אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פנלופה קרוז: יש מורכבות מתחת לכל המיניות הזו

פנלופה קרוז - הילדה הספרדייה שהפכה למוזה של פדרו אלמודובר - מנסה לכבוש לעצמה חלקה הוליוודית של שחקנית איכותית. הבעיה היא שהסקס אפיל הזוהר שלה מסנוור את הבמאים שרואים בה בעיקר פאם פאטאל

תגובות

ב-1990 נערה ספרדייה בת 16 צפתה בסרטו של פדרו אלמודובר, "קשור אותי, אהוב אותי" בקולנוע פלאסה מאיור שבמדריד. למרות שתמיד רצתה להיות רקדנית מקצועית, בעת הצפייה בסרט היא הבינה פתאום שחלום חייה הוא לשחק בקולנוע. ולא סתם לשחק – לככב בסרט של הבמאי הספרדי הנערץ עליה. החלום הזה בטח לא היה שונה מחלומן שלא מעט נערות ספרדיות אחרות שצפו בויקטוריה אבריל מגלמת את מושא התשוקה של אנטוניו בנדרס - אבל בניגוד אליהן, הרקדנית המתחילה והמבטיחה פנלופה קרוז, שהלכה לקולנוע שוב ושוב כדי לצפות בסרטיו של אלמודובר, הצליחה להגשים חלום והפכה למוזה של הבמאי הספרדי.

בשני העשורים שחלפו מאז קרוז הפכה לשחקנית הוליוודית רווחית ונחשקת, ואלמודובר קנה לעצמו שם בינלאומי (למרות החולשה היחסית של סרטיו האחרונים). בין לבין, השניים המשיכו לעבוד ביחד בסרטים מצליחים כמו "הכל אודות אמא" (1999) – שעזר לה להפוך לשחקנית מוכרת בקנה מידה בינלאומי – וכן "לחזור" (שזיכה אותה בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל קאן ב-2007) ו"חיבוקים שבורים" (2009). כעת, עם תפקידים ראשיים בהפקות ענק הוליוודיות כמו "סקס והעיר הגדולה 2"  וכעת גם שודדי הקאריביים 4, נדמה שקרוז כבר הצליחה להשתחרר מצילו של הכינוי "נערת אלמודובר" והפכה לאחת השחקניות העסוקות והנחשבות בהוליווד. בינואר האחרון היא ובעלה הטרי, חוויאר בארדם ("ארץ קשוחה", "ביותיפול") הפכו גם להורים לבנם הראשון.

בלי קשר ליכולת של קרוז לשיר, לקפץ ולבצע תרגילי לוליינות עם חבל כשהיא לבושה במחוך, המבקרים התחרו ביניהם מי יתן ל-"Nine" את הקטילה האכזרית ביותר. הסרט התרסק בקופות ולא הצליח לכסות את הוצאותיו (כ-80 מיליון דולר), אבל הכישלון המהדהד הזה לא הפריע לאולפני דיסני לבקש ממארשל לביים את החלק הרביעי בסדרה המצליחה "שודדי הקאריביים", שהצליחה להפוך מתקן-שעשועים למותג קולנועי מנצח. לצד הגיבור הקבוע, ג'וני דפ, קרוז הצטרפה על תקן בתו הסקסית והקשוחה של שודד ים בעל מוניטין מפוקפק. לפי הטריילר, תפקידה של קרוז בסרט החדש מתמצה בעיקר בלספק רפליקות משעשעות לדמותו של דפ.שם בשביל הפאנצ'ים, לא האגרופים. "שודדי הקאריביים 4":

כמו תמיד, דווקא וודי אלן היה זה שהצליח לפצח את סוד קסמה של קרוז יותר מכל במאי אחר. כמו מארשל, גם הוא ליהק אותה כצלע השלישית במשולש רומנטי, אבל הפעם היה מדובר בצעד מבריק ולא בליהוק שגורם לה להיראות כמו שפנפנה שברחה מאחוזת הפנר. ב"ויקי, כריסטינה, ברצלונה" היא מגלמת את האקסית המיתולוגית של חוויאר בארדם, שמגשים פנטזיה של מיליוני גברים (ונשים) ברחבי העולם ויוצא במקביל גם עם סקרלט ג'והנסון.מזל שברדם נפטר מהתסרוקת שהייתה לו ב"ארץ קשוחה":

אילוף הסוערת אבל בעוד שמארשל לא ידע מה לעשות עם הסקס אפיל הבלתי נגמר של קרוז, אלן השתמש במיניות של הכוכבת הספרדייה כדי לנפק אמירה מורכבת על תשוקה, יחסים ואימפולסיביות. כשאלן הרכיב על ראשה פאה בלונדינית – הוא ידע בדיוק מה הוא עושה: הוא הקצין עד אבסורד את הדימוי שלה כ"זוללת גברים" מינית ופראית. והתוצאה עובדת בשני הכיוונים: מצד אחד קרוז מתפקדת על תקן ממתק-עיניים שמושך צופים חרמנים לקולנוע, מצד שני דמותה המשעשעת בתור אירופאית עם פיוזים קצרים שיוצרת ציורים ספונטניים א-לה ג'קסון פולוק מאפשרת לה לצחוק גם על עצמה וגם על צופיה.

רואה בה יותר. פדרו אלמודובר עם פנלופה קרוז (צילום: AP)בתור מי שהתפרסמה בזכות הופעת העירום שלה בסרט "נקניק, נקניק" (1992), קרוז בהחלט עברה כברת דרך מרשימה עד לליהוק ל"ויקי, כריסטינה, ברצלונה". הבעיה היא שבעוד שבמאים עצמאיים כמו אלן ואלמודובר יודעים לחלץ ממנה את המשחק הבלתי פוסק בין מיניות לתחכום, בהוליווד רוצים ממנה רק את המיניות, וכך היא מוצאת את עצמה מגלמת שוב ושוב את אותו תפקיד.

למרבה השמחה, הפרויקט הבא של קרוז הוא סרטו החדש של וודי אלן, The Wrong Picture, שאמור לעלות לאקרנים ב-2012. אלן עדיין לא שחרר פרטים על עלילת הסרט, שצילומיו יערכו בקיץ הקרוב ברומא, אבל הליהוק של קרוז, ג'סי אייזנברג ("הרשת החברתית"), אלק בולדווין ואלן פייג' ("ג'ונו", "התחלה") בהחלט מסקרן. אחרי ש"ויקי, כריסטינה" זיכה את קרוז באוסקר לתפקיד משנה, אולי הסרט הבא של אלן יזכיר למעריציה הרבים שהיא לא רק סמל סקס, אלא שחקנית אופי מתוחכמת ומוכשרת.

*#