רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מרקדן מזמר לשחקן אופי: המהפך של ג'סטין טימברלייק

פליט להקת הבנים NSync המציא את עצמו מחדש לא רק על ידי קריירת סולו מאתגרת, אלא גם כשחקן הוליוודי מבוקש. איך הוא עשה את זה? ראיון עם סיפור הצלחה

תגובות

כשג'סטין טימברלייק התמודד על התפקיד של שון פרקר ב"רשת החברתית", הבמאי דיוויד פינצ'ר חשב על שורה אחת ספציפית מהתסריט של אהרון סורקין. שון, הבכיר מנאפסטר שמדריך את מארק צוקרברג בדרכי עמק הסיליקון, הוא פתיין ערמומי: "התסריט תיאר אותו כ'עובר בחדר כמו פרנק סינטרה'", סיפר פינצ'ר מאוחר יותר.

טימברלייק, שהתפרסם בעיקר בזכות התקופה שלו בלהקת הבנים NSync וקריירת הסולו שבאה אחריה, שם באותה תקופה את המוזיקה על אש קטנה ופנה למשחק במקום. הוא לקח תפקידים בדרמות אפלות כמו "אלפא דוג" של ניק קאסאבטס ו"אנחת הנחש השחור". פינצ'ר התרשם במיוחד מהפרק של סטרדיי נייט לייב שטימברלייק הנחה. "בכל פעם שהוא הופיע על המסך חשבתי, וואו, הבחור הזה טוב". באודישן של טימברלייק, פינצ'ר היה משוכנע שהוא מצא את הסינטרה שלו. "אבל כולם חשבו שהוא מפורסם מדי. סוף החלטנו שרק בגלל שהוא מושלם, לא אומר שאנחנו לא צריכים ללהק אותו".

עזוב אותך מז'אנרים

רוב הביקורות על "הרשת החברתית" שיבחו את המשחק של טימברלייק, וכשבניו יורק פוסט נכתב שהוא מנהל קמפיין שקט למועמדות לאוסקר לשחקן המשנה, זה נשמע הרבה פחות משונה משזה היה אמור להיות. אחרי הכל, לפני לא יותר מדי זמן טימברלייק נחשב לחמישית ממכונת פופ-נעורים רוקדת ומזמרת ותפקד באותו הזמן על תקן החבר של בריטני ספירס. כעת, בתום אחד מהמייקאוברים המרשימים בתולדות עסקי השעשועים, טימברלייק מנהל אימפריית מדיה ואופנה קטנה – שלאחרונה התווסף אליה גם נתח מניות במייספייס. בחזית הקולנועית הוא שיחק לאחרונה במורה רעה וידידים פלוס, שיצאו החודש. בסתיו הוא יככב ב-"In Time", מותחן מדע בדיוני שמביים אנדרו ניקול, שביים וכתב את "גטאקה" וכתב את "המופע של טרומן". השאלה הגדולה לגבי טימברלייק היא כבר לא האם הבחור ההוא מ-NSync יודע לשחק, אלא איזה סוג של שחקן הוא רוצה להיות.מדריך הטרמפיסט בחיי היוקרה. ג'סטין טימברלייק ב"רשת החברתית"

"אני לא רוצה לקבל החלטה כזאת", אומר טימברלייק. הוא מדבר בהתהלבות, אבל כשעולה השאלה על השאיפות שלו בתחום הקולנוע, הוא מתחיל לשחק בחתול ועכבר.

יש ז'אנרים שאתה מתעניין בהם? "אני לא חושב במושגים של ז'אנר".

תפקידים קלאסיים שעליהם היית אומר, הייתי שמח לעשות משהו כזה? "ברגע ששחקן הופך תפקיד לשלו, די קשה לדמיין מה אתה יכול לעשות עם זה".

יש אסטרטגיה שמנחה את ההחלטות שלך? "כמובן. סירבתי להרבה תסריטים שפנו לקהל שכבר הכיר אותי".

בגיל 10 טימברלייק לוהק ל"מועדון מיקי מאוס החדש", תוכנית שהוא תיאר כ"סאטרדיי נייט לייב לילדים", ושהוא נזכר בה בערגה כ"מעין סטודיו למשחק לקטנטנים: היה לנו מורה למשחק, מורה לשירה, מורה לתנועה, שיעורי אלתור". לצידו השתתפו בתוכנית בריטני ספירס, כריסטינה אגילרה, קרי ראסל וריאן גוסלינג. כשהתוכנית בוטלה ב-94', "הרגשתי כמו פריק", הוא מספר, "כעסתי, הרגשתי תקוע בעיירה הקטנה שבה גרתי. הרגשתי שנסגרה דלת". ככה נראה על המסך מי שהתחיל בלהקת בנים. טימברלייק ב"אלפא דוג"בדיוק כשהוא שכנע את אמא שלו לקחת אותו ללוס אנג'לס, לעשות אודישנים לקראת עונת הפיילוטים, הוא קיבל טלפון מזמר בשם כריס קירקפטריק, שהזמין אותו להצטרף ללהקת פופ חדשה באורלנדו, פלורידה. "תוך שמונה חודשים היה לנו חוזה הקלטות, ואז פתאום היינו בסיבוב הופעות באירופה ומכרנו אלבומים", הוא מספר על עלייתה של NSync. "לא ידעתי איך לעכל את זה".

אחרי שזה נגמר, טימברלייק היה רעב לתסריט חדש. "רציתי לעשות משהו אמיתי". באלבום הסולו הראשון שלו מ-2002, "Justified", ואלבום ההמשך מ-2006, "FutureSex/LoveSounds", הוא שיתף פעולה, בין היתר, עם מפיק ההיפ-הופ טימבלנד. בסינגל "SexyBack", "לא נשמעתי כמו קודם", הוא אומר. "לא בדיוק שרתי. דיברתי בסולם של השיר. העברתי את השירה דרך מגבר גיטרה". בחברת התקליטים חשבו שאין סיכוי שבטראק המחוספס הזה מישהו יזהה את ג'סטין טימברלייק. זה בדיוק מה שקסם לו בכל הסיפור.הבדיחה ששינתה את חייו בפעם השניה. "Dick in a Box":

הפריצה שלו כשחקן קרתה ב-2006 גם היא, ב"סטרדיי נייט לייב". אנדי סמברג, שחיפש לשתף את טימברלייק במערכון רשת, ליהק אותו לפרודיית האר-אנד-בי "Dick in a Box". עברו 30 מיליון צפיות יוטיוב והסרטון הוכיח באופן חד משמעי שטימברלייק יודע לתפוס מרחק מטימברלייק-הזמר, וגם לצחוק עליו. "זה גרם להרבה אנשים שלא היו נותנים צ'אנס לזמר מלהקת בנים דווקא לחבב את ג'סטין", אומר קרייג בוואר, שליהק את טימברלייק כחייל חרדתי ב"אנחת הנחש השחור". "הוא שותף נהדר לחלוק איתו סצינה", אמרה כריסטינה ריצ'י על עבודתה עם טימברלייק בסרט הזה. "היינו צריכים לעשות הרבה דברים קשים ואינטנסיביים, והוא ידע בדיוק מתי לחבק אותך ולהתחיל לצחוק".

הקלילות הפיזית של טימברלייק, אותה הוא פיתח במשך השנים שבהן רקד על הבמה, היא ללא ספק אחד הנכסים הברורים שלו כשחקן. פינצ'ר מציין מונטאז' ב"רשת החברתית" שבה שון חוגג במסעדה יפנית. "אין דיאלוג. הכל בגבות שלו, בידיים שלו. הוא שד קטן שהשתלט על הלילה".אינטנסיבי, אבל גם קומיקאי. טימברלייק עם כריסטינה ריצ'י ב"אנחת הנחש השחור"

כמו טרייסי והפבורן ב"ידידים פלוס", קומדיה רומנטית על שני חברים שמנסים לשלב סקס לצד הידידות שלהם, טימברלייק נמצא לראשונה בתפקיד הראשי, כארט דירקטור מצליח שיש לו בעיות עם אינטימיות. וויל גלאק, שביים את הסרט, סיפר שטימברלייק היה מעורב מאוד מאחורי הקלעים. "הוא עזר לשכתב את התסריט", בשביל לוודא שהדמות שלו "מרגישה נכון". גלאק רצה שחילופי הדברים הזריזים בין השחקנים הראשיים יזכירו סרטים ישנים עם ספנסר טרייסי וקת'רין הפבורן, ומילה קוניס, השותפה של טימברלייק לסרט, סיפרה שהוא החזיק אותה קצר. "הוא כל כך מהיר", היא אמרה, "הוא כל הזמן הצחיק אותי".

קולנוע הוא העדיפות הראשונה של טימברלייק כיום, אבל הוא גם הבעלים של כמה מסעדות, ליין אופנה בשם וויליאם ראסט, חברת תקליטים ואפילו מגרש גולף. הוא סיפר שהוא השקיע את הכסף שלו גם ברכישה של אחוזים ממייספייס (אבל סירב להגיד כמה בדיוק) והסביר שהוא שם בשביל "ליצור קשרים, לעשות בריינסטורמינג". "אני לא קפיטליסט", הוא הצהיר, "אני פשוט אוהב רעיונות, הזדמנויות ליצירה".ברוח הקומדיות הרומנטיות של שנות ה-40. טימברלייק עם מילה קוניס ב"ידידים פלוס"

אחרי הראיון, טימברלייק יוצא החוצה – צלם מחוץ למסעדה, מתכופף מאחורי דלת מכונית. עוד אחד מצלם מהעבר השני של הרחוב. "אני לא יכול אפילו לדמיין מה עובר להם בראש", אמר טימברלייק על הפפראצי והציע שאצמד אליו בשביל "להרוס את הצילום". שאלתי אותו אם הוא לחוץ במקומות ציבורים. "אני לא מסתובב בקניון", הוא אמר, "אבל ביליתי חלק כל כך גדול מהנעורים שלי בבועה. בנקודה מסוימת אתה רוצה לצאת ולעבור חוויות אמיתיות".

*#