נירית אנדרמן
נירית אנדרמן

חמישה סרטים ישראליים באורך מלא יוצגו השנה בהקרנת בכורה בפסטיבל קולנוע דרום. "בן זקן" בבימויה של אפרת כורם, שיפתח את הפסטיבל ב–8 ביוני בסינמטק שדרות, "עלים אדומים" שביים בזי גטה, וכן שלושה סרטים ישראליים שיוצגו בבכורה מקומית, לאחר שהוצגו בפסטיבלים בינלאומיים חשובים: "אפס ביחסי אנוש" של טליה לביא שזכה באחרונה בפרס הראשון של פסטיבל טרייבקה, ולצדו "גט" של שלומי ורונית אלקבץ ו"הרחק מהיעדרו" של קרן ידעיה שיוקרנו החודש בפסטיבל קאן. הפסטיבל יימשך חמישה ימים, והוא פתוח לציבור הרחב ללא תשלום.

סרט הפתיחה "בן זקן" מספר על אב חד הורי (אלירז שדה) הנאבק בעצמו ובסביבתו כדי לשמור את בתו בחזקתו, אך גם מכיר בחוסר היכולת שלו לתפקד כאב ולהעניק לה הזדמנות וחיים טובים יותר. זהו סרט הביכורים של כורם, בוגרת מכללת ספיר ששימשה בעבר כמנהלת האמנותית של פסטיבל דרום קולנוע דרום. בזי גטה, במאי "עלים אדומים", אף הוא בוגר מכללת ספיר, וסרטו הראשון מביא את סיפור התפרקותה של משפחה יהודית אתיופית בעקבות ההגירה לארץ.

מתוך "בן זקן"צילום: שפיר סרוסי

האורחת המרכזית של הפסטיבל השנה תהיה מאניה אקברי, במאית איראנית שחיה בגלות ויוצרת בשנים האחרונות בלונדון, הנחשבת למי שמשמיעה קול רענן וביקורתי נגד המשטר האיראני, ויוצרת קולנוע אישי ופוליטי, העוסק בין היתר בהתמודדותה עם מחלת הסרטן. לצדה יגיעו גם שני נציגים של הקולנוע הדרום אמריקאי: גוסטבו פונטן הארגנטינאי ודומינגה סוטומאייר מצ'ילה. התוכנית הבינלאומית תכלול גם רטרוספקטיבה לבמאי הרוסי המוערך אלכסיי גרמן, ובין היתר יוקרן גם סרטו האחרון, "קשה להיות אל", שעליו עבד 14 שנה ויצא להקרנות בשנה שעברה, לאחר מותו של גרמן. הסרט יוקרן בנוכחות אשתו של גרמן, סבטלנה קרמליטה, שהיתה התסריטאית של סרטיו.

בתחרות לסרטים עלילתיים עצמאים, שנוצרו בתקציב נמוך, יוקרנו ארבעה סרטים וביניהם "סופעולם" של רוני קידר ו"מסווג חריג" של בועז ארמוני וליאור לדרמן.

במסגרת "תוכנית אוצרות דרום", המציגה סרטי תעודה עם התבוננות מעמיקה וביקורתית, יוקרנו שישה סרטים וביניהם "זית על מא" (שמן על מים) של רובי אלמליח, העוקב אחר חבלי הקליטה של משפחה תוניסאית בארץ , "36 מבטים על פוקושימה" של מיכל קפרא ודווא מלמן, "אמא לא משוגעת" של מרדכי ורדי ו"הקבורים בחיים" של רועי רוזן.

כן יוצגו בפסטיבל 32 סרטי בוגרים ובוגרות של בית הספר לאומנויות הקול והמסך בספיר.

מתוך "עלים אדומים"צילום: עידן ששון
הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ