בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

יובל אדלר יביים סרט אמריקאי עצמאי

אלדר, שזכה בפרס אופיר על סרטו "בית לחם", יביים מותחן אקולוגי לפי תסריט שכתב מרק ביילי על פי סיפור אמיתי

תגובות
"בית לחם". זכה בשישה פרסי אופיר
ורד אדיר

יובל אדלר, שביים את הסרט זוכה פרס אופיר "בית לחם", חתם על חוזה לבימוי סרט אמריקאי עצמאי. אדלר יביים את הסרט "The Last Of The Tribe", מותחן אקולוגי המתרחש באמזונס בברזיל, לפי תסריט שכתב מרק ביילי (שכתב את סרט התעודה "ימים אחרונים בוויטנאם", שהיה מועמד לאוסקר בשנה שעברה). כך פירסם אתמול האתר "דדליין הוליווד".

בשיחה עם "הארץ" מספר אדלר כי התסריט של הסרט החדש מבוסס על סיפור אמיתי. התסריטאי ביילי, שסרטו שהיה מועמד לאוסקר עסק ביציאה האמריקאית מסייגון, רכש את הזכויות על ספר בשם "The Last Of The Tribe". "זה סיפור אמיתי שכולל מתחים מעניינים הנוצרים בגלל הפיתוח הברזילאי של האמזונס, אינטרסים של שמירת הסביבה, זכויותיהם של האינדיאנים הילידים וגם אינטרסים כלכליים אמריקאיים. ביילי לקח את הסיפור האמיתי הזה ועשה לו דרמטיזציה".

על פי התקציר הרשמי של הסרט, כמה עשרות שבטים לא מוכרים של ילידים אינדיאנים חיים ביערות האמזונס, ועל פי החוקה בברזיל, אם נמצא ולו יליד אחד, כל הסביבה שבה הוא חי מוכרזת כשמורת טבע. אינדיאני כזה שהתגלה ב–1996 הצית מאבק עיקש וסוער. עלילת הסרט עוקבת אחר שוטר אמריקאי לשעבר המוצא עצמו במרכזו של מאבק להצלתו של אינדיאני בודד, שהוא השריד האחרון מהשבט שלו. תאגיד בעל אינטרסים כלכליים באותו אזור מנסה להיפטר מהיליד שמסכן את רווחיו העתידיים.

לדברי אדלר, בתחילה אמור היה לביים את הסרט דאג לימן ("ג'אמפר", "מר וגברת סמית"), שהיה מעורב גם בשלבי הפיתוח של הפרויקט, אבל בסופו של דבר הוא יצא לביים פרויקט אחר ("Mena") ונותר בסרט הזה רק כמפיק. אחריו התעניין בסרט גם פול האגיס ("התרסקות") ושקל לביים אותו, אבל נסוג מהתוכנית בגלל בעיית לוח זמנים. זה השלב שבו הציעו לאדלר להצטרף לפרויקט כבמאי.

יובל אדלר
ורד אדיר

"הסוכנים שלי בארצות הברית מציעים לי הרבה סרטים מהסוג הזה, שיש בהם אלמנט ז'אנרי שהוא גם מעוגן במציאות", אומר אדלר. "זה סוג סרטים שמעניין אותי, וגם הם מבחינתם אוהבים לשלוח לי תסריטים כאלה". מכיוון שמדובר בפרויקט עצמאי, לדבריו, הסרט יקום או ייפול על השחקן שיצליחו לגייס לתפקיד הראשי.

"יש בפרויקט הזה תפקיד מעניין לשחקן, וכל הסרט הזה למעשה יושב על עניין השחקן. יש סיכוי שנצליח להביא מישהו טוב. יש בהוליווד איזה 12 שחקנים מובילים, שאותם מאוד קשה להשיג, אבל את השחקנים שנמצאים שכבה אחת מתחתיהם, והשמות שלהם מאוד מוכרים, כבר קל יותר לגייס לסרט עצמאי כזה". בינתיים מחכים שיימצא השחקן שיביע התעניינות בפרויקט ויוכל להתפנות לעבודה עליו. כשזה יקרה, ייקבע המועד לצילומים, מבהיר אדלר.

בנוסף, אדלר מנהל כעת משא ומתן על בימוי סרט אמריקאי נוסף, של אחד האולפנים ההוליוודיים, שעליו הוא עדיין לא יכול להרחיב את הדיבור, ובמקביל הוא שוקד על פיתוח סרט ישראלי.

"בית לחם" סרט הביכורים של אדלר, יצא לבתי הקולנוע ב–2013 וזכה בשישה פרסי אופיר, ביניהם פרס הסרט הטוב ביותר, במאי מצטיין והתסריט הטוב ביותר (אדלר כתב את התסריט יחד עם עלי ואקד). עלילת הסרט עוקבת אחר מערכת היחסים בין סוכן שב"כ הפועל בבית לחם לבין נער פלסטיני, אחיו הצעיר של מפקד גדודי חללי אל אקצא בעיר.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו