רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שחקן "צ'רלי וחצי" דוד שושן תובע 450,000 שקל ממקדונלדס

השחקן שגילם את הילד מיקו חזר בו מהכוונה להתפשר, לאחר שקיבל "הצעות כספיות לא ראויות". גם הבמאי דוידזון תובע חצי מיליון שקל

תגובות

דוד שושן, שגילם את הילד מיקו בסרט "צ'רלי וחצי", תובע את רשת המזון המהיר מקדונלדס על השימוש שעשתה בדמותו בפרסומת שלה, שבינתיים הורדה משידור. בשבוע שעבר הוגשה בשמו תביעה לבית משפט השלום בתל אביב, המופנית גם לחברת הפרסום שאחראית לפרסומת.

התביעה על סך 450 אלף שקל, שהגיש עו"ד רועי שעיה, היא בגין הפרת זכויות יוצרים, קניין רוחני, הפרת חוק הפרטיות, גזל, עשיית עושר ולא במשפט וגניבת עין. לפני חודש, כאשר גם במאי הסרט "צ'ארלי וחצי", בועז דוידזון, זעם על השימוש בסרט מבלי לשאול אותו בכלל, דרש השחקן שושן 50 אלף שקל ממקדונלדס וממשרד הפרסום, "כדי לסיים את הפרשה מחוץ לכותלי בית המשפט", הסביר עורך הדין. "עצם זה שהפסיקו לשדר את הפרסומת, וזה מצוין בכתב התביעה, מלמד שידעו כי היה זה לא בסדר מצדם. הם הרוויחו הרבה מהסרט. לא ייתכן שבן אדם לא יקבל שקל מפרסומת שמראה את פניו כל עשר דקות".

ללא קרדיט

לפני שהוחלט על הגשת התביעה היה מו"מ בין נציגו של שושן לרשת ולחברת הפרסום. לדברי עו"ד שעיה, "הצעות הפשרה לא היו ראויות". שעיה טוען כי מאחר שהלקוח שלו, נהג מונית מובטל שחי עם אשתו ושבעת ילדיו בירוחם, "לא בא מהמילייה וגם לא חי את חיי הבידור ביום־יום, אלא הוא תושב ירוחם, מובטל, התחושה היתה שאפשר להשתמש בו לפרסומת לקציצה של בשר מבלי לשאול אותו. לא רק שלא שילמו לו, אלא שלא הרימו אליו טלפון".

הפרסומת של מקדונלדס הורדה לאחר תגובתו של במאי "צ'רלי וחצי", דוידזון, ששלח באמצעות עו"ד טוני גרינמן מכתב למנכ"ל מקדונלדס, עמרי פדן, ולמנכ"ל חברת הפרסום TBWA, רמי יהושע, האחראים על הפרסומת, ובו הוא דורש פיצוי של חצי מיליון שקלים. במקביל דרש את הסרת הפרסומת מיד. בתביעה נכתב כי מדובר ב"הפרה בוטה וחמורה ביותר של הזכויות המוסריות של מרשי ביצירה הקולנועית הקלאסית... באמצעות מעשה בריוני וחסר תרבות, של סילוף ופגימה... והפיכתה לכלי פרסומי זול מזול".

ממקדונלדס נמסר אז, כי סיימו לשדר את הפרסומת והביעו תקווה כי משה אדרי, שממנו רכשו את הזכויות של הסרט, יידע לפתור את המחלוקת. נציגי קבוצת אדרי, המחזיקה בסרטי יונייטד קינג, מסרו בתגובה לפני פחות מחודש כי כל זכויות הסרט מצויות זה כבר בידיהם. הפרסומת אמנם ירדה, אך התביעה בעינה. עורך הדין גרינמן מסביר כי "הפרסומת שודרה והפגיעה כבר נעשתה". דוידזון עצמו אמר: "המעשה לא חוקי, לא מוסרי, לא תרבותי, מכוער. אי אפשר להתכסות באצטלה של אוהב הקולנוע הישראלי ובאותו זמן להיות פיראט. לאדרי יש ספריית סרטים גדולה, הוא יכול לעשות זאת שוב ושוב". כעת מתנהל משא ומתן בין נציגי החברות לבמאי. רמי יהושע ממשרד הפרסום TBWA מסר: "הנושא נבחן על ידי יועצינו המשפטיים". מיונייטד קינג נמסר בתגובה: "כל הזכויות של הסרט נרכשו כדת וכדין".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות