ה-1 באפריל: התקשורת מתה מצחוק

קבוצת הכדורגל "ארסנל" משיקה בושם חדש, ראש הממשלה הבריטי ביקש עצות מלהקת רוק ומפלגה בניו-זילנד החליטה לשנות את חוקי הבחירות - כל מה שכמעט קרה ביום השקר הבינלאומי

עידן חגואל, עכבר העיר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עידן חגואל, עכבר העיר

אין גבול להשתטות: כמדי שנה ב-1 באפריל הידוע בכינויו - April Fool's Day, מנצלים גורמים שונים בעולם התקשורת את הזדמנות הפז כדי למתוח את הקהל הרחב.

עיתון "הסאן" הבריטי למשל, פרסם הבוקר ידיעה כי קבוצת הכדורגל "ארסנל" תשיק בושם בריח אצטדיון הבית של הקבוצה, שישלב ריח נעלי שחקנים עם תכשירי שיער השונים בהם משתמשים השחקנים וניחוחות דוכני אוכל. ה"אובזרבר" לעומתו דיווח כי ראש הממשלה פנה לסולן להקת "ההאפי מונדייז" כדי שזה ייעץ למפלגה השמרנית בנושא מעמדות חברתיים. הצהובון הבריטי "סאנדיי מירור" דיווח  ששופטי תוכנית הטלוויזיה "Brittan's got talent", סיימון קאוול ודיויד וויליאמס, מנהלים רומן חשאי ושהשניים נצפו יחד בפיקניק רומנטי.

אבל לא רק הבריטים עושים שטויות - מוזיאון בסינסנטי שבארצות הברית איגד יצירות של זייפן אומנות נודע בשם מארק איי. לנדיס ויציג את זיופיו בתערוכה שתקרא "פוקס ריל" (זיוף אמיתי) לרגל הראשון באפריל. לנדיס תרם במשך 20 שנה יצירות אמנות מזויפות למוזיאונים ברחבי ארצות הברית שכללו גם ציורי שמן של פיקאסו. התערוכה תיפתח באוניברסיטת סינסנטי וזו כנראה "הדרך היחידה לעצור את לנדיס וללמד אנשים על זיוף אמנות", אמר מנהל המוזיאון של האוניברסיטה.

בקצה השני של העולם מפלגת הירוקים בניו-זילנד ניסתה "לעבוד" על אמצעי התקשורת המקומיים, כששחררה הודעה לעיתונות בה הכריזה על מודל חדש להנהגת המפלגה, על פיו ינהיגו אותה ארבעה חברים במקום אחד. למרות שההודעה נראתה כמו בדיחה ברורה אנשים התקשרו למטה המפלגה שהיו מעוניינים לדעת האם הסיפור אכן אמיתי.  

גוגל גם לא התאפקה והחליפה את המפות באתר שלה באופן זמני לגרסאות בעלות רזולוציה נמוכה בסגנון משחקי וידאו מיושנים. ביו טיוב החליטו השנה לעלות סרטון פרסומת פיקטיבי בו מציע האתר את מיטב הקטעים בגרסת די.וי.די מהודרת. התוצר גורם לעולם שלפני מציאות היו-טיוב להיראות מיושן ומגוחך.  לבי.בי.סי מסורת עשירה של מתיחות המתועדת עוד משנת 1957, אז הפיק ושידר ערוץ הטלוויזיה הממלכתי של הממלכה סרטון דוקומנטרי על עצי הפסטה הגדלים בשווייץ. בזמנים ההם ספגטי היה מצרך נדיר במשקי הבית האנגליים ולאחר שידור התוכנית התקשרו נתינים רבים לערוץ הטלוויזיה כדי לדעת כיצד ניתן לגדל את אותו עץ גם אצלם בחצר. כאשר השיקה רשת הטלוויזיה הוותיקה נגן אינטרנטי חדש בשנת 2008 היא העלתה סרטונים דוקומנטריים מופרכים לפי מסורת "עצי הספגטי" וביניהם קטע דוקומנטרי בכיכובו של טרי ג'ונס ממונטי פיית'ון המדווח על זן מיוחד של פינגווינים מעופפים. גם איקאה הצטרפה לחגיגה בשנים עברו ובתור בדיחה השיקה קו חדש של כיסאות עבור כלבים:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ