חדשות קולנוע: ניו יורק נגד "קרוב להפליא ורועש להחריד"

וגם: הצופים שדרשו את כספם בחזרה אחרי "הארטיסט" כשגילו שהסרט אילם, אד הלמס וג'ייסון סיגל בסרט החדש של האחים דאפלאס ועוד פרויקט עתידי לטים ברטון (עם ריס ווית'רספון וריאן ריינולדס)

חן חדד, עכבר העיר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
חן חדד, עכבר העיר

בסוף השבוע האחרון העיבוד לקרוב להפליא ורועש להחריד של ג'ונתן ספרן פויר הגיע להפצה נרחבת בבתי הקולנוע בארצות הברית. למרות שתי מועמדויות לאוסקר, הסרט זכה לביקורות פושרות והכנסות של כ-9.7 מליון דולר, שהציבו אותו במקום הרביעי בטבלת שוברי הקופות. כעת נחשף כי אחת הסיבות לכך שהאמריקאים לא ממהרים אל בתי הקולנוע, היא הרגישות הרבה שעדיין קיימת סביב פיגועי ה-11 בספטמבר, שהינו בבחינת פצע פתוח.

על פי הדיווחים, הפוסטרים של הסרט, עליהם כתוב "זהו אינו סיפור על ה-11 בספטמבר", מציפים את תושבי ניו יורק בזכרונות הקשים מאותו היום. מחאה התעוררה בעקבות תליית הפוסטרים בתחנות הרכבת התחתית והאוטובוסים ברחובות הסובבים את המתחם בו עמדו המגדלים, בו נפתח לאחרונה אתר ההנצחה לזכר הקורבנות. תושבי האיזור מיהרו להתלונן בפני התקשורת, ובראשם כבאי שצוטט ב"ניו יורק פוסט" באומרו "איבדנו אנשים ביום ההוא. אני לא מתכוון ללכת לראות את הסרט, אני פשוט לא יכול". אותה רגישות הובעה גם מצד משפחות הקורבנות, שהתבטאו בתקשורת כנגד הסרט. עלילת הסרט מתארת את מסע חיפושיו של ילד של אחר מנעול שיתאים למפתח מסתורי שהשאיר אחריו אביו, שהיה אחד מהרוגי הפיגוע במגדלי התאומים.

יוצרי הסרט, ובהם הבמאי סטיבן דלדרי ("השעות", "נער קריאה"), המפיק סקוט רודין ("ארץ קשוחה") והתסריטאי אריק רות ("פורסט גאמפ"), היו מודעים במידת מה לרגישות שתצוף סביב הסרט, ועידנו פרטים שונים עד הרגע האחרון. בין השאר, שונתה מעט סצינת הפתיחה של הסרט, שהציגה במקור שורה של צילומים מה-11 בפסטמבר וכללה גופות שנופלות מהמגדלים. כתוצאה מהמחאות בניו יורק, הכריזו אולפני וורנר שהם יורידו את כל הפוסטרים שבמתחם מגדלי התאומים ושחררו הכרזה רשמית לתקשורת כי לא הייתה להם כוונה לגרום עגמת נפש.האמריקאים עדיין בטראומה. "קרוב להפליא ורועש להחריד":

צופים בבריטניה: "הארטיסט" אילם, תחזירו את הכסף

הארטיסט, הנחשב למועמד המוביל לזכייה באוסקר, צבר הייפ רב עוד מאז פסטיבל קאן, ובטח בעקבות הזכיות בפרסי האיגודים וגלובוס הזהב – אבל מהר מאוד התברר שלא כולם מודעים לכך שמדובר בסרט אילם. בבריטניה, ברגע שהצופים גילו שהסרט נטול דיאלוגים - יצאו מהאולם ודרשו את כספם בחזרה. צופים בליברפול אף התלוננו שבנוסף לכך שהסרט אילם, גם המסך קטן מהרגיל. הסיבה לכך היא שבמאי הסרט מישל הזנוויציוס, הקטין בכוונה תחילה את הסרט כדי לשקף טוב יותר את חווית הצפייה המקורית בעידן הראינוע.

האירוע מצטרף לשורה של תקריות דומות שהתרחשו בשנה החולפת. בין השאר, עץ החיים של טרנס מאליק גרם לצופים אמריקאים לצאת באמצע ההקרנה ולדרוש מבתי הקולנוע להשיב להם את סכום רכישת הכרטיסים. גם דרייב בעל הסגנון הכמעט אילם בלבל צופים אמריקאים. כמה צופים חשבו כי מדובר בסרט אקשן אינטנסיבי כפי שמציע הטריילר, ואחת הצופות אף תבעה את האולפנים על הונאה."הארטיסט", לא מה שחשבתם:

דיאן קרוגר תככב בעיבוד לספרה של יוצרת "דמדומים"

על רקע הצלחת סדרת ספרי דמדומים של סטפני מאייר, מיהרו בהוליווד להכריז על עיבוד לספר נוסף שכתבה: "גוף מארח" - רומן מדע בדיוני שיצא לאור ב-2008. הספר עוסק בגזע של חייזרים שמחליטים לאכלס את כדור הארץ באמצעות השתלטות על גוף בני האדם וגירוש הנפש המקורית מתוכו. אחת מבנות האדם מסרבת להתפוגג וממשיכה לחיות בתוך גופה יחד עם החייזרית שהחליפה אותה. הזיכרונות שהיא חולקת עמה, בראשם סיפור אהבה סוער מעברה, גורמים לחייזרית להתאהב בבן האנוש ולצאת לחפש אחריו.

על בימוי הפרויקט וכתיבת התסריט הופקד במאי הקולנוע אנדרו ניקול, החתום על "מה קרה בגטקה", "עולם הזמן" ועל התסריט של "המופע של טרומן". כעת נודע כי כוכבת "ממזרים חסרי כבוד" דיאן קרוגר קטפה תפקיד ראשי בסרט (החייזרית המפקחת על הפלישה לגוף המדובר), ומצטרפת לנבחרת הכוכבים שכוללת את סירשה רונאן ("האנה") בתפקיד מלאני, ולצידה ויליאם הארט ("אינטלגנציה מלאכותית"), מקס איירונס ("ירח אדום") וג'ייק אייבל ("פרסי ג'קסון וגנב הברק"). הסרט צפוי להיות ראשון בטרילוגיה, וצילומיו יחלו בלואיזיאנה בחודש הבא.מכניסה אורחים. דיאן קרוגר וחברים בפסטיבל קאן (צילום: AP)

טריילר: ג'ייסון סיגל ואד הלמס בסרטם החדש של האחים דופלאס

לאחר שהעניקו לג'ונה היל את התפקיד הרציני המשמעותי הראשון שלו בדרמה המצויינת "סיירוס" (שסללה את דרכו ל"מאניבול" ולמועמדות הטרייה באוסקר), שבים האחים דופלאס לספק במה דומה לקומיקאים ג'ייסון סיגל ואד הלמס. השניים, שמככבים בשניים מהסיטקומים המצליחים בטלוויזיה: "איך פגשתי את אמא" ו"המשרד" (בהתאמה), מככבים בסרטם החדש של האחים: "Jeff Who Lives at Home", שזכה השבוע לטריילר ראשון. בדומה לסרטיהם הקודמים של הבמאים, גם הפעם מדובר בדרמה קומית שמשלבת גוון רציני ואפילו קצת אפל, ומבטאת את מעמדם של האחים בראש זרם המאמבלקור (זרם קולנוע עצמאי אמריקאי שמתאפיין בתקציב דל, תסריט על גבול האימפרוביזציה והתמקדות ברגעים הקטנים והלא זוהרים במערכות יחסים). בסרט החדש מגלמים סיגל והלמס שני אחים שמנסים להתמודד עם אמם (סוזן סרנדון), הקריירה הבלתי נראית, ומערכות היחסים הכושלות (בניגוד לתפקידה ב"היורשים" הפעם ג'ודי גריר היא זו שמנהלת רומן). הסרט ייצא אל הקולנוע ב-16 במרץ.גוון רציני וקצת אפל. הטריילר:

ריאן ריינולדס וריס ווית'רספון יככבו בפרוייקט הבא של טים ברטון

למרות ששניהם כיכבו במהלך הקריירה בשירה של קומדיות רומנטיות, ריאן ריינולדס וריס ווית'רספון מעולם לא כיכבו זה לצד לזה - עד עכשיו. השניים לוהקו לפרוייקט נחדש "Big Eyes", בהפקתו של טים ברטון, שיספר את סיפורם האמיתי של הזוג וולטר ומרגרט קין. עבודותיה של האמנית האמריקאית, שחתומה על שורה של פורטרטים של ילדים בעלי עיניים גדולות ורקע נוסטלגי-קיטשי, היוו בין השאר השראה ליוצר סדרת האנימציה "בנות הפאואר-פאף" קרייג מקרקן, ולברטון הנחשב למעריץ גדול שלה.

ווית'רספון תגלם את דמותה של מרגרט, וריינולדס יגלם את בעלה שהיו חתום על עבודותיה שנמכרו בשנות ה-60. השניים התגרשו על רקע קונפליקט מתוקשר בו סירבו לוותר על הזכויות ליצירות האמנות. בבית המשפט הוכיחה מרגרט שהיא האמנית שיצרה את הציורים לאחר שהסכימה לצייר מול השופט (בעלה סירב לצייר בטענה שכתפו כואבת), ובסופו של דבר נקבע כי היא זכאית לזכויות המלאות על הציורים. על התסריט לסרט חתומים סקוט אלכסנדר ולארי קרסזיווסקי שעבדו עם ברטון ב"אד ווד" וצפויים לאחוז הפעם גם במושכות הבימוי. השניים הכריזו כי ריינולדס מושלם לדמותו הכריזמטית, המצחיקה והמעט מטורפת של וולטר, ואילו ווי'תרספון אידיאלית לגילום דמותה של מרגרט הפגיעה, שלומדת להלחם על שלה. הפקת הסרט תחל באביב הקרוב.שוברי קופות: הפתעה נרשמה בסוף השבוע האחרון בפסגת טבלת שוברי הקופות, עם התייצבותו של "מלחמת האופל: התעוררות" במקום הראשון. ההפתעה הכפולה היא שסרט הרביעי בסדרת הפנטזיה אף הצליח בקופות יותר מהסרט הקודם בסדרה, ואין ספק שבהוליווד כבר נותנים אור ירוק לסרט החמישי. במקום השני ניצבת דרמת המלחמה "Red Tails" בהפקתו של ג'ורג' לוקאס, הסובבת סביב טייסים אפרו-אמריקאים במלחמת העולם השנייה. במקום השלישי ניצב "מבריח" שירד מהמקום הראשון בטבלה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ