רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שוברי קופות: "הופ ארנב" מדלג לצמרת

וגם: "קוד מקור" עם ג'ייק ג'ילנהול לא מרוויח מספיק אבל בכל זאת במקום השני, סרט אימה חדש מיוצרי "המסור" במקום השלישי, וזאק סניידר אוכל מרורים. בלי קשר לפסח

תגובות

טבלת שוברי הקופות מתרעננת השבוע עם סרטים חדשים שמרכיבים יחדיו את השלישייה הפותחת. במקום הראשון עם 39 מיליון דולר נמצא הופ ארנב - סרט שמשלב אנימציה תלת מימדית עם צילומים חיים (בדומה לסרט הקודם של הבמאי טים היל, "אלווין והצ'יפמאנקס"). ובאותו האופן, שוב מדובר בסרט ילדים בינוני וחסר דמיון, שהביקורות השליליות עליו לא יפריעו לו להמשיך לעשות כסף מצוין גם בשבועות הקרובים: זהו סרט שעוסק בארנב הפסחא, ותכף האמריקאים יחגגו את חג הפסחא ובהחלט ירצו לראות סרט למועד.

במקום השני עוד סרט חדש - קוד מקור בכיכובו של ג'ייק ג'ילנהול. מדובר במותחן מדע בדיוני קצבי, עם עלילה שמזכירה ישר נרטיבים מפורקים כמו אלו של "ממנטו" או אפילו "התחלה" (מבקרים דווקא אמרו שמדובר בשילוב של "רצח על האוריינט אקספרס" עם "לקום אתמול בבוקר", מה שללא ספק משעשע יותר). קצין צבא (ג'ילנהול) נשלח לחיות את הדקות האחרונות בחייו של מישהו אחר, שנהרג בפיגוע חבלני ברכבת, ולנסות למנוע פיגוע דומה. אבל מאידך, העובדה שמאחורי המצלמה נמצא דנקן ג'ונס (אגב, הבן של דיוויד בואי), שעשה בעבר את "ירח" המצוין - שגם הוא עוסק בנושאים דומים - מרגיעה. עם זאת, למרות הפורמט המבטיח והמעורבות של ג'ילנהול, הסרט מסתפק במקום השני עם 14 מיליון דולר בלבד. כיוון ש"קוד מקור" ו"הופ ארנב" לא פונים לאותם קהלים כלל, אין כאן גם מקרה של גניבת צופים - ולכן צריך לראות אם הביקורות המצוינות שהוא מקבל עד כה יעזרו לו בהמשך.

נועל את השלישיה "Insidious", סרט שאומנם מגיע מהיוצרים של "המסור" אבל נוטש את ז'אנר האימה-עינויים לטובת סיפור "בית רדוף" ישן וטוב, לבטח בעזרת ההחייאה שהתחום קיבל לאחרונה בעקבות "פעילות על טבעית" וחקייניו. "Insidious" הרוויח 11.8 מיליון דולר בסוף השבוע.ניתנת לעצירה, מסתבר. הרכבת של ג'ייק ג'ילנהול ב"קוד מקור":עסקים כרגיל בעוד בשבוע שעבר סאקר פאנץ' של זאק סניידר ("300") איכזב כשהגיע למקום השני, צמוד ל"יומנו של חנון 2: רודריק שולט", הרי שכעת יומנו של חנון 2 אמנם איבד מכוחו, הרוויח 10 מיליון דולר (38 מיליון סה"כ) והתייצב במקום הרביעי, אזי ש"סאקר פאנץ'" צנח לו למקום השביעי, כשהרוויח 5.8 מיליון דולר בלבד (29.5 מיליון סה"כ). אם בשבוע שעבר עוד אפשר היה לתהות האם זוהי בסך הכל תסמונת "קיק-אס" - סרטים עם אווירת "קומיקס למבוגרים" שמייצרים הרבה הייפ אבל נכשלים בקופות - הפעם, לצד מקהלה חד משמעית של מבקרים הקוטלים את הסרט עם הריגושים הזולים שלו, המבוססים בעיקר על השילוב של בחורות בלבוש מינימלי עם רובים גדולים - אפשר להבין שהכישלון כאן מוצדק למדי. זוהי בשורה מדאיגה למדי בהתחשב בעובדה שסניידר כבר חתום על האיתחול של סדרת "סופרמן", עם "The Man of Steel" הנמצא כרגע בשלב ליהוקים מתקדם ועתיד לצאת ב-2012.

ללא גבולות וסנגור במבחן, שתפסו בשבוע שעבר את המקומות השלישי והרביעי, תופסים הפעם את המקום הרביעי והחמישי. שניהם מוכיחים יכולת בעירה לטווח ארוך, כאשר הרווחים שלהם לא ירדו משמעותית. "ללא גבולות" עשה הפעם 9.7 מיליון (55 מיליון סה"כ), "סנגור במבחן" הוסיף עוד 7.8 מיליון לקופה וגמר עם 40 מיליון דולר.

על רנגו במקום השמיני (4.9 מיליון דולר, 114 מיליון סה"כ) כבר נאמר פחות או יותר כל מה שהיה יכול להיאמר - ומדובר עד כה בהצלחה הקופתית הגדולה של 2011. את הרשימה סוגרים, במקום התשיעי קומדיית המד"ב הבריטית פול. תחילתה היה במה שנראה ככישלון קופתי, אבל עם 4.3 מיליון דולר שנוספים לקופה של כמעט 32 מיליון דולר, יחסית לסרט עם תקציב בינוני מינוס - מסתבר שהמצב הוא לא רע כפי שזה נראה בהתחלה, ובסופו של דבר יתכן ש"פול" ישאר בסביבה עוד שבוע-שבועיים. יש לזכור ש-32 המיליונים האלו הם סכום שנוסף להצלחה הכלכלית היפה שלו בבריטניה, ובסך הכל "פול" הרוויח כ-52 מיליון דולר. את הרשימה חותם פלישה עולמית: הקרב על לוס אנג'לס, עוד סרט מלחמה-נגד-חייזרים בנאלי, שהרוויח 3.5 מיליון דולר. 78 מיליון הדולר שלו אמנם נשמעים יפה, אבל יש לזכור שמדובר בעיקר בכוח הרווחים המעולים שלו בסוף השבוע הראשון ושמאז הוא רשם ירידה חדה. בשבוע הבא כבר לא תראו אותו כאן.

*#