שני במאים תוניסאים הוציאו את סרטיהם מפסטיבל לוקרנו במחאה על שיתוף פעולה עם ישראל

השניים מסרו כי לא הצליחו לגרום לפסטיבל השווייצי לבטל את התוכנית המיוחדת שהוא מקדיש השנה לקולנוע הישראלי, בשיתוף עם קרן הקולנוע הישראלי

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים

שני קולנוענים תוניסאים נענו לקריאתה של תנועת BDS, הפועלת להחרמת ישראל, ומשכו את סרטיהם מפסטיבל לוקרנו, במחאה על שיתוף הפעולה של הפסטיבל השנה עם קרן הקולנוע הישראלי — כך דיווח אתמול (שישי) האתר וראייטי. שני הבמאים, נג'יב בלקדהי ונדיה ראיס, שהיו אמורים להציג את סרטיהם במסגרת "דלתות פתוחות" המוקדשת לסרטים מארצות המגרב, ציינו בהצהרה מטעמם כי החליטו למשוך את סרטיהם בתגובה לשיתוף הפעולה עם ישראל, ולאחר שדיונים שלהם עם הנהלת הפסטיבל השווייצי בניסיון להביא לביטול השותפות הזאת לא צלחו.

בתגובה להחלטתם אמרה מנהלת "דלתות פתוחות" בפסטיבל, אננדה סקפקה: "לכל אדם יש רגשות ומחשבות שונים ואנחנו מכבדים את החלטתו של כל אחד. אנחנו מאמינים ש'דלתות פתוחות' היא הזדמנות לחילופי דעות קולנועיים המגיעים מן המדינות שבהן מתמקדת המסגרת הזאת השנה. אנחנו מרוצים שרוב האנשים שהוזמנו על ידינו החליטו להגיע לפסטיבל ולהציג בו את יצירותיהם".

פיאצה גרנדה בלוקרנו, כיכר שבה מתקיימות הקרנות סרטים בפסטיבלצילום: אי־פי

החלטת הפסטיבל להקדיש השנה את התוכנית "קארט בלאנש" לקולנוע ישראלי עוררה מחאה נרחבת של אנשי קולנוע מהעולם, וביניהם קן לואץ', ז'אן־לוק גודאר ומירה נאיר, שקראו באפריל האחרון לבטל את התוכנית. בעקבות זאת החליטה באחרונה הנהלת הפסטיבל לשנות את שמה של המסגרת הזאת ל"מבט ראשון". במסגרת הזאת, המופקת בשיתוף פעולה עם קרן הקולנוע הישראלי, מוצגות השנה גרסאות עבודה מוקדמות (ראף קאט) של שישה סרטי עלילה ישראליים באורך מלא, במטרה לסייע ליוצרים למצוא מימון להשלמת העבודה עליהם. המחאה של אנשי הקולנוע באפריל, וכן המחאה של תנועת BDS, נסמכות על כך שקרן הקולנוע הישראלי מקבלת מימון ממדינת ישראל.

הסרט הישראלי "תיקון" של אבישי סיון מתמודד השנה בתחרות הרשמית של פסטיבל לוקרנו, שנפתח ביום רביעי, ואילו הבמאי והתסריטאי נדב לפיד מכהן כאחד מחברי צוות השיפוט של הפסטיבל.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ