אליחי וידל

עיתוני השואו ביזנס ואתרי הבידור אוהבים את ג'סטין טימברלייק. הוא נראה טוב, מתלבש בתחכום, בורר בקפידה את השותפים והשותפות שלו לעשייה המוזיקלית ואת החברים שעמם הוא מתרועע.

הוא נשוי לג'סיקה בייל, כוכבת קולנוע שמקפידה להתרחק ממצלמות הפפראצי ומעל הכל הוא גם מצליח ליצור מוזיקת פופ קליטה שסוחפת מיליוני מעריצים. הקשרים הטובים שלו הניבו לו תפקידים בסרטי קולנוע מוערכים, כמו "הרשת החברתית" ו"לתוך הזמן" והיכולת שלו לצחוק על עצמו הובילה אותו לפריים־טיים הטלוויזיוני עם תפקידים קומיים ב"מוצ"ש בשידור חי" הפופולרית. אמן.

גם התקשורת הכלכלית האמריקאית אוהבת אותו. פרשנים ובעלי טורים באתרים כמו "פורבס" ו"וול סטריט ג'ורנל" טימברלייק רואים בו יותר איש עסקים מאשר אמן או מוזיקאי.

ג'סטין טימברלייקצילום: Redferns via Getty Images

כולם אוהבים להתייחס אליו כאל יזם (עדיף לגלגל על הלשון את המלה "אינטרפנוררר") ולהזכיר שוב ושוב את ההשקעות שלו בסטארטאפים, בעיקר את העובדה שהוא קנה את האתר הכושל מייספייס בניסיון להפוך אותו לפלטפורמה שיווקית לזמרים מתחילים. הם רואים בו אחד משלהם - מפיק מוזיקלי, בעל מותגי אופנה משלו, ליין משקאות אלכוהוליים ואתר גולף - ומעריכים את ההון שלו ב-100 מיליון דולר. איש עסקים.

הקהל אוהב אותו - וזה הכי חשוב. אלבום הסולו הראשון שלו נמכר ברחבי העולם ב-10 מיליון עותקים. האלבום השני כבר טיפס למכירות של 18 מיליון עותקים. המבקרים מחבקים אותו והוא זכה בפרסים היוקרתיים ביותר בתעשייה - או לפחות היה מועמד להם. אלבום השנה, זמר הפופ המועדף, אלבום הנשמה הטוב ביותר, גראמי, בריטס, אם־טי־וי - כולם עברו דרכו.

גם סיבובי ההופעות שלו הם הוכחה לאהבת הקהל - שני מיליון מעריצים הזרימו לו הכנסות של 100 מיליון דולר בסיבוב ההופעות FutureSex/Love Show שכלל 120 הופעות בשנת 2007. על פי פרסומים שונים, ככל הנראה הוא יופיע לראשונה בישראל בתחילת קיץ 2014 עם סיבוב ההופעות החדש שלו. פרפורמר.

מאז התפרקה "אן' סינק" - להקת הבנים המצליחה שהיה חבר בה - לפני קצת יותר מעשור, בונה טימברלייק את הקריירה של עצמו, כפי שחברות בונות ומנהלות קו מוצרים משלימים. כל השקעה נבחנת על פי תרומתה הפיננסית לתאגיד, כל השקה מתוכננת בקפידה וכל קמפיין פרסומי תומך בתדמית הכוללת של המותג. הוא דיבב סרטי ילדים כמו "שרק" ו"יוגי הדב" אבל השתתף ב"אלפא דוג" האלים.

טימברלייק מקבל את פרס קליפ השנה בטקס פרסי הווידיאו של אם-טי-וי, אוגוסט 2013צילום: Charles Sykes/Invision/AP

אפילו השערוריות התקשורתיות סביבו מתוכננות מראש לחשיפה האופטימלית: בשנת 2004 הוא חשף את השד של ג'נט ג'קסון בשידור חי לעיני 140 מיליון צופים בהופעת המחצית של הסופרבול. עד כמה שהאירוע היה מביך, הכל היה מתוכנן מראש כדי ליצור פרובוקציה בשפיץ של הרייטינג הטלוויזיוני העולמי. ב-2011, בתזמון מושלם עם הופעתו, בסרט "ידידים פלוס" התחילו להתרוצץ שמועות בהוליווד על תמונות אינטימיות שלו עם מילה קוניס, שותפתו לסרט. איש שיווק.

העובדה שטימברלייק מצליח ליצור לעצמו הכנסות נאות ביותר משאר העיסוקים שלו, משחררת אותו מהלחץ התמידי בתעשיית המוזיקה לייצר אלבום אחרי אלבום בקצב של אחד לשנה.

"אני לא רוצה להוציא לשוק משהו שאני לא אוהב - וזה משהו שלא קורה בכל יום צריך סבלנות בשביל זה", הסביר בתחילת השנה בסרטון וידיאו לקראת צאת האלבום "The 20/20 Experience" - שבא אחרי כמעט שש שנים שבהם הוא לא הוציא אלבום אולפן.

ג'סיקה בייל. אשתו של טימברלייקצילום: Andy Kropa/Invision/AP

אבל זה לא שבשש שנים הללו הוא לא יצר. ייתכן שהוא יצר חומרים מוזיקליים בכמות גדולה מזאת שהיה יוצר אם היה עובד על אלבום בכל שנה. הוא הפיק אלבומים ללהקות כמו "דוראן דוראן", זמרי היפ הופ, שיתף פעולה עם צמרת הפופ העולמית כמו מדונה, ביונסה, ריהאנה, כריסטינה אגילרה, ג'יי־זי ו"בלאק אייד פיז". מפיק על.

עכשיו הוא שוב בכותרות. הפעם, כדי לקדם את הפרויקט המוזיקלי האחרון שלו 
"The 20/20 Experience" (חוויית ראייה 6:6, בתרגום חופשי), הוא שולף את אלביס מקברו. לא את אלביס פרסלי בכבודו ובעצמו, אלא את הדנ"א: את ריילי קיו, הבת של ליסה־מארי פרסלי והנכדה של המלך.

את הקליפ לשיר "TKO" שהועלה לרשת בימים האחרונים וכבר צבר 13 מיליון צפיות ביוטיוב, מתחיל טימברלייק כשהוא נגרר על דרך עפר, קשור למכונית דוהרת, ומסיים בנפילה אל מותו מצוק (כשהוא עדיין קשור למכונית). בין לבין, במשך שבע הדקות של הקליפ, מספיקים טימברלייק והנכדה המיוחסת גם לריב וגם לעשות סקס על שולחן המטבח. מאהב קשוח.

ג'סטין טימברלייק - המספריםצילום: גטי אימג`ס

טימברלייק הוא אחד מכוכבי העל היחידים בתעשיית הפופ האמריקאית שמצליח לנווט את עצמו כבר יותר מעשור כתאגיד של אדם אחד, בצורה עסקית, מתוכננת ומחושבת. הוא שומר על תדמית נקייה, צעירה ורעננה, משאיר את המעריצים עירניים ומפתיע אותם כל כמה שנים עם זווית חדשה באישיות המקצועית שלו.

טימברלייק, הזמר־רקדן־בדרן, בונה את התדמית האמנותית שלו על פי הדגם הישן והטוב של הכוכבים ההוליוודיים של תור הזהב. סוג של ג'ין קלי ופרד אסטר - זמרים־בדרנים־רקדנים־שחקנים - שכיכבו בהפקות הוליוודיות ענקיות ואירחו ספיישלים של חג המולד ברשתות הטלוויזיה. אמן חמוד ואהוב שכזה, שכל הבחורות מעריצות וכל הגברים רוצים לזוז כמותם. מאמי לאומי.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ