"אהבה" של מיכאל האנקה זכה בפסטיבל קאן

הבמאי האוסטרי קטף בפעם השנייה את פרס "דקל הזהב", בעוד למקום השני הגיע דייג קשה-יום שמתמודד ב"האח הגדול" ואת המקום השלישי כבש הוויסקי הגואל של קן לואץ'. אמנון דירקטור וארנון בן-דרור מסכמים את הפסטיבל שניצח את הוליווד

אמנון דירקטור וארנון בן-דרור, קאן, עכבר העיר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אמנון דירקטור וארנון בן-דרור, קאן, עכבר העיר

פסטיבל קאן ה-65 ננעל בטקס המסורתי בו הוכרזו הזוכים בקטגוריות השונות. חבר השופטים - שבראשו עמד השנה הבמאי האיטלקי נני מורטי ובין חבריו הייתה גם השחקנית הפלסטינית-ישראלית היאם עבאס (שחלקה מחשבות על הקולנוע הישראלי) - העניקו את הפרס החשוב ביותר, "דקל הזהב", לסרטו של מיכאל האנקה, אהבה (Amour). זו הפעם השנייה בה הבמאי האוסטרי בן ה-70 מקבל את פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל קאן, לאחר שבשנת 2009 זכה בו על סרטו "סרט לבן"."אני מאוד שמח להיות עם השחקנים שלי על הבמה הזאת, זה עושה אותי פחות ביישן", אמר הבמאי האוסטרי בהתרגשות רבה לאחר שקיבל את הפרס מידיהם של אדריאן ברודי ואודרי טוטו. "אני רוצה להודות לחבר השופטים שנתנו לי את ההזדמנות להציג את הסרט שלי בפסטיבל, ולאשתי, שתומכת בי במשך שנים רבות. הסרט הזה הוא סוג של הבטחה שעשינו זה לזה. תודה גדולה לשני השחקנים שלי, שהם המהות של הסרט הזה".» פסטיבל קאן 2012 - לסיקור המלא» סרט העירום של קריסטן סטיוארט» מיכאל האנקה מהפנט, בראד פיט מאכזב» ראיון: הנקמה המתוקה של מישל גונדרי» מריון קוטיאר מפילה מהרגליים» הסיפור העצוב על הבמאי האיראני והמפיצה הישראליתבפרס ה-Grand Prix, הניתן לסרט השני בטיבו, זכה הסרט "ריאליטי" של הבמאי האיטלקי מתאו גרונה ("גומורה"). כפי ששמו מרמז, הסרט גדוש בביקורת על תרבות הריאליטי של זמננו. זהו סיפורו של מוכר דגים חביב וקשה-יום, שיום אחד נשלח על-ידי משפחתו לנסות את מזלו ולהתקבל ל"האח הגדול". החוויה החדשה מערערת לאיטה את תפיסת החיים הפשוטה שלו ומסחררת את עולמו.את פרס השופטים, הנחשב לשלישי בחשיבותו מבין הפרסים המוענקים בפסטיבל, קיבל הסרט "The Angels' Share" של הבמאי הבריטי הוותיק והמוערך קן לואץ'. לואץ' הביא לקאן סרט מרגש, מבדר ומקסים, שהיווה אתחתנא נעימה מהאלימות שאייפנה רבים מהסרטים בפסטיבל השנה. יחד עם זאת, זכייתו של הסרט בפרס מהווה הפתעה עבור רבים, שכן אין מדובר ביצירת מופת של לואץ' או אפילו במשהו שמתקרב לכך, כי אם ביצירה קלילה ופשוטה המדברת בעיקר אל הלב.

האהבה מנצחת. אהבה - הטריילר:בפרס הבימוי התכבד הבמאי המקסיקני קארלוס ריאגארדס על סרטו "Post Tenebras Lux". זו הפעם הראשונה שהבמאי המקסיקני זוכה בפרס הבימוי, לאחר שבשנים האחרונות הוענקו לו בפסטיבל פרסים בקטגוריות אחרות. פרס מצלמת הזהב (Camera d'Or), המוענק ליצירת ביכורים, ניתן השנה לסרט האינדי אמריקאי "The Beast of The Southern Wild" של הבמאי היהודי בן זיטלין. למרות שהסרט לא השתתף בתחרות הראשית אלא במסגרת "מבט מסויים" (Un Certain Regard, המסגרת השנייה בחשיבותה בפסטיבל), הוא בהחלט ראוי לפרס. בינואר האחרון הסרט כבר קיבל את תואר הסרט הטוב ביותר בפסטיבל סאנדנס היוקרתי, ומאז הפך לאחד הסרטים המדוברים ביותר של השנה מחוץ להוליווד. הסרט מגולל את סיפורה של "האשפפי", ילדה קטנה שחיה עם אביה החולה בקומונה מבודדת בדרום ארצות הברית, שמנותקת מהציוויליזציה על ידי סכר. משחקה המרשים של הילדה הקטנה ואביה, לצד הצילום השאפתני והמרהיב לעיתים, מצליחים ליוצור דרמה מרגשת, שמומלץ להצטייד בטישו בבואכם לצפות בה.את פרס השחקן הטוב ביותר קיבל הפעם השחקן הדני מדס מיקלסן על תפקידו בסרט "The Hunt", אותו יצר הבמאי הדני המוכשר תומאס וינטרברן.השגחה אלוהית מבחינת כמותית גרידא, הסרט שהשיג השנה את מספר הפרסים הרב ביותר הוא "Beyond The Hills", של הבמאי הרומני כריסטיאן מונגיו. הסרט זכה בפרס התסריט הטוב ביותר ובפרס המשחק עבור הופעתן של שתי השחקניות הראשיות בסרט, שתיהן אנונימיות מחוץ למולדתן, קריסטיאנה פלוטור וקוסמינה סטראטן. בקטגוריית הסרטים הקצרים לא הצליחה הנציגה הישראלית אתי ציקו לחזור עם הפרס, שהוענק לבמאי הטורקי רזן יסילבאס על סרטו "Silent".  צלח את הרי האנונימיות. Beyond the Hills - הטריילר: בנוסף, בסוף השבוע הוכרזו הזוכים בתחרות "מבט מסויים", התחרות המשנית בחשיבותה בפסטיבל. שם זכו בפרס הסרט המצטיין שניים: הבמאי המקסיקני מיכאל פרנקו על סרטו "Despues de Lucia", ושני הבמאים הצרפתיים גוסטב קרורן ובנוי דלפין על סרטם "Le Grand Soir". בפרס השחקנית הטובה ביותר זכתה סוזאן קלמו על הופעתה בסרט של הבמאי הקנדי הצעיר חוויאר דולאן, והצרפתייה אמיל דקואן על תפקידה ב"A Perdre la Raison"', (זהירות, ספוילר!), בו היא רוצחת את ארבעת ילדיה.לאחר שבשנה שעברה השתתף "הערת שולים" בתחרות המרכזית בפסטיבל קאן ואף זכה בפרס התסריט, השנה לא היה לישראל סרט בתחרות המרכזית. עם זאת, סרטו של מני יעיש, המשגיחים, רשם הישג כביר כשזכה בפרס החשוב של איגוד הבמאים בפסטיבל. באופן כללי, נדמה כי משנה לשנה הופך פסטיבל קאן ליותר ויותר הוליוודי. את תשומת הלב התקשורתית והציבורית תופסים, יותר מאשר הסרטים המשובחים, הכוכבים הגדולים שעושים את הדרך הארוכה מאמריקה. לא פחות מחמישה סרטים הגיעו השנה היישר מתעשיית הסרטים ההוליוודית לריביירה הצרפתית, והביאו עימם לשטיח האדום בקאן סוללה בלתי נגמרת של כוכבי ענק. אך למרות הזוהר, כל אחד מהסרטים האלה חזר ללוס אנג'לס בידיים ריקות לגמרי. ואמרו אמן.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ