בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"בית האילמת" שביימה תמר קיי, זכה בפרס מיוחד בתחרות סרטי הסטודנטים של פסטיבל IDFA

בפרס הגדול של הפסטיבל ההולנדי היוקרתי לסרטי תעודה זכה הסרט השוודי־פיני "דון חואן" הבוחן את הגבול הדק המפריד בין מופנמות לאוטיזם

4תגובות

"בית האילמת", סרטה של תמר קיי הישראלית, זכה אמש בפרס מיוחד מטעם חבר השופטים בתחרות סרטי הסטודנטים של פסטיבל IDFA באמסטרדם. בפרס הגדול של הפסטיבל ההולנדי היוקרתי לסרטי תעודה זכה הסרט השוודי־פיני "דון חואן" הבוחן את הגבול הדק המפריד בין מופנמות לאוטיזם, בפרס השני זכה הסרט האוקראיני

"Ukrainian Sheriffs" על כפר אוקראיני הממנה שני מקומיים לשמש כשריפים. בפרס לסרט באורך בינוני זכה הסרט הדני "At Home in the World" העוקב אחרי חמישה פליטים ילדים הלומדים בבית ספר של הצלב האדום בדנמרק.

"בית האילמת"

בסרטה עוקבת קיי, בוגרת בית הספר סם שפיגל וצאצאית למקימי היישוב היהודי בחברון, אחר שני פלסטינאים, אם ובנה - היא חירשת, הוא ילד מלא חיות המתווך בינה ובין העולם - החיים בלב חברון, על התפר שבין הצד הישראלי לפלסטיני, בבניין שננטש על ידי דייריו הפלסטינים. "ילד קטן מתמרן במיומנות במצבים המורכבים והמטורפים שאליהם הוא נקלע, בעוד הבמאית מתעדת את סיפורו באמצעות שימוש בכלים קולנועיים שונים המתאימים למצב", כתבו השופטים בנימוקיהם להעניק לסרטה של קיי את הפרס, בסך 5,000 אירו. "מעניין לראות את האופן שבו הגיבור והבמאית מתייחסים לשימוש במצלמה ולתגובה שהוא גורר. אנחנו מעריכים את הרגעים הקולנועיים הרבים, את המשחקיות ואת הקסם ששזורים בסרט". הסרט, בהפקת אריאל ריכטר, זכה בקיץ בפרס הסרט המצטיין של בית הספר סם שפיגל.

"המצלמה איפשרה לי לחקור דברים שהיו מצויים מעבר לגבול היכולת", אמרה קיי בעקבות הזכייה. "הרעיון של גבול הוא 'דמות' ראשית בסרט, אותה 'מגלמת' העיר חברון שמחולקת לאזורים על ידי גבולות ברורים של צד פלסטיני וישראלי. כישראלית איני יכולה לחצות לצד שלהם, ופלסטינאי אינו יכול להיכנס לשטחים מסוימים בצד הישראלי. מאחר ויוסף ואמו הם הפלסטינאים היחידים שמורשים לחצות לשני הצדדים, סיפורם נהפך למיוחד ובעזרת מצלמה שניתנה ליוסף. הוא נהפך למי ש'מבריח' ויזואליה חד פעמית מתוך הצד השני".

בפסטיבל IDFA השתתפו השנה תשעה סרטים ישראליים. "פרינסס שואו" של עידו הר התמודד בתחרות המרכזית של הפסטיבל, "בת זונה" של נירית אהרוני ו"קרדיט לרצח" של ולאדי אנטונביץ' בתחרות סרטי הביכורים, ו"בית האילמת" של תמר קיי בתחרות סרטי הסטודנטים. כן הוקרנו בפסטיבל "Oriented" שביים ג'ייק ויזנפלד, "שיח לוחמים – הסלילים הגנוזים" של מור לושי, "חפיפה" של איריס זכי, "מיסטר גאגא" של תומר הימן ו"ויטה אקטיבה, ביוגרפיה רוחנית של חנה ארנדט" בבימויה של עדה אושפיז.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו