התלת־ממד הרג את כוכב האיפור: האמן עטור האוסקרים ריק בייקר פורש

"האולפנים רוצים לעשות הכל מהר ובזול בגרפיקה ממוחשבת", אומר בייקר, שעיצב בין השאר את הדמויות ל"מותחן" של מייקל ג'קסון

איתי שטרן
איתי שטרן
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
איתי שטרן
איתי שטרן

אמן האיפור ריק בייקר, שזכה בלא פחות משבעה פרסי אוסקר ועיצב בין השאר את הדמויות בקליפ "thriller" של מייקל ג'קסון, פורש בגיל 64. לדבריו, הוא לא מסוגל להתחרות יותר באפקטים שמייצרות טכנולוגיות ההדמיה הממוחשבות בהוליווד ואין לו רצון לעבוד בכל מחיר. עבודותיו של בייקר הפכו אותו עם השנים למאסטר הבלתי מעורער של אמני האיפור והאפקטים המיוחדים: הוא זכה באוסקר עבור יצירותיו בסרטים דוגמת "גברים בשחור", "אד ווד" ו"זאב אמריקאי בלונדון".

מתוך "מלחמת הכוכבים", דמויות שעיצב ריק בייקר

בראיון לרשת הרדיו הציבורית בקליפורניה אמר בייקר כי ייתכן שימשיך לייעץ ולעצב באופן מצומצם, אבל יסרב להמשיך לעבוד עם האולפנים הגדולים. אחד הסרטים שזירזו את פרישתו היה "מליפיסנט", בכיכובה של אנג'לינה ג'ולי שבו עבד. "אני אוהב לעשות דברים כמו שצריך והאולפנים רוצים את הכל מהר ובזול", אמר. "תחום הגרפיקה התלת־ממדית (CGI) פלש לרובוטיקה וגם לאיפור. אני כבר בן 64 וחשבתי שזה יהיה זמן טוב לפרוש".

על המסאסטרפיס העיצובי שלו בקליפ של מייקל ג'קסון סיפר, כי ג'קסון פנה אליו לאחר שהתלהב מעבודתו בסרט "זאב אמריקאי בלונדון". "בהתחלה רציתי להפוך את מייקל לסוג של חתול ואחרי זה הגיע בכלל רעיון של מפלצות. בסוף זה נהפך למעין מתקפת זומבים".

בקרוב יציע בייקר למכירה פומבית למעלה מ–400 פריטים קולנועיים שאסף במהלך השנים, דרך החנות האינטרנטית "The Prop Store". "האולפנים היום כבר לא עושים סרטים שדורשים הרבה איפור", הוא אומר. "מה שעצוב הוא שהשטח העצום בו אכסנתי את כל העבודות שלי נמכר ליזמים ועומד להפוך למחסן. אף אחד לא יהיה טיפש מספיק כדי להפוך אותו לטירה שבה מייצרים מפלצות".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ