לכבוד יום שישי ה-13: טורניר נבלי האימה הגדול

זה לא נגמר ולא מתחיל ב"פרדי נגד ג'ייסון" - זרקו 16 נבלים ומפלצות מכל ההיסטוריה המפוארת של סרטי האימה. רק אחד (או אחת!) יצאו מזה בשלום, יחסית

אורון שמיר, עכבר העיר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אורון שמיר, עכבר העיר

יום שישי ה-13 הוא תאריך שאמנם מופיע לעיתים לא קבועות בלוח השנה, אבל כבר מזמן הפך ליום חגם של חובבי האימה הקולנועית. בכדי לסייע בבחירת הסרטים שכדי לראות במרתון לילי לכבוד המאורע, כינסנו כמה ממותגי האימה המבעיתים והאהובים ביותר לטורניר כולם על כולם בשיטת נוקאאוט, בה המפסיד הולך הביתה, עם הזנב המשונן בין הרגליים.

שמינית גמר

ג'ייסון וורהיס ("יום שישי ה-13") נגד מייקל מיירס ("ליל המסיכות")

שניים מהרוצחים הסדרתיים המבעיתים והפסיכוטיים שנראו על המסכים – זה מול זה. המצ'טה של ג'ייסון מול הסכין של מיירס. אחרי קרב דקירות שהפך את שניהם למסננת אנושית מדממת, בעודם מתעקשים לשמור על המסכות שלהם, חבר השופטים (בראשות אלפרד היצ'קוק) מעלה את לשלב הבא את וורהיס עם ניצחון בנקודות - פשוט כי יש לו יותר סרטים.להפחיד את ג'יימי לי קרטיס זה לא מספיק. "ליל המסיכות":

פרדי קרוגר ("סיוט ברחוב אלם") נגד ג'יגסו ("המסור")

המוח השטני של ג'יגסו כולא את פרדי קרוגר בסיטואציה המוכרת לכל אוהדי סדרת סרטי "המסור". אבל לקרוגר אין שום בעיה להתעלל בעצמו גופנית כדי להיחלץ ממלכודת מוות - להיפך, הוא נהנה מזה. וכיוון שג'יגסו רחוק מלהיות בן נוער, פרדי מוותר על להיכנס לחלומותיו כדי להורגו ופשוט ממתין בסבלנות עד שזה ימות מזיקנה. את ממשיכי דרכו הוא מחסל בעודם ישנים, כמיטב המסורת.לא שזה יפריע לג'יגסו לקבל עוד 20 המשכים. "המסור":

צ'אקי ("Child's Play") נגד איש הזאב (לא חשוב מאיזה סרט)

בשביל שיהיה קל יותר לדמיין, בחרו את איש הזאב החביב עליכם בתולדות הקולנוע, כל עוד זה לא טיילור לאוטנר ב"דמדומים". הכי מומלצים נמצאים ב"Dog Soldiers" של ניל מרשל. בכל מקרה, הסיבה היחידה לדמיין אותם זה כדי לקבל תמונה מוחשית על הרגע בו ניצל צ'אקי הממזרי את החולשה של אנשי זאב באשר הם - ופילח את ליבם בכדור עשוי כסף.מי בכלל היה קונה בובה שנראית ככה? "צ'אקי":

גודזילה נגד הכריש של "מלתעות"

קרב תת-ימי בין צמד מטילי האימה של המעמקים. הכריש העצום מסתער קדימה על רקע נעימת הנושא שלו, פוער את לוע לרווחה - ואז נבלע שלם על-ידי המפלצת היפנית, שעשתה בדיוק את אותו הדבר אבל גדולה ממנו פי מאה. הנוק-אאוט המהיר ביותר של של שלב שמינית הגמר.תכלס, כולה דג גדול. "מלתעות":

הרוזן דרקולה נגד הזומבים של ג'ורג' רומרו (סרטי "Living Dead")

הערפד המפורסם מכולם לא מתרגש מצבא המתים-חיים המפחיד בהיסטוריה, אשר ניצחו בריצה את המפלצת של פרנקנשטיין במוקדמות וכעת מתקדם לעבר דרקולה באיטיות. דרקולה משתמש בכוחו וזריזותו העל אנושיים כדי להגיע לזומבי הראשון, זה שהתחיל את כל המגפה - ומשמיד אותו. השאר מתאיידים, לפי כל הכללים. הרוזן ממשיך לסיבוב הבא.יאללה, זומבים, לכו לטלוויזיה. "Return of the Living Dead":

הנוסע השמיני נגד הטורף

הגרלה אכזרית - שני החייזרים המפחידים של כל הזמנים, שכבר נפגשו בשני סרטים עם בעיות תאורה חמורות. הם משתמשים בכל הטריקים שלהם ולאחר קרב מורט עצבים של שעות מגיע הקליימקס עם סוג של שחזור משולב של הסופים של שני הסרטים – שניהם הורגים זה את זה בדיוק באותו הרגע. השופטים מבולבלים, אך מתוך חזהו של הטורף המת פורץ חייזר קטן ומנצח.כולנו יודעים איך זה נגמר. טוב, לפחות מי שראה את הסרט:

רייגן מקניל ("מגרש השדים") נגד סאמרה ("הצלצול")

אחרי קרב הגעלות שכלל פרצופים מכוערים במיוחד, מתנפלות שתי הילדות המצולקות זו על זו. לאחר כשעה של התקדמות איטית הן גם מגיעות זו אל זו. מקניל משתמשת בהליכת עכביש, מהלך שהופיע רק בגרסת הבמאי, כדי להעיף את סאמרה חזרה לבאר שלה. כדי להבטיח ניצחון, היא פשוט אוכלת את הקלטת שגרמה לכל הצרות בסרטי "הצלצול" ומשמידה אותם סופית.ילדות רעות. "הצלצול":

גוסטפייס ("צעקה") נגד האיש בסרבל ("כלבת")

בזמן שהאיש הרע של חלוץ האימה הישראלי מתחבא ומקווה שהקורבן שלו יפול לאיזו מלכודת שטמן ביער, הרוצח הסדרתי בעל פני הצעקה מנסה לשעמם את קורבנו למוות בעזרת עובדות טריוויה על סרטי אימה. נציג "כלבת" מאזין לסיפורים ונרדם מרוב חוסר עניין. גוסטפייס שולף את הסכין שלו ומסתער קדימה, אבל מתפוצץ לחתיכות בגלל מוקש ישן. האיש בסרבל הטיסה מקיץ משנתו אל הסיבוב הבא.אנחנו על המפה. "צעקה" הולך הביתה:

רבע גמר

פרדי נגד ג'ייסון ("פרדי נגד ג'ייסון")

עוד שחזור של מפגש פסגה שכבר הונצח בסרט. כלומר, בשניים. פרדי לא לומד מהטעויות שלו ושוב מפסיד לעקשנות העל-אנושית של ג'ייסון, אשר מתגבר על הסיוטים שלו מימיו כנער שנפל קורבן לבריונית במחנה קיץ, שם טבע באגם. נראה שפרדי קרוגר הובס סוף סוף, אך האם הוא יחזור? זה לא משנה, כי ג'ייסון כבר בחצי הגמר, שוב ללא נוקאאוט חד משמעי.גם זה עימות שכבר היה. "פרדי נגד ג'ייסון":

גודזילה נגד צ'אקי

מה שהיה אמור להיות הגרסה של הטורניר לדוד מול גוליית, מסתיים מהר מאוד. הפיתום הג'ינג'י שוב יודע שיוכל לנצח רק בחוכמה, אך בזמן שהוא מתכנן את צעדיו בקפידה, גודזילה עושה צעד משלה. כלומר, היא משתמשת בכף הרגל שלה כדי להפוך את צ'אקי לדו-מימדי אפילו יותר מהדמויות בסרטיו.סרט שדווקא לא היה באמת, וחבל. "גודזילה", בלי צ'אקי:

דרקולה נגד הנוסע השמיני

החייזר הקטנטן מהשלב הקודם גדל והתפתח במהירות עד שהפך לחיקוי מושלם של "המלכה" המככבת בסיוטים של כל חובבי האימה. את הרוזן זה לא מרשים והוא פוצח בקרב נשיכות שבמהלכו ייקבע למי יש ניבים יותר גדולים. דרקולה מתחמק מזנבה של החייזרית ואז עושה את האלן ריפלי – הוא בועט אותה אל החלל החיצון, שם אף אחד לא יכול לשמוע אותה צועקת. ערפדים 1 – חייזרים 0.סלח לי, אתה נושך את צווארי. "דרקולה":

רייגן מקניל נגד האיש בסרבל

כאשר המלכודות שלו מתגלות כלא מזיקות לשדונית הקטנה, מחליט הרוצח-בפוטנציה של "כלבת" להיות אקטיבי יותר ופוצח במתקפה רבתית תוך קריאת "מדינה של חארות!". מקניל מסובבת את ראשה על צירו ולא מתרגשת במיוחד. הוא מנסה עליה טקס גירוש שדים, אבל נזכר שאינו נוצרי ונאלץ להניף דגל לבן. היא מבטיחה לו רימייק אמריקאי. הם נפרדים כידידים, אבל רק מקניל תהיה בחצי הגמר.ישראלים ברבע גמר? זה לא קורה הרבה:

חצי גמר

דרקולה נגד ג'ייסון

טוב, זה היה ברור שכאשר ייפגש הרוזן חד הניבים עם יצור בעל בינה אנושית, זה יהיה הסוף שלו. ג'ייסון מהמם את הערפד עם פנס המדמה את קרינת ה-UV של השמש, מתיז קצת מים קדושים בשביל להרגיז ואז הופך את ליבו של דרקולה המסכן לשיפוד לוהט. בעזרת צלב. מרוח בשום. אבל בדיוק כשהוא רוצה להגיד שלוש פעמים "מריה הקדושה" הוא מגלה שהכל היה סיוט שארגן לו פרדי קרוגר מהשלב הקודם. קרוגר נועץ את טפריו דרך המסכה של וורהיס ההמום, ומתקדם אל הגמר. רמאי, אבל לפניך.הפעם אמא לא תעזור לו. ג'ייסון ב"יום שישי ה-13, חלק 2":

רייגן מקניל נגד גודזילה

האם נראה עוד נוק-אאוט מהיר של המפלצת מיפן? לא אם זה תלוי בילדה הכי מפחידה בתולדות הקולנוע והכוכבת של אחד הסרטים הכי מעוררי פלצות ומצמררי צמרמורת שנעשו. למרות שגודזילה לא ממש נרתעת מן הננסית המאיימת. מקניל פונה אל לוחמה פסיכולוגית – היא אומרת לזוחלת הענקית שהמפלצת של "קלוברפילד" בדרך להחריב את טוקיו. גודזילה ממלמלת בדרך משהו על היכחדותו של ז'אנר סרטי המפלצות, יוצאת מן הזירה וחוטפת הפסד טכני. בדרך החוצה, היא טורפת את השופטים.רק שלא יסתחרר לה הראש מרוב הצלחה. "מגרש השדים":

הגמר הגדול

פרדי קרוגר נגד רייגן מקניל

העימות המכריע היה אמור להתקיים במדור השביעי של הגיהנום. אבל בגלל שהשופטים נאכלו בשלב חצי הגמר, פרדי לקח פיקוד והעביר אותו אל עולם החלומות הרעים בו הוא מרגיש כל-כך בנוח. מקניל החלה את העימות במיטתה, בפוזה המפורסמת, אבל ברגע ששקעה בשינה זה היה המשחק של פרדי. בתוך החלום שלה, הוא מבצע גירוש שדים שכמותו לא נראה מעולם והקרב הופך לאינספשן של סרטי האימה – קרוגר עובר עוד מפלס חלום אחד ומגיע אל תת המודע שמאחורי הדיבוק, שם מסתתרת ילדה בת 12. ואין שום דבר שפרדי קרוגר אוהב יותר מאשר להפחיד ילדים עד מוות – ואז לטבוח בהם בשנתם, אחרי שהתעלל בהם מספיק. מקניל מנסה להתעורר, אבל אם אפילו הרימייק המחורבן שעשו לו אשתקד לא הרג את פרדי קרוגר - שום דבר כבר לא יעזור. המאסטר הבלתי מנוצח ימשיך לרדוף את הסיוטים של בני נוער בכל דור ודור. כמו במקרה של אויבו היחיד, הזמן, נדמה שעדיין לא נולד הבן-זונה שיעצור אותו.הגדול מכולם, אין מה לעשות. פרדי קרוגר:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ