אוסקר 2013: "ארגו" הוא הסרט הטוב ביותר

סרטו של בן אפלק עם שלושה פרסים. אנג לי הוכתר כבמאי הטוב ביותר, דניאל דיי לואיס הוא השחקן הטוב ביותר, ג'ניפר לורנס זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר. שני הסרטים הישראלים הפסידו בקטגוריה הדוקומנטרית לסרט "מחפשים את שוגרמן"

מדור קולנוע, עכבר העיר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
מדור קולנוע, עכבר העיר

הלילה (ב') הוכתר סרטו השלישי של בן אפלק כבמאי, "ארגו", בתואר הסרט הטוב ביותר לשנת 2013. הסרט יצא מהטקס גם עם פרסי העריכה והתסריט המעובד, כלומר שלושה פרסים בסך הכל, מה שהופך אותו לזוכה מינימליסטי במיוחד. את פרס הבימוי לקח הטאיווני אנג לי, על עבודתו בסרט "חיי פיי", שסיים את הערב עם ארבעה פרסים. ההפתעה היחידה בקטגוריית המשחק נרשמה כאשר כריסטוף וולץ גרף את הפסלון על הופעתו בסרטו של קוונטין טרנטינו "ג'אנגו ללא מעצורים", כשחקן המשנה הטוב ביותר. מקבילתו הנשית הייתה אן התאוויי מ"עלובי החיים", כאשר דניאל דיי לואיס עשה היסטוריה וזכה באוסקר השלישי שלו כשחקן ראשי על גילום נשיא ארצות הברית בדרמה ההיסטורית של סטיבן ספילברג, "לינקולן", וג'ניפר לורנס יכולה להתגאות באוסקר ראשון כבר בגיל 22, על הופעתה ב"אופטימיות היא שם המשחק". חמ"ל מדור קולנוע של עכבר העיר, בתוספת חיזוק מפתיעה בדמות דפני ליף, נשאר ער כל הלילה כדי לסכם את הטקס, לרבות הרגעים הגדולים והפאשלות הקטנות.» אוסקר 2013 - כל הפרטים» סיכום הטקס: אין הפתעות» רשימת המועמדים המלאהבחצות שעון ישראל עלו כוכבי הוליווד על השטיח האדום המסורתי. הסתמנה מגמה של שמלות סטרפלס, וצבעים בהירים - לבן וגוון גוף. את מירב תשומת הלב לכדה אן התאוויי בשמלה שקופה שלא השאירה מקום לדמיון ומאוד הקשתה ליצור עימה קשר עין. גם בהמשך הערב, כאשר התרגשה כמעט עד דמעות בעת זכייתה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר, קשה היה שלא לחשוב כי את הקטע הזה היא דווקא לא תרצה להקרין לנכדים. למירב המחמאות הגרדרוביות בחמ"ל האוסקר של עכבר העיר זכו איימי אדמס, נעמי ווטס, ג'ניפר לורנס וגם ג'ניפר אניסטון. מיותר לציין שהשאר נקטלו במקרה הטוב, וזכו להעלבות אישיות במקרים הפחות נעימים.כל המבטים ננעצו בה. אן התאוויי והשמלה המדוברת, על השטיח האדום (צילום: AP)בשעה 3:30 עלה לבמה סת' מקפרלן, שפגע בול כבר בבדיחה הראשונה שלו ("ברוכים הבאים לאוסקר, והנה מתחיל גם המירוץ לנסות ולהצחיק את טומי לי ג'ונס"). מקפרלן בהחלט התאמץ יתר על המידה, עם מונולוג פתיחה מתחכם מדי, אבל כאשר הוא עשה את המצופה ממנו והשליך מהחלון את כל מה שפוליטיקלי קורקט בעולם הזה - היו לו כמה בדיחות מצויינת והגשה קולחת בסך הכל. מי שהתרשל לא מעט הוא דווקא במאי הטקס, שאמנם מועבר בשידור חי אבל נעשות עליו לא מעט חזרות. ניתן היה לצפות ליותר חיתוכים עריכתיים בזמן אמת אל הקהל, שכן התגובות של הכוכבים הם הסיבה האמיתית לצפות בטקס. הם והנאומים כמובן.את תואר הנואם ההזוי של הערב לוקח בקלות הבמאי של "אמיצה", מארק אנדרוז מדיסני-פויקסאר. הזוכה בקטגוריית האנימציה הגיע בחצאית סקוטית מסורתית, ללא ספק חריגה מהתקנים המחמירים של הלבוש הגברי באוסקרים. מארגני הטקס החליטו להבריק הפעם ולשסע את המוזיקה המטרידה מתוך "מלתעות" בכל מי שהאריך בנאומו, אבל במתרגשים באמת הם לא העזו לגעת. אדל, שזכתה בפרס השיר הטוב ביותר על "סקייפול", הייתה הראשונה להראות קצת דמעות, אבל כשג'ניפר לורנס עלתה לבמה והתמוטטה מהתרגשות במדרגות - ליבנו צנח יחד איתה. לורנס הצעירה שכחה להודות לבמאי שלה מרוב התרגשות, אבל היא הייתה רק המתאבן לשני הנאומים שנעלו את הטקס.נאום משועשע. דניאל דיי לואיס זוכה בפעם השלישית באוסקר (צילום: AP)ראשון עלה דיי לואיס, שהרגיש כה נינוח על הבמה (בכל זאת, פעם שלישית שלו) עד כי הוא החל לרדת על כל מה שזז, בין היתר על מריל סטריפ שהגישה לו את הפרס ("הייתי אמור לגלם את מרגרט תאצ'ר השנה" ועל הבמאי שלו ("שכנעתי את ספילברג שאם אני אגלם את לינקולן, לא נעשה מזה מיוזיקל"). כאשר עלה בן אפלק לנאום, חשבנו שראינו כבר הכל בערב הזה - אבל אפלק הוכיח אחרת. במעין התקף ורבלי שעוד עשוי להיזכר בעתיד, אפלק הודה לכל העולם ואשתו ופשוט לא הצליח להסתיר את אכזבתו מאי הכללתו בקטגוריית הבימוי כמועמד, כשאמר "אני יודע שאי אפשר לשמור טינה בעיר הזאת, אני אמשיך לעבוד קשה". בשביל רגעים כנים ואמיתיים כאלה, דווקא בחגיגת החגיגות המופקת לעילא של תעשיית האשליות, יש את האוסקר.שעה ורבע אל תוך הסרט נגוזו, שוב, תקוות ישראל לזכות בפרס. “מחפשים את שוגרמן" (שישודר בישראל ב-yes בשלישי הבא), הפייבוריט הברור בקטגוריה התיעודית, קטף את הפרס כאשר הוא מועדף על פני "חמש מצלמות שבורות" ו"שומרי הסף" הישראלים, בין היתר. שני רגעים נוספים שווים אזכור אף הם. האחד הוא תיקו, לראשונה מזה שנים רבות, בקטגוריית עריכת הסאונד, כאשר "כוננות עם שחר" ו"סקייפול" התחלקו בפרס. האחר הוא זכייתו של קוונטין טרנטינו, בפעם השניה בקריירה שלו, בפרס התסריט המקורי על "ג'אנגו ללא מעצורים". טרנטינו הפגיז, כהרגלו, בנאום מלא אהבה עצמית, אבל לא שכח להחמיא לשחקנים שלו, שאחד מהם, כריסטוף וולץ, כובד זו הפעם השניה בפרס שחקן המשנה הטוב ביותר בסרט של טרנטינו. ויש שיגידו, שהייתה זו אותה הדמות עליה זכה ב"ממזרים חסרי כבוד", בשינוי אדרת.מההפתעות הבודדות של הערב. כריסטוף וולץ והאוסקר השני שלו (צילום: AP)רשימת הזוכים לפי הסדר בו הוכרזו בטקס: שחקן משנה: כריסטוף וולץ, "ג'אנגו ללא מעצורים"סרט אנימציה קצר: Papermanסרט אנימציה: "אמיצה"צילום: "חיי פיי"אפקטים: "חיי פיי"תלבושות: "אנה קרנינה"איפור: "עלובי החיים"סרט קצר: "Curfew"תיעודי קצר: "Innocente"תיעודי: "מחפשים את שוגרמן"שפה זרה: "אהבה"מיקס סאונד: "עלובי החיים"עריכת סאונד: "כוננות עם שחר" וגם "סקייפול" (תיקו)שחקנית משנה: אן התאוויי, "עלובי החיים"עריכה: "ארגו"עיצוב אמנותי: "לינקולן"מוזיקה: "חיי פיי"שיר: "סקייפול"תסריט מעובד: "ארגו"תסריט מקורי: "ג'אנגו ללא מעצורים"בימוי: אנג לי, "חיי פיי"שחקנית ראשית: ג'ניפר לורנס, "אופטימיות היא שם המשחק"שחקן ראשי: דניאל דיי לואיס, "לינקולן"הסרט הטוב ביותר: "ארגו"

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ