אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"מהיר ועצבני 5" - התקווה הגדולה של הוליווד

תסמונת "עייפות ההמשכים" פסחה על "מהיר ועצבני 5" - הסרט עם פתיחת הקופות הכי טובה של 2011. עכשיו הוליווד נושאת אליו עיניים בתקווה שהוא מבשר, סוף סוף, על קיץ שבו אנשים הולכים לקולנוע

תגובות

התפיסה המקובלת בעסקי הקולנוע הם שמותגי סרטים שאיבדו מכוחם לא יכולים פשוט לנוח ולהמשיך הלאה. ברגע שסדרה לוקה ב"עייפות המשכונים" היא צריכה גרירה למוסך, שם היא תפורק לחלקי חילוף או תיבנה מחדש. זה מה שהיה אמור לקרות לסדרת המירוצים "מהיר ועצבני" לפני חמש שנים, כאשר החלק השלישי בה, "מהיר ועצבני: טוקיו דריפט", מעד ומכר בערך 62 מיליון בארצות הברית, 50 אחוז פחות מקודמו. אבל אולפני יוניברסל לא ויתרו, וסרט רביעי ומחוזק, "מהיר ועצבני 4", הפגין כוח מפתיע ב-2009. בסוף השבוע האחרון, מהיר ועצבני 5 טלטל את הוליווד כשמכר כרטיסים בסכום של כ-84 מיליון דולר – הפתיחה הכי חזקה של השנה – ואם תפילותיהם של אילי הקולנוע יענו, סימן לתפנית בקופות.מהיר ועצבני 5 - מועדי הקרנה

"הקלה"  זו דרך אחת לתאר את מצב רוחו של אדם פוגלסון, מנכ"ל יוניברסל, ביום ראשון בבוקר. "עשינו הרבה החלטות מאוד ספציפיות ומאוד אסטרטגיות, שלא היו מובנות מאליהן", הוא אומר.

עונת הקיץ החזקה של תעשיית הקולנוע מתחילה באופן מסורתי בסוף השבוע הראשון של מאי ונגמרת ב"לייבור דיי" (יום שני הראשון של ספטמבר – חג פדרלי בארצות הברית), שם האולפנים מרוויחים כ-40 אחוז מההכנסות השנתיות שלהם. עם "מהיר ועצבני 5", יוניברסל החליטו למתוח את התקופה, בעזרת סלוגן השיווק "הקיץ התחיל מוקדם". מכירות הכרטיסים עקפו בקלילות את השיא עבור סוף השבוע הזה, שנקבע בשנה שעברה על ידי "סיוט ברחוב אלם" (רימייק לסרט הראשון בסדרת "פרדי קרוגר"), שהרוויח 33 מיליון דולר.

"מהיר ועצבני 5" הוא סרט המשך בלתי רגיל בגלל הגישה של יוניברסל, הדוגלת בתיקונים מהירים, אבל הוא סמן מעולה למה שהוליווד סומכת עליו בחודשים הקרובים: סרטי המשך ועוד סרטי המשך. השנה צפויים עשרה מהם (כולל "מהיר ועצבני 5"), יותר משהיו בכל קיץ בשנים האחרונות. "הם העמיסו אותם אחד על השני על השלישי, מה שיעזור לתת לשוק מומנטום," אומר פיל קונטרינו, עורך האתר BoxOffice.com.צפוי להרוויח יותר מ-300 מיליון דולר. "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2"

אבל הוליווד מוכנה גם לקחת כמה סיכונים. אחד ההימורים הגדולים הוא סרט הקומיקס "הפנס הירוק", שבוורנר מקווים שירגיע את הביקורות על המידה בה נחצב פנתיאון גיבורי העל של DC Comics. הבאזז הראשוני היה מעורב והעלה שאלות על טיב האפקטים ועל החליפה הצמודה והמסיכה שיעטפו את הכוכב, ריאן ריינולדס. "יש גם חשש ל'עייפות גיבורי-על'," אמר קונטרינו, וציין ש"הפנס הירוק" יגיע אחרי תור של מרוול ואקס-מן ההתחלה של פוקס.לא מי יודע מה מבטיח. "הפנס הירוק":

עוד סימן שאלה הוא "קאובויים וחייזרים", בכיכובם של דניאל קרייג והריסון פורד המזדקן. זהו סרט חייזרים המתרחש במערב הפרוע, וחלק ממומחי התעשייה חוששים שהוא צפוי לקרוס בקופות. לזכותו יאמר שהחברות האחראיות לו, אולפני דרימוורקס ויוניברסל, לאחרונה שיחררו עליו פרטים שעוררו תגובות חיוביות.

אף אחד לא זקוק ללהיטים כמו יוניברסל, שלמרות כמה הצלחות כמו "הופ ארנב" לאחרונה כונו "מפעל של כשלונות" על ידי האתר Deadline. האולפנים עברו לבעלותה של חברה חדשה, ענקית התקשורת קומקאסט, שבינתיים מחכים עד שיחליטו אם דרושים שינויים בהנהלה. ההפיכה של "מהיר ועצבני" למותג שהוא היום, אחרי שהתחיל ב-2001 כסרט לתת-תרבות של חובבי מירוצי הרחוב, מראה כמה קשה מזיעים ביוניברסל.אפילו המבקרים אהבו

הסרט הראשון, בו כיכב וין דיזל כנהג מירוצים חובב וגנב רכב, התרחש בשכונות הפשע של לוס אנג'לס. הסרט הזה וההמשך שלו מ-2003, "מהיר ועצבני 2", היו להיטים, שהרוויחו ביחד 440 מיליון דולר בקופות העולמיות. ואז הגיע "טוקיו דריפט" המאכזב. ביוניברסל שקלו לסגור את השאלטר, אבל בסוף החליטו להמר עליו, והתוצאות היו חיוביות במפתיע: 353 מיליון דולר.

בכל זאת, באולפנים דאגו מאורך החיים של הסדרה. "ידענו שאנחנו צריכים לנסות ולהגדיל את המותג, אבל גם שקבוצה מסוימת של אנשים אף פעם לא תשקול ללכת אליו כי הם פסלו אותו בתור 'סתם סרט עם מכוניות'", אמר פוגלסון. אז יחד עם המפיק הותיק של המותג, ניל מוריץ, נעשו שינויים נוספים. ב"מהיר ועצבני 5" מופיע נבל חדש, אותו משחק דוויין ג'ונסון (דה רוק), וסביבה חדשה – ריו דה ז'ניירו. אבל השינוי הבולט במיוחד הוא הז'אנר של הסרט, שהפך פתאום לסרט שוד בסגנון של "אושן 11". "זה היה מהלך אמיץ ומסוכן," אמרה דונה לנגלי, סמנכ"לית יוניברסל, על השינוי הזה. "אי אפשר להתנכר למעריצים הותיקים, ולשנות את כל הרעיון בפרק מאוחר בסדרה זה שטח לא כל כך מוכר".סתם סרט עם מכוניות. וארבעה המשכים (מתוך "מהיר ועצבני 1")

יוניברסל לקחו סיכונים גם עם העלילה, כשהתייחסו לסדרה כאל טלנובלה שעושה תפניות בלתי סבירות, כולל דמות שחוזרת מהמתים. הם גם הימרו, ספציפית, על מרכבי אחד: פעלולים קלאסיים – כאלה שלא נסמכים על אפקטים ממוחשבים. "זה התגלה כיתרון," אמר מוריץ, "זה אפשר לנו לבלות בשטח". הרווחים של הסרט בארצות הברית היו גם שיא אישי עבור פרק בסדרה. בחו"ל, שם "מהיר ועצבני 5" עשה 81.4 מיליון דולר נוספים, המכירות עוקפות משמעותית את הסרט הרביעי. תקציב הסרט עמד על 125 מיליון דולר.

בעניין הביקורת החיובית על "מהיר ועצבני 5", מוריץ אמר שהוא מקווה שהסרט ימשיך להצליח בשבועות הקרובים. כ-80 אחוז מהביקורות שהוא קיבל, על פי האתר Rotten Tomatoes, היו חיוביות. "שסרט קיץ יקבל כאלה ביקורות," הוסיף מוריץ. "וואו".מהיר ועצבני 5 - מועדי הקרנה

*#