ישראלים, הם מנהלים את העולם: קולנוע

ארנון מנור עשה אפקטים ויזואליים ל"אדם על הקצה", דואג שאדם סנדלר יהיה מרוצה ומדווח ישירות לנשיא האולפנים. באל.איי הוא אוהב את השמש, אבל מתגעגע לחספוס

ליאה לוין, עכבר העיר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
ליאה לוין, עכבר העיר

עזבו אתכם מנועה תישבי, תשכחו מאיילת זורר ואפילו אל תחשבו על גיא עוזרי – רוב הישראלים שמצליחים בחו"ל עושים את זה בשקט, ורחוק מעיני המצלמה. בפרויקט מיוחד מספרים אנשי תעשייה, אמנים, מוזיקאים ושפים על סוד ההצלחה, על החוצפה הישראלית וגם מגלים למה הם הכי מתגעגעים בארץ.

מהדקר להוליווד: הכירו את ארנון מנור אישי: בן 44, גר בלוס אנג'לס, נשוי ואב לשניים. ג'וב מהחלומות: מנהל בפועל של מחלקת האפקטים הוויזואליים בקולומביה פיקצ'רס, השייכים לאולפני סוני. "הבוס שלי הוא נשיא ההפקות של סוני, וכל הסרטים שנעשים בקולומביה עוברים דרכי. בשלב הראשון מביאים לי תסריטים חדשים ואני צריך להעריך את העלות של האפקטים הוויזואליים. בהמשך אני אחראי על גיוס האנשים והתיווך בין הבימאים והמפיקים, לבין הסטודיו – גם מההיבט האומנותי וגם מהאספקט הכלכלי. השבוע התחלתי לעבוד על סרט עם טום הנקס, על פיראטים סומליים שחטפו אוניה. בנוסף אנחנו מתחילים לעבוד על קומדיה חדשה עם סת' רוגן, ומסיימים ממש עכשיו סרט של אדם סנדלר זה הבן שלי (עולה ביולי על מסכי ישראל, ל"ל). התפקיד שלי היה לוודא שהחזון של אדם לגבי הסרט מתממש. אם אדם לא מרוצה – אני נכנס לפעולה. אני גם משחק איתו כדורסל, ובזה הוא הרבה יותר טוב ממני".פרויקט מיוחד:» ישראלים, הם מנהלים את העולם» הישראלי שמקרין וידאו על ברודווי» מוזיקה: בין ברלין לניו יורק

הדרך לפסגה: "אבא שלי היה איש צוות של הדקר. כשקרה מה שקרה עם הצוללת, ההתמודדות של להיות אלמנה בישראל הייתה קשה לאמא שלי, אז היא לקחה אותי ואת אחי לאנגליה. בחטיבת הביניים חזרנו לארץ ועברנו לגור בערד. אחרי השחרור היה לי ברור שאני חוזר לאנגליה ללמוד. זה היה בשנת 89, ההתחלה של הקינטוש - למדתי גרפיקה על המחשבים הראשונים. הבנתי שהטכנולוגיה מתקדמת לכיוון של אנימציה ממוחשבת ובאנגליה לא היו לימודים מתאימים אז עברתי לצרפת, ועשיתי את הסרט City Of Lost Children. חזרתי לאנגליה והתחלתי את הקריירה של האפקטים עם Lost In Space. בשנת 2000 עברתי ללוס אנג'לס. הוליווד זה איפה שכל הדברים הגדולים קורים. לאחרונה עשיתי כפרילנס את האפקטים הוויזואליים של אדם על הקצה ופרוג'קט X, ואז יום אחד הגיעה שיחת טלפון מהחלומות מסוני. הם אמרו 'שמענו שאתה טוב, רוצה לבוא לעבוד בשבילנו?".כדורסל עם אדם סנדלר. זה הבן שלי:

ישראלי באל.איי: "כולם פה יודעים שישראלים הם פושרים רציניים, שבתור ישראלי אני אעשה כל מה שצריך כדי להתקדם ולקדם את הפרויקט. מזהים אותנו כפייטרים, וזה מאוד חיובי. בביזנס להיות דוחפני זה טוב. באנגליה ובצרפת לא הרגשתי נוח להגיד שאני ישראלי, אחת הסיבות שעברתי משם היא שהרגשתי רוח אנטישמית. כאן בלוס אנג'לס זה חצי להיות בבית. יש אנשים ששונאים את לוס אנג'לס אבל אני אוהב את השמש ואת הים, זה להיות בתל אביב אבל בצורה קצת יותר מורחבת

הכי מתגעגע בארץ: "לחספוס הישראלי, לקשר האנושי, למתח הטוב שיש בין אנשים. וכמובן לחברי הילדות ולחברים מהצבא. הקשרים שיש לי באל.איי – זה לא אותו הדבר".

סוד ההצלחה: "עבודה קשה. אף פעם לא ישבתי בבית וחיכיתי שמשהו יקרה. תמיד דחפתי את עצמי ואת האנשים סביבי, וידעתי שעל מנת להתקדם בסרטים אני חייב לעבור מהארץ. לא לפחד לקחת סיכונים, ולהיות פתוח לדברים חדשים. לא תיארתי לעצמי שתוך זמן יחסית קצר אני אמצא את עצמי בעמדה הזאת, אבל לא היה לי את הפחד של 'זה גדול מדי בשבילי' - יש סיבה שסוני התקשרו אלי".

ישראלי מפרגן לישראלי: "מפרגן לאורן פלי – שעשה את Paranormal Activity. זה סרט שעלה לו 15 אלף דולר וגרף משהו כמו 200 מיליון דולר. אני מעריך את זה שאורן אמר 'אם אף אחד לא נותן לי לעשות את הסרט שאני רוצה, אני אעשה אותו בעצמי'. אני מעריך אנשים כאלה, שיודעים מה הם רוצים והולכים על זה".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ