רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שוברי קופות: מסתדר עם קצת "עזרה" מחברים

לא ברור איך הדרמה "העזרה" מצליחה להמשיך לשמור על המקום הראשון שלושה שבועות ברציפות, אבל עובדה שזה קרה

תגובות

נאמר זאת כך: אם לפני חודש מישהו היה אומר לי שהעזרה יחזיק מעמד שלושה שבועות רצופים בראש רשימת שוברי הקופות בארצות הברית, הייתי חד וחלק צוחק עליו. ברור שלסרט, המבוסס על רב המכר של קתרין סטוקט פוטנציאל מסחרי. ברור גם שעם תום עונת הבלוקבאסטרים, זה בדיוק מסוג הסרטים שמטפסים למעלה, ושלהם לרוב גם יש קצב בעירה הרבה יותר איטי. ובכל זאת, שלושה שבועות במקום הראשון? לא היה עוד סרט אחד שהצליח לעשות את זה השנה. זהו סוף השבוע הרביעי של "העזרה" בקופות (הסרט פתח במקום השני וטיפס למקום הראשון בשבוע השני), והוא רושם לזכותו 14.3 מיליון דולר נוספים - ירידה של שני אחוזים בלבד (!) מסוף השבוע שעבר. כדי לסבר את האוזן לנתון הלא יאומן הזה, ראוי לציין כי בלוקבאסטר ממוצע צונח בעשרות אחוזים בסוף השבוע הראשון שלו, אחרי שכל הצופים אחוזי ההייפ כבר העבירו בו כרטיס. אבל "העזרה" ממשיך לצוף - הביקורות שלו חיוביות, הבאזז גם. העניין הוא שאין סביבו איזשהו דיבור יוצא דופן של ממש. זו דרמה תקופתית המתרחשת באמצע שנות ה-60, כלומר תקופה שאינה רחוקה ומופרכת עבור מרבית האמריקאים. היא מדברת על יחסי גזע בארצות הברית הדרומית של התקופה, היא סנטימנטלית בדיוק במידה הנכונה. ובכל זאת, זה שזה הסרט שמביא ליוצריו 118 מיליון דולר - זה כמעט לא יאומן.

במקום השני נמצא החוב, דרמת מתח-ריגול בכיכובה של הלן מירן, סאם וורת'ינגטון ו... ג'סיקה צ'סטיין, שמשחקת גם ב"העזרה". אבל זה ממש לא הקוריוז הבאמת מעניין לגבי הסרט הזה. הקוריוז האמיתי הוא שמדובר ברימייק ל"החוב", סרטו של אסף ברנשטיין מ-2007, שעניינו הוא ציד של סוכני מוסד אחר פושע נאצי. "החוב", שיפתח בישראל ב-15 בספטמבר, מרוויח בינתיים 9.5 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו (בהפצה מוגבלת למדי של 1,826 בתי קולנוע). אחריו, במקום השלישי, "Apollo 18" (למגרדים את הראש: מעולם לא הייתה משימה כזאת), עוד סרט אימה-מוקומנטרי. עוד סרט אימה בחלל. עוד ביקורות איומות והכנסות של 8.2 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון. בקיצור, מתרסק כמו הצ'אלנג'ר - צפו לו הגעה מהירה במיוחד לדי.וי.די. סרט אימה נוסף, "Shark Night 3D", מרוויח בסוף השבוע הראשון שלו 8 מיליון דולר בלבד (עם תקציב של 28 מיליון דולר). גם הוא מקבל ביקורות איומות, אבל הטריילר שלו לפחות מבטיח טראשיות מודעת לעצמה (עיירה מוצפת בצונאמי או משהו. כרישים בסופרמרקט. כרישים בסופרמרקט! חשבתם שאין עוד מה להוסיף לנוסחת "נחשים על המטוס", אבל בגלל זה אתם גם לא מפיקים הוליוודיים). בינתיים, במקום החמישי סרט האקשן מבית היוצר של לוק בסון (כלומר: הוא הפיק את זה וזה נראה בדיוק כמו כל הסרטים האחרים שלו), קולומביאנה, מרוויח 7.5 מיליון דולר סבירים בסוף השבוע השני שלו, לסך כל קופה של כ-28 מיליון דולר.

המחצית השנייה של הטבלה קצת יותר צפופה והרבה יותר מוכרת: הוא מתחיל עם כוכב הקופים המרד, שבסוף השבוע החמישי שלו בקופות עדיין מרוויח 7.3 מיליון דולר לסך כל קופה של 160 מיליון דולר. אכן, הישגים נאים, ביקורות משבחות, סרט מעולה - כל מי שהיה סקפטי לגבי האפשרות להפיח חיים חדשים במותג הקצת מסכן הזה נוגס כרגע בכובע. אחריו אחינו האידיוט עם 5.3 מיליון דולר (סך הכל: 15.5 מיליון דולר), הישג סביר לקומדיית אינדי שמעולם לא התהדרה בתקציב מרשים מדי (5 מיליון). 5 מיליון דולר מרוויח גם "Don't Be Afraid of the Dark" - כנראה שזהו "שבוע פלישת סרטי האימה הזניחים". את הרשימה נועלים ספיי קידס 4, עליו אפשר להכריז כבר ככישלון חרוץ עם 4.5 מיליון דולר ורווחים כלליים של כ-28 מיליון דולר, ובמקום העשירי הדרדסים, עם 4 מיליון דולר, כנראה האחרונים שלהם בטבלה זו, וסך כל קופה מרשימה של 131 מיליון דולר.

*#