בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

העבר הבעייתי של במאי "הולדתה של אומה" הוביל לכישלונו בקופות

סרטו של נייט פארקר הוזכר כמועמד לאוסקר, אבל נראה שהפרסומים על מעורבותו באונס קבוצתי הרחיקו את הקהל. בסוף השבוע הראשון בארה"ב הוא הכניס רק 7 מיליון דולר

תגובות
פארקר (במרכז) בסרט "הולדתה של אימה"
Fox Searchlight Pictures via AP

המבקרים היללו את "הולדתה של אומה" כשהוקרן בתחילת השנה בפסטיבל סאנדנס. סרטו הראשון של הבמאי השחור הצעיר נייט פארקר זכה שם בפרסים הגדולים, אולפני פוקס סרצ'לייט שילמו בעבור הפצתו 17.5 מיליון דולר — הסכום הגבוה ביותר ששולם עד אז להפצה של סרט שהוקרן בפסטיבל קולנוע — ורבים היו משוכנעים שיהיה מועמד בולט לאוסקר שיתקיים בפברואר הקרוב.

אבל לפני כחודשיים החלו להתפרסם בכלי התקשורת בארצות הברית כתבות על אונס קבוצתי שהתרחש בסוף שנות ה–90 ובין המעורבים בו היה גם במאי הסרט. פארקר הואשם בבית המשפט בכך שיזם אונס קבוצתי של נערה שהיה בן זוגה בזמן לימודיו באוניברסיטת פנסילבניה, אבל זוכה. עם זאת בעקבות הפרסומים על כך נשמעו קריאות להחרמת הסרט ולביטול אירועים שבהם היה אמור להשתתף. בתוך כך גם נודע כי המתלוננת התאבדה בשנת 2012.

כעת נראה כי הדבר השפיע גם על הקהל הרחב. הסרט יצא בסוף השבוע האחרון בארצות הברית ודורג רק במקום השישי בטבלת שוברי הקופות. למרות ההפצה הרחבה — כ–2,100 בתי קולנוע בצפון אמריקה — ויחסי הציבור הרבים הוא גרף רק כ–7 מיליון דולר. בימים אחרים זה היה נחשב הישג של ממש — אחרי הכל אין כמעט סרטים עצמאיים דלי תקציב, על נושא שנחשב "כבד" בשביל רוב הציבור, שמכניסים סכום כסף כזה בשבוע הראשון להקרנתם. עם זאת נדמה כי באולפני פוקס סרצ'לייט כבר מבינים שהציפיות שלהם לכך שהוא ייהפך לשובר קופות גדול ומה שנהוג לכנות בימים אלה "אירוע קולנועי" הולכות ומתפוגגות.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו