אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הדרך לאוסקר רצופה במין אוראלי

שלוש מתוך חמש השחקניות המועמדות לאוסקר, כיכבו בסצינות מין אוראלי. האם השמרנות ההוליוודית נסדקת? חן חדד מסבירה למה, למרות הכל, שום דבר לא השתנה

תגובות

רגע לפני שעונת הפרסים מגיעה לסיומה, מבט לאחור על המירוץ לאוסקר חושף מכנה משותף בין כמה מהסרטים המועמדים. אם לפני שנתיים כבש טרנד תלת המימד את המסך, השנה הקולנועית החולפת עמדה בסימן סצינות מין אוראלי, שסיפקו לא רק את גיבורות הסרטים, אלא גם את האקדמיה לקולנוע. שלוש מתוך חמש השחקניות המועמדות בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר, כיכבו בסצינות מין אוראלי בסרטים שהובילו אותן לרשימה הנחשקת. שניים מהסרטים, ברבור שחור והילדים בסדר, הציגו סצינות לסביות. בלו ולנטין, שהצליח להשיג למישל ווילאמס מועמדות לאוסקר, כולל סצינת מין אוראלי בינה ובין בן זוגה בסרט (ראיין גוסלינג). על פניו נראה שהסצינות המדוברות מסמנות סדקים בשמרנות ההוליוודית, וחוגגות את המיניות הנשית. למעשה מדובר בייצוג זהיר, מוקפד ומרומז, שמסתיר את אותה השמרנות תחת מעטה כוזב של ליברליות.אוסקר 2011 - כל הכתבות

שילוב סצינות סקס בסרטים הוליוודים הוא בחירה שיש לה תמיד השלכות סותרות. מחד הסצינות תורמות לשיווק של הסרט, אבל מאידך, הן עלולות לפגוע בדירוג הצפייה, שניתן לו על ידי הארגון האמריקאי, המגדיר את גיל קהל הצופים (MPAA). סצינת הסקס בין פורטמן וקוניס ב"ברבור שחור" הייתה בעלת משקל רב בשיווק הסרט, שעלילתו נשמרה באפלה מחשש לספוילרים. במסגרת הסצינה יוצאת נינה (פורטמן) לבלות עם לילי (קוניס) במועדון. השתיים שותות אלכוהול, רוקדות ולוקחות אקסטזי. בסוף הערב מגיעות השתיים למיטתה של נינה לסצנת מין אוראלי סוערת. נשאר בגבולות האיפוק. הסצנה בין קוניס ופורטמן ב"ברבור שחור"

למרות הפרובוקטיביות של הסצינה, המתרחש בה נותר בעיקר לדמיונם של הצופים. המצלמה לא חושפת שמץ של עירום, אלא מתמקדת בעיקר בהבעות הפנים של נינה, בתגובה לעונג שמעוררת בה קוניס. צילום הסצינה נעשה באופן שמרני מספיק עבור הארגון המדרג, שהעניק ל"ברבור שחור" דירוג R. כתוצאה מכך הסרט מאושר להקרנה בכל בתי הקולנוע בארצות הברית, אבל צופים מתחת לגיל 17 יכולים לצפות בו רק בליווי מבוגר. באופן דומה, גם המתרחש בין הסדינים ב"הילדים בסדר", זיכה את הסרט בדירוג R. הסרט, המציג את חייהן של זוג נשים, מתאר סצינה בה השתיים צופות בפורנו הומוסקסואלי, אותו הן מעדיפות על פני פורנו לסבי. במהלך הניסיון, הכושל יחסית, להלהיט את האווירה, ג'ולס (ג'וליאן מור) מעניקה מין אוראלי לניק (אנט בנינג).

סצינת הסקס ב"הילדים בסדר" בוימה אף היא באופן שמרני ומוקפד. היא צולמה מעל שמיכת המיטה, שמתחתיה נמצאת (כנראה) דמותה של מור, המנסה לספק את בת זוגה. השמיכה, המפרידה בין הסצינה האינטימית ובין הצופים, נעלמת כאשר מדובר בגבר ואישה (ספוילר). לעומת הנסיון להסתיר את האקט המיני בין שתי הנשים, כאשר ג'ולס מחליטה לעשות סקס עם הגבר שנכנס לחייהן, אותן הסצינות מראות עירום מפורט יחסית, וסקס שכולל תנוחות שונות.ג'וליאן מור - רק מתחת לשמיכה. "הילדים בסדר"

הוליווד הוכיחה בשנית שהמתירנות היחסית שלה לסצינות מין אוראלי נשמרת למין לסבי בלבד, עם הסתייגותה מ"בלו ולנטיין". סצינה דומה לזו שב"ברבור שחור" נראתה ב"בלו ולנטיין" בכיכובם של ריאן גוסלינג ומישל ווילאמס. השניים מגלמים זוג בתקופות שונות של חייהם, החל מרגע ההתאהבות ועד התפוררות מערכת היחסים. בתחילת היחסים מעניק דין (גוסלינג) לסינדי (וויליאמס) מין אוראלי, בסצינה שהובילה את הסרט לדירוג של NC-17. מדובר בדירוג מחמיר, שלא רק מונע מכל מי שאינו מתחת לגיל 17 לצפות בסרט, אלא גם מבטיח שהסרט לא יוקרן בבתי הקולנוע "המיינסטרימים" בארצות הברית, וכן לא יפורסם בעיתונים ובשלטי הרחוב.

במאי הסרט דרק סיאנפרס, הופתע מהאפליה בין סרטו ל"ברבור שחור" וסיפר שהוא מבולבל מהמוסר הכפול של המדרגים. דארן ארונופסקי, שזכה בעבר לדירוג NC-17 על סרטו הפרובקטיבי "רקוויאם לחלום", נשאל בראיון מדוע הוא סבור שהפעם לא זכה לדירוג הנוקשה, בדומה ל"בלו ולנטיין". הבמאי הסביר כי הסצינה ב"ברבור שחור" נושאת אווירה הזייתית, וכי הסוריאליזם הופך אותה לפחות אינטימית. ארונופסקי הודה שלא צפה עדיין ב"בלו ולנטיין", אבל שמע שסצינת הסקס יותר אותנטית מבחינה אמוציונלית. האפליה בדירוג הובילה את האולפנים המפיצים את "בלו ולנטיין" להגיש ערעור על ההחלטה, שבסופו זכו בדירוג R. גם סצנות סקס אפשר לקפח. בלו ולנטיין

טרנד סצינות המין אוראלי הפגין נוכחות רחבה בסרטי הקולנוע של השנה החולפת, וביניהם מועמדים לאוסקר כדוגמת הרשת החברתית, וכן בסרטים שנכשלו בקופות כ-אהבה וסמים אחרים. ב"רשת החברתית", הצלחתם של מארק צוקרברג (ג'סי אייזנברג) ואדוארדו סוברין (אנדרו גרפילד) מתבטאת במין אוראלי ששתי בחורות מעניקות להן בשירותי המועדון. באופן דומה, גם "אהבה וסמים אחרים" כולל סצינה בה הדמות הגברית (ג'ייק ג'ילנהול) מקבלת מין אוראלי מהדמות הנשית (אן האת'ווי). כאשר מדובר באישה המעניקה מין אוראלי לגבר, הוליווד אינה משאירה מקום לספק, והסצינות בשני הסרטים מוגשות באופן מרומז בלבד שאינו מראה פריים מהמתרחש.

נכונתם של האולפנים ההוליוודים לשילוב סצינות מין אוראלי, מעידה שבעידן האינטרנט עירום כבר לא מספיק בכדי לשווק סרט (ועל כך תעיד אן האת'ווי, שגופה החשוף שלה לא עזר להצלחת "אהבה וסמים אחרים"). התוצאה היא שהוליווד אמנם מקבלת את העובדה שהגיע הזמן לעבור ל'סקנד בייס', אבל מוכנה לעשות זאת רק מתחת לשמיכה. נדמה שהמוטו הוותיק "סקס מוכר" כבר לא רלוונטי, כשרמיזות לסקס מוכרות בדיוק באותה ההצלחה, מבלי לסכן את המכירות האמיתיות של הסרט. את הסקס הריאליסטי והחשוף, משאירים האולפנים ההוליוודים לסרטים זרים, עצמאים, או כאלה שאין להם מספיק תקציב לקנות שמיכה גדולה מספיק. אוסקר 2011 - כל הכתבות

*#