אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המלך היל: תשכחו מ"השמן המצחיק ההוא"

ג'אד אפאטו הביא את ג'ונה היל לעולם הקומדיה. הקולנוע העצמאי קיבל אותו כמו שהוא - כרס והכל - אבל בהוליווד הוא נדרש להוריד 20 קילו לפני שהוא פנה לדרמות כבדות המשקל

תגובות

אור הזרקורים הוסט אליו לבסוף בסרט "סופרבאד" ("חרמן על הזמן"). בהפקתו של אפאטו כמובן. היל, שזכה בתפקיד הראשי, גילם את סת', בן דמותו של רוגן - שכתב את התסריט יחד עם אוון גולדברג, והעניק לגיבורים המתבגרים את שמותיהם על פי כן (סת' לדמותו של היל ואוון לזו של מייקל סרה). הסרט הוכתר על ידי המבקרים כהמנון של תקופה -  מעין "שמתי ברז למורה" של זמננו, והיל קטף שבחים על הופעתו כנער חסר טקט ושטוף ההורמונים שמנסה לאבד את בתוליו לפני הקולג'. החיצוניות הלא זוהרת של היל לצד יכולתיו הקומיות הפכו אותו לסמל הדור החדש של הקומדיות של אפאטו (או בהשראתו). כולן, כמובן, עוסקות בגיבורים לוזרים שמבלים את זמנם בדיאלוגים שנונים על סקס, פופולאריות, ומחסור ופנטזיות על אלו.קומדיית התיכון של העשור. "סופרבאד":

אולי בגלל שלשחקנים עם מראה כמו שלו קצת קשה לקבל תפקידים מגוונים, היל אימץ – או נאלץ לאמץ - את נישת "השמן המצחיק וחסר הטקט". זו הייתה הדמות שלו ב"קח את זה כמו גבר" ("Forgetting Sarah Marshall"), בספינאוף "קחו אותו ליוונים" ("Get Him to the Greek"), ו"אנשים מצחיקים" (העמוק יותר מאלו) ולא היסס לתחזק בעצמו את הקשר בין מראה לא חטוב ליכולות קומיות. בראיון שהעניק באותה התקופה הכריז כי "לאנשים שנראים טוב קשה להצחיק" והוסיף "זה מצחיק לראות אנשים נאבקים. אף אחד לא קונה את זה שבראד פיט הוא אדם שנאבק. הוא יכול להיות הכי חסר כישורים בעולם, אבל עם איך שהוא נראה הכול יילך לו חלק כל החיים" (הכוכב נאלץ להתעמת עם הציטוט מהעבר במסגרת סיבוב הראיונות הנוכחי שלו עם פיט לקראת "מאניבול" וחזר בו מכל מילה). הדברים צפו גם ב"אנשים מצחיקים", בסצינה בה היל מסנן בבוז אל עבר גזרתו המחודשת של רוגן: "לא היית צריך להוריד את כל הקילוגרמים האלה. אין שום דבר מצחיק באדם חטוב, אף אחד לא רוצה לראות את לאנס ארמסטרונג עושה קומדיות".

למד לדבר על רגשות על רקע העלילה הקומית-מלנכולית של "אנשים מצחיקים", נדמה כי היל נפתח לרעיון שאפשר לדחוף את הלוזריות הנוגעת ללב של הדמויות שהוא מגלם אל הקצה, ועדיין להצחיק את הצופים. ואכן, בתפקיד הבא שלו בחר היל לגלם גיבור דכאוני ואובדני, בקומדיה של ריקי ג'רבייס "המצאת השקר". היכולת להרחיב את מנעד הדמויות שהוא מזוהה עמן לתפקידים קומים שמשלבים גוון רציני ואפילו קצת אפל, זיכו את היל בתפקיד הרציני המשמעותי הראשון שלו בדרמת האינדי "סיירוס", שבויימה על ידי האחים דופלאס ("The Puffy Chair", "Baghead") - מהבולטים ביוצרי זרם המאמבלקור (זרם קולנוע עצמאי אמריקאי שמתאפיין בתקציב דל, תסריט על גבול האימפרוביזציה והתמקדות ברגעים הקטנים והלא זוהרים במערכות יחסים). למרות שמדובר בסרט קטן שחלף מתחת לרדאר של רבים, העלילה המשונה והמפתיעה איפשרה להיל להציג משחק שקט ואפקטיבי מתמיד, עם דמותו של סיירוס, נער מתבגר בעל קשר תלותי מדי באמו (מריסה טומיי), שעושה הכול כדי לא לתת לגבר החדש בחייה (ג'ון ס. ריילי) להכנס לתא המשפחתי. היל הצליח להשתמש בחזות הקומית שלו (הסרט צולם עוד לפני הירידה במשקל) דווקא בשביל להכניס את הטוויסט הזדוני והלא צפוי באישיותו של סיירוס, שמסתמן בתחילת הסרט כדמות נאיבית, ילדותית ובלתי מזיקה בעליל.ילד של אמא. "סיירוס":

אין ספק ש"סיירוס" היווה תפנית בקריירה של היל, שהובילה אותו היישר אל התפקיד המדובר ב"מאניבול" לצידו של בראד פיט, לאחר פרישתו של הקומיקאי דמיטרי מרטין מהפרוייקט. הסרט, שמשלב בין סיפור אמיתי ודרמת בייסבול, מסתמן כמסחטת אוסקר אולטימטיבית ונחשב כמועמד מוביל במירוץ לפרס היוקרתי. קשה להאמין שהתפקיד יזכה את היל במועמדות בטקס, אולם המבקרים כבר מחלקים לו שבחים על המשחק ורואים אותו סוף סוף באור חדש.

למרות זאת, העובדה שהיל זכה בתפקיד דרמטי וירד במשקל, אינה משנה את הקומיקאי שהוא, ובהחלט אינה מאלצת אותו להתחייב מעתה אך ורק לתפקידים רצינים. ואכן, פרט לסדרת האנימציה החדשה שיצר עבור רשת פוקס, "אלן גרגורי" (שזכתה במשבצת  הנחשקת שלאחר "משפחת סימפסון"), כבר עכשיו פרושות לפני היל לא פחות מחמש קומדיות עתידיות בדיוק מהסוג שעשה בעבר (שתיים מהם עם סת' רוגן כתסריטאי). במהלך השנה נראה את היל בקומדיה "The Sitter" בבימויו של דיוויד גורדון גרין ("פיינאפל אקספרס") שתצא בדיוק בזמן לתזרים המזומנים של חג המולד, וככוכב הרימייק לסדרת האייטיז "רחוב ג'אמפ 21" שבהתבסס על התסריט שכתב, מסיט הצידה את האווירה הרצינית של המקור לטובת טון קומי קליל ובדיחות סטלנים.התחיל להסתובב עם הגדולים. "מאניבול":

נדמה שהיל הולך בדרכם של לא מעט קומיקאים, שסימנו וי על תפקידים דרמטים מוצלחים ועדיין שבו לעשות קומדיות, ובראשם ג'ים קארי ב"שמש נצחית בראש צלול", אדם סנדלר ב"מוכה אהבה" וסטיב קארל ב"מיס סאנשיין". לצד הרצון האמיתי של כל אלה להצחיק והלפגין את כשרונם הקומי, אי אפשר להתעלם מכך שמדובר במקום מאוד נוח, שמרצה את קהל המיינסטרים, ובמקביל – גם מכניס את הצ'קים, ולא, אין דרך טובה יותר לומר זאת – השמנים באמת.מאניבול - מועדי הקרנה

*#