למבוגרים בלבד: המסלולים הצפויים של כוכבי הילדים

לכוכבות הילדים לשעבר, וונסה הדג'נס וסלינה גומז, יש שתי אפשרויות בעקבות הסרט "ספרינג ברייקרס" בכיכובן - לשבור עד הסוף את התדמית ולהתדרדר באמת לסמים, או להפוך לשחקניות רציניות ומוערכות. או לעשות כמו דרו ברימור ולשלב בין האופציות

אור בר שלום, עכבר העיר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אור בר שלום, עכבר העיר

עמוד הפייסבוק של סינמה סיטי התחיל להראות סימני קריסה. כרזת הסרט "ספרינג ברייקרס" בכיכובן של סלינה גומז ו-ונסה הדג'נס בישרה את זמני ההקרנות הקרובים וכן עובדה פעוטה אך קריטית – בהחלטת מועצת הצנזורה הארצית הוגבל גיל הצפייה בסרט ל-16 ומעלה (בארה"ב הוגבל גיל הצפייה ל-17 ומעלה). עבור מאות מתבגרות זו הייתה הכרזת מלחמה. תוך שלושה ימים נצברו בעמוד הפייסבוק של קומפלקס בתי הקולנוע מאות תגובות, סטטוסים, תחנונים ואיומים הקוראים לבית הקולנוע לשנות את ההחלטה. הבחירה ללהק את שתיים מכוכבות הילדים הגדולות ביותר של השנתיים האחרונות לתפקידים הראשיים בסרט, אך להגביל את הצפייה עבור רוב קהל היעד שלהן, נראה תמוה גם עבור המשווקים המקומיים, אבל הוליווד חשבה אחרת.» ספרינג ברייקרס - כל הפרטים

"ספרינג ברייקרס" הוא לא סרט שמיועד לקהל צופים דמוגרפי כלשהוא - הוא טקס מעבר. יקר, מגוחך וחושפני במיוחד, אבל נטול כל מטרה בידורית מלבד פור פליי לגברים בלי דמיון מפותח. הדג'נס את גומז מסתובבות בו בביקיני זערורי, מסתבכות בעסקת סמים תלושה וצועקות את המסר בווליום מחריש אוזניים: התבגרנו.הן לא יכלו לצעוק חזק מזה. "ספרינג ברייקרס" - הטריילר:המסע של כוכבי וכוכבות ילדים מהאכסניה המלטפת של דיסני, ניקולודיאון וערוץ הילדים לשולחן המבוגרים החל בהוליווד עוד בימיה של שירלי טמפל בשנות השלושים. טמפל, אולי השחקנית-ילדה הראשונה בהוליווד, קיבלה אוסקר לשם כבוד כבר בגיל שש אך נבעטה מעיר הסרטים לפני תום גיל ההתבגרות ופנתה לקריירה בינונית בשירות הציבורי של ארצות הברית. אליזבת טיילור, שהגיחה לעולם הבידור האמריקאי עשור לאחר טמפל, דווקא הצליחה להיחלץ מקריירת הילדה-כוכבת ולהפוך לשחקנית בעלת השכר הגבוה ביותר בהוליווד באותה תקופה. טיילור שבגיל 9 הקסימה לבבות ב"לאסי שובי הביתה" המשיכה בתפקיד המתבגרת החיננית עד תחילת שנות העשרים שלה ("ג'ין אייר" "אבי הכלה" "נשים קטנות") ואז שברה חזק שמאלה.

במהלך שנות החמישים והשישים הקפידה טיילור לבחור תסריטים מאתגרים שיערערו על התדמית המתוקה שלה ויעניקו לה מצע ראוי להצגת כישרון המשחק שלה והנשיות הבוגרת שלה. היא לוהקה לתפקידים נשיים דומיננטיים ("קליאופטרה"), שוברי קופות ("ענק"), קלאסיקות דרמטיות ("חתולה על גג פח לוהט") ויצירות מופת שלא חששו להדגיש את הקמטים ("מי מפחד מוירג'ינה וולף?") שהעניקו לה שני פרסי אוסקר וקריירה של כמעט שישה עשורים.ילדות רעות

ילדים-שחקנים חיוניים למכונה ההוליוודית הגדולה בעיקר בגלל טווח ההזדהות שהם מציעים. איך אומרים בהוליווד? לעולם אל תתחרה בכלב או בילד – הם תמיד יגנבו את ההצגה. בעשור האחרון, עם התחזקות כוח הקנייה של ילדים ומתבגרים נוצר צורך דחוף ליצור עבורם כוכבי ילדים נקיים, מושכים וכריזמתיים שימשכו את קהל הילדים (ואת הוריהם המותשים) לבתי הקולנוע ויקנו את כל המרצ'נדייז האפשריים. מיילי סיירוס הייתה כוכבת-על עם תלוש משכורת מרקיע שחקים בזכות סדרת הסרטים\ספרים\אביזרים של האנה מונטנה.עוד ניתן למנות את וונסה הדג'נס שפיזזה על המסך בהיי סקול מיוזיקל והוציא אלבומי מוסיקה בקצב מסחרר ואת סלינה גומז החזיקה את היד לג'סטין ביבר, סופרסטאר ילדותי במיוחד, מול מצלמות הטלוויזיה (היום מתברר שהתמיכה הרגשית שהעניקה הנוכחות של גומז בחייו של הביבר היא קריטית להישרדותו הנפשית. חודשיים לאחר הפרידה המדוברת של השניים וג'סטין בדרך לאשפוז אופציונאלי בבטי פורד). כל עוד הן צעירות, מתחת לגיל ההסכמה ועושות כל מה שהחוזה הדרקוני שהן חתומות עליו דורש (בלי סיגריות, סמים וסקס לצערה של הדג'נס שתמונות עירום שלה דלפו לרשת יותר מפעם אחת) – כולם מרוצים, אבל מה קורה כשהן מתבגרות?דרו ברימור, שהופיע על המסך לראשונה בגיל חמש והייתה מועמדת בגיל תשע לגלובוס הזהב על תפקידה ב"אי-טי" אולצה לאשפז את עצמה בגיל 14 במכון גמילה מסמים ואלכוהול והופיעה על שער פלייבוי בגיל 20 עד שזחלה בחזרה לעולם הסרטים בתפקיד אורח קטן אך חמוד ב"צעקה".

בסוף היא חזרה לתלם. היזכרו בדרו ברימור מודל 82':

מתבגרים ומתמכרים

מקולי קאלקין החל את קריירת המשחק שלו בגיל 4 ובגיל 8 כבר שיחק על המסך הגדול. הוא הפך לכוכב בזכות סדרת הסרטים "שכחו אותי בבית" שבה החל לשחק בגיל עשר והפך לפנים של הניינטיז ולסנדק של בניו של מייקל ג'קסון. בגיל ההתבגרות, כשהפנים החמודות והשיער הבלונדיני הוחלפו במודל צעיר יותר, החלה הקריירה של מקאלקין להדרדר. סרטיו נכשלו בקופות, הוריו התגרשו בגירושין מכוערים ונאבקו על ההכנסות מהקריירה המצליחה שלו. בשנים שחלפו הופיע מקאלקין בעיקר בתפקידי אורח פעוטים ("וויל וגרייס") ובסרטים עצמאיים. בשנים האחרונות שמו עולה לכותרות בעיקר בשל התמכרותו לסמים קשים. בדצמבר האחרון פירסמו הצהובונים כתבות על ניסיונות התאבדות באמצעות כדורים שנכשלו.

קאלקין הוא לא הכוכב-ילד היחיד שפנה לסמים. אדוארד פורלונג, מי שגילם את ג'ון קונור ב"שליחות קטלנית" היה לרגע אחד מהשחקנים – ילדים המבוקשים ביותר בהוליווד. "שליחות קטלנית", אחד מהסרטים הפופלאריים ביותר בכל הזמנים הזניק את הילד האלמוני בן ה-14 למעמד של אליל מקומי. לרוע המזל פורלונג בחר את כל התסריטים הלא נכונים ובזבז את הקרדיט של "שליחות" על סרטים שבקושי כיסו את ההשקעה (מלבד "אמריקה איקס" המופתי שבו שיחק בגיל 21). כיום, בגיל 36 הוא מופיע בעיקר בכתבות על "כוכבי ילדים שהתמכרו לסמים" ותמונות שלו עם משקל עודף מופיעות בעיתונים.

מצד שני, התמכרות לסמים היא לא התוצאה הכי רעה שאפשר לקבל. אפשר סתם להתבגר ולראות איך הטלפון מפסיק לצלצל. היילי ג'ואל אוסמנט החל לשחק בגיל ארבע ונכנס לשואו ביזנס בתור טום הנקס הצעיר ב"פורסט גאמפ". את רוב שנות הילדות שלו העביר מול המסך שלכם בתפקידים שוברי קופות ב"חוש השישי" "תעביר את זה הלאה" ו"אינטליגנציה מלאכותית" של סטיבן ספילברג. רק חבל שהחן והמתיקות של אוסמונט עברו עם גיל ההתבגרות. הילד החמוד התחיל להנפיק כישלונות בקופות החל מגיל 15 וכונה בראיון עיתונאי "הילד המעצבן ביותר ביקום" . כיום הוא סטודנט בניו יורק ומצהיר בראיונות על אהבתו לגולף.

חפשו אותו במגרשים. היילי ג'ואל אוסמנט בתקופה שראה אנשים מתים:

אפשר גם אחרת

קשה לנבא מה יהפוך כוכב ילדים מצליח לשחקן משמעותי אחרי גיל ההתבגרות. לעיתים נדמה כי ככל שאתה יותר מצליח ומוקף במלכי פנכה, כסף מהיר וגישה לסמים – כך ההתרסקות תהיה גבוהה יותר. העושר, תשומת הלב ומרדפי הפפארצי מסחררים גם שחקנים בוגרים ויציבים בנפשם. אצל ילדים ההשפעה היא כפולה. מספיק להסתכל על לינדזי לוהן שבגיל 11 הקסימה צופים בתפקיד כפול בסרט "אבא מתארס" והייתה אמורה להיות אליזבת טיילור הבאה של הוליווד. 15 שנים אחר כך הפכה הילדה הג'ינג'ית החמודה לגנבת מועדת שיוצאת ונכנסת מבתי משפט, מכורה לסמים ועברות קלות ואישיות לא רצויה בהוליווד.

מהצד השני של המתרס ישנן שחקניות-ילדות כמו נטלי פורטמן שקוטפות אוסקרים ומנהלות קריירה מעוררת הערצה. פורטמן, שהתגלתה בגיל 11 בסרט "ליאון" סיפרה לא פעם כי את הקריירה שלה היא חייבת להוריה ששמרו על שפיותה בתעשייה והכריחו אותה "לעשות שיעורי בית כל יום". אקט ההתבגרות הבולט ביותר שהרשתה לעצמהאמה ווטסון – הרמיוני בשבילכם - עם סיום צילומי סדרת הסרטים של "הארי פוטר" הוא קיצוץ שערה הארוך לכדי תספורת אופנתית ובוגרת. את השינוי החיצוני (גם מיילי סיירוס הסתפרה קצוץ) ליוותה ווטסון בהחלטות קריירה מחושבות היטב: במקום תסריטי בלוקבסטר שהורעפו עליה היא בחרה להתמקד בסרטים קטנים ועצמאיים ("השבוע שלי עם מרלין", "כמה טוב להיות פרח קיר") כדי לבנות לעצמה קריירה נפרדת כאדם מבוגר ולהפגין את כישורי המשחק שלה.

כוכבות-ילדות שחוששות להתבגר בהוליווד יכולות למצוא השראה בסיפורה של ג'ודי פוסטר. השחקנית שהופיעה כבר בגיל 14 בתפקיד זונה-ילדה ב"נהג מונית" של מרטין סקורסזה (עליו קיבלה מועמדות לאוסקר). פוסטר, שהתבגרה על המסך לעיני הצופים לא נרתעה מתפקידים אנטי-ילדותיים במפגיע לצד שמירה אינטנסיבית על חייה הפרטיים ובנתה לעצמה קריירת משחק עם שני פרסי אוסקר ("הנאשמים" ו"שתיקת הכבשים"). בשנים האחרונות השלימה פוסטר את המסע שלה בהוליווד שהפכה לבמאית מוכרת. לא רע בשביל ילדה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ