העבר הבעייתי של במאי "הולדתה של אומה" הוביל לכישלונו בקופות

סרטו של נייט פארקר הוזכר כמועמד לאוסקר, אבל נראה שהפרסומים על מעורבותו באונס קבוצתי הרחיקו את הקהל. בסוף השבוע הראשון בארה"ב הוא הכניס רק 7 מיליון דולר

איתמר זהר
איתמר זהר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
פארקר (במרכז) בסרט "הולדתה של אימה"
איתמר זהר
איתמר זהר

המבקרים היללו את "הולדתה של אומה" כשהוקרן בתחילת השנה בפסטיבל סאנדנס. סרטו הראשון של הבמאי השחור הצעיר נייט פארקר זכה שם בפרסים הגדולים, אולפני פוקס סרצ'לייט שילמו בעבור הפצתו 17.5 מיליון דולר — הסכום הגבוה ביותר ששולם עד אז להפצה של סרט שהוקרן בפסטיבל קולנוע — ורבים היו משוכנעים שיהיה מועמד בולט לאוסקר שיתקיים בפברואר הקרוב.

אבל לפני כחודשיים החלו להתפרסם בכלי התקשורת בארצות הברית כתבות על אונס קבוצתי שהתרחש בסוף שנות ה–90 ובין המעורבים בו היה גם במאי הסרט. פארקר הואשם בבית המשפט בכך שיזם אונס קבוצתי של נערה שהיה בן זוגה בזמן לימודיו באוניברסיטת פנסילבניה, אבל זוכה. עם זאת בעקבות הפרסומים על כך נשמעו קריאות להחרמת הסרט ולביטול אירועים שבהם היה אמור להשתתף. בתוך כך גם נודע כי המתלוננת התאבדה בשנת 2012.

כעת נראה כי הדבר השפיע גם על הקהל הרחב. הסרט יצא בסוף השבוע האחרון בארצות הברית ודורג רק במקום השישי בטבלת שוברי הקופות. למרות ההפצה הרחבה — כ–2,100 בתי קולנוע בצפון אמריקה — ויחסי הציבור הרבים הוא גרף רק כ–7 מיליון דולר. בימים אחרים זה היה נחשב הישג של ממש — אחרי הכל אין כמעט סרטים עצמאיים דלי תקציב, על נושא שנחשב "כבד" בשביל רוב הציבור, שמכניסים סכום כסף כזה בשבוע הראשון להקרנתם. עם זאת נדמה כי באולפני פוקס סרצ'לייט כבר מבינים שהציפיות שלהם לכך שהוא ייהפך לשובר קופות גדול ומה שנהוג לכנות בימים אלה "אירוע קולנועי" הולכות ומתפוגגות.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ