סימן את אחד הטרנדים הלוהטים של השנים האחרונות: המעבר של פיג'מות מבגדי שינה לקדמת הבמה האופנתית, חליפות קורדרוי וחליפות בעלות רכיסה כפולה.

סרטו החדש, "ממלכת אור הירח" לא שונה במובן הזה. אמנם הפעם הסטייל מתרכז בחליפות צופים אמריקאים קלאסיות, אבל התסרוקות, המשקפיים, האקססוריז הקטנים, פרנסואה הארדי שנשמעת מבעד לפטיפון צעצוע וצבעי הרטרו שצובעים את המסך (השנה היא 1965) הם חלק מהמילון האנדרסוני השלם שמלווה אותו מאז ראשית דרכו הקולנועית.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו