"עד קצה הזריחה" זכה בפרס הסרט הישראלי הטוב ביותר בדוקאביב

"סרט ערבית" שביימו איל שגיא ביזאוי ושרה צפרוני זכה בפרס הראשי בתחרות סרטי תרבות ואמנות, ואילו "להתמודד עם הפיל", סרטה של אמנדה וילדר, זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות הבינלאומית

נירית אנדרמן
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
נירית אנדרמן

"עד קצה הזריחה", סרטו של סילבן ביגלאייזן, זכה הערב (רביעי) בפרס הסרט הישראלי הטוב ביותר בפסטיבל דוקאביב. ביגלאייזן עצמו זכה בפרס הבמאי המצטיין מטעם פדרציית מבקרי הקולנוע פדאורה. "סרט ערבית" שביימו איל שגיא ביזאוי ושרה צפרוני זכה בפרס הראשי בתחרות סרטי תרבות ואמנות, ואילו "להתמודד עם הפיל", סרטה של אמנדה וילדר, זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות הבינלאומית. פסטיבל דוקאביב, הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע דוקומנטרי, יינעל במוצאי שבת.

הסרט "עד קצה הזריחה", שזיכה את יוצרו בפרס בסך 70 אלף שקל, עוקב אחר אמו של הבמאי, בת 95, המרותקת למיטה, ותודעתה נעה בין צלילות מוחלטת ודעתנית לבין רגעים של אובדן זיכרון, שבהם היא משתמשת בשפה אחרת: שפת הליטוף. "מסע קולנועי המגלה את האושר ברגעים הקטנים ביותר בחיים. מלא בהומור, חמלה ואהבה, הסרט ממלא ומחמם את לב הצופים", כתבו השופטים בנימוקיהם להענקת הפרס.

מתוך "עד קצה הזריחה"צילום: סילבן ביגלאייזן

הסרט "שבעה ימים בסנט פטרסבורג" שביים ראובן ברודסקי זכה בטקס בשלושה פרסים: הסרט, העוקב אחר אשה הנוסעת לרוסיה כדי להחזיר את בנה העריק לאוניד, שאותו לא ראתה 12 שנה, זכה בציון לשבח בסך 20 אלף שקל וכן בפרסי העריכה (ראובן ברודסקי) והמוסיקה המקורית (עדי רנרט). "שיח לוחמים: הסלילים הגנוזים", בבימויה של מור לושי, שכבר הוקרן בפסטיבלים של סאנדנס וברלין, זכה בשני פרסים: פרס סרט הביכורים המצטיין בסך 30 אלף שקל וכן פרס התחקיר. הסרט חושף עדויות שנגבו מחיילים אחרי מלחמת ששת הימים כחלק מהתחקיר לספר "שיח לוחמים", אך נגנזו על ידי צה"ל ולא פורסמו.

שופטי התחרות הישראלית היו מוריס בן מיור, דיויד קורייר, ליסה שילוח עוזרד, בויד ואן הויך ושרל ז'נג. פרס הצילום בתחרות זו הוענק ליונתן צ'רני שצילם את הסרט "קרדיט לרצח".

בתחרות לסרטי תרבות ואמנות הוענק הפרס הראשי ל"סרט ערבית" שביימו איל שגיא ביזאוי ושרה צפרוני. "לפני הכל זהו סרט על אהבת אדם ואהבת קולנוע, ונדמה שאי אפשר שלא להתאהב בכל הנפשות המופיעות בו — בבני משפחתו של שגיא־ביזאוי, במעריצי הז'אנר המתראיינים בו, ובכוכבי הסרטים המצריים עצמם, שהיו חלק בלתי נפרד מן ההוויה של כל מי שגדל בישראל עם ערוץ יחיד בטלוויזיה שחור־לבן. בעזרת עריכה מבריקה, עבודת ארכיון משובחת וגם התנהלות של בלשים פרטיים בפילם נואר, פרשו בפנינו הבמאים את פולחן הצפייה בסרטים האלה על כל פניו הססגוניות והקשריו החברתיים־פוליטיים־אנושיים. התוצאה היא נסיעה מקורית וסוחפת במכונת זמן מקסימה", נכתב בנימוקי השופטים.

מתוך "סרט ערבית"צילום: פריד אלאטרש

ציון לשבח בתחרות תרבות ואמנות בחרו השופטים (ירון פריד, עליזה ציגלר וג'ולי שלז) להעניק לסרט "מתי כספי — וידוי", שביימו דליה מבורך ודני דותן. ציון לשבח מטעם חבר השופטים של פדאורה הוענק לסרט "על כורחך", שביים אסף בנית.

פרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר בסך 20 אלף שקל הוענק לסרט "להתמודד עם הפיל", המלווה את השנה הראשונה של בית הספר הפתוח שהוקם בעיירה קטנה בניו ג'רזי ועוקב אחר הקשיים בהפעלת המוסד החינוכי האלטרנטיבי, ובין היתר התובענות, האגוצנטריות, האלימות והשיעמום שמפגינים הילדים הלומדים בו. ציון לשבח בתחרות הלאומית העניקו השופטים (ניקלאס אנגסטרום , איתי נאמן, אורי רוזנווקס, אינה רוסוב ונעמי שחורי) לסרט "נוער גרמני" בבימויו של ז'אן גבריאל פריו.

הפרס הראשון בתחרות סרטי הסטודנטים של הפסטיבל הוענק ל"בניין אחד וארבעים אנשים רוקדים", בבימויו של מיקי פולונסקי מבית הספר מנשר, הפרס השני ניתן לסרט " כמעט מזל " בבימוי מזל בן ישי מבית ספר מעלה, והפרס השלישי לסרט "אטוואל" שביימו ניצן להב, ליאת רביב ולי בן וייס ממכללת ספיר. בתחרות זו שפטו מאירה בלאושטין ואביגיל שפרבר.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ