נתלה באילנות גבוהים: ההשראה של גור בנטביץ'

לרגל יציאתו לאקרנים של סרטו החדש, "לרדת מהעץ", ביקשנו מהיוצר לבחור את הסרטים שהכי השפיעו עליו. באופן לא כל כך מפתיע, זה מה שיצא

זהר וגנר, עכבר העיר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
זהר וגנר, עכבר העיר

האלימות של וולטר היל ב"חבורת הלוחמים", האפרוריות של ג'ים ג'רמוש ב"זרים", האקשן המרגש של שוורצנגר וקמרון ב"שליחות קטלנית 2", הסיום הסוראליסטי של אפריים קישון ל"תעלת בלומילך",  הסצנה המפורסמת שהעניקה ל"אוונטי פופולו" של רפי בוקאי ז"ל את שמו וכמובן בני פורמן בגילומו של אורי זהר ב"עיניים גדולות". כל אלה מרכיבים את סל התרבות של גור בנטביץ', הבמאי של "הכוכב הכחול" ו"משהו טואטלי" שחוזר בסרטו החדש "לרדת מהעץ" לסגור מעגלים עם הנושאים החביבים עליו. בדרך, הוא עצר לספר לנו גם על הסרטים האהובים עליו.» לרדת מהעץ - כל הפרטים» ביקורת: סרט אישי וחינני

"חבורת הלוחמים" "כנופיה ניו יורקית רוצה להגיע הביתה לברוקלין בשלום ונאלצת לפוצץ במכות את כל שאר הכנופיות שמפריעות לה בדרך. אודיסיאה בניו יורק בסבנטיז. הסרט שראיתי הכי הרבה פעמים, רובן בקולנוע פריז, ואני אפילו לא יכול להסביר למה".(בימוי: וולטר היל, ארה"ב 1979)

"זרים" "שני טיפוסים מעט אבודים ומאוד משועממים מסתובבים עם בת דודתו הלא פחות תמהונית של אחד מהם ברחבי אמריקה. הסרט הזה פוצץ לי את המוח למרות שלא קורה בו כלום, ואולי דווקא בגלל זה - הוא הביא לי את המחשבה שאם ג'רמוש הצליח לעשות כזה סרט יפה על כאלה חיים אפורים, אולי גם אני יכול לנסות לעשות משהו מהחיים שלי".(בימוי: ג'ים ג'רמוש. ארה"ב 1984)

"שליחות קטלנית 2" "ארנולד שוורצנגר חוזר מהעתיד כדי לשמור על מי שבבוא היום יעמוד בראש המרד במכונות, ועל הדרך מגלה שהתפקיד הכי אנושי שלו הוא דווקא בתור רובוט. מי שלא מאמין שאקשן פיצוץ יכול גם לרגש בטירוף וגם להיות חכם להפליא, שיראה שוב את הסרט הזה. או שאולי הוא כבר התיישן, והסמים פשוט היו רכים יותר בניינטיז?".(בימוי: ג'יימס קמרון. ארה"ב 1991)

"תעלת בלאומילך" "בומבה צור בורח מבית משוגעים ומתחיל לחפור. כל סרט ממש טוב צריך איזו המראה בסוף: פסיכדליה, סוריאליזם, איך שלא קוראים לזה. הרגע הזה שגונדולות מתחילות לשוט באלנבי לצלילי התזמורת - בשביל כאלה רגעים המציאו את הקולנוע". (בימוי: אפרים קישון. ישראל 1969)

"אוונטי פופולו" "מפגש בהפוך על הפוך על הפוך בין חיילים מצרים וישראלים בסיני, בשלהי מלחמת ששת הימים. אם כבר המראות בסרטים ישראלים - אז לראות שני חיילים מצרים שיכורים ושלושה ישראלים סחים שרים "אוונטי פופולו" בחולות סיני מביא לי עד היום צמרמורות, אפילו שאני לא כזה קומוניסט. בזכות הסצנה הזאת, ולא רק, אני רוצה להאמין שרפי בוקאי ז"ל יזכה לחיי נצח".(בימוי: רפי בוקאי. ישראל 1986)(צילום: פוסטר הסרט)

"עיניים גדולות" "סיפור על בני פורמן, שתמיד רצה יותר. עד שיבש הפרח. גם אם לא תיכננתי, בני פורמן הוא קצת האבא הרוחני של ניצ, גיבור סרטי החדש. למרות שלא נראה לי שהוא יחזור בתשובה לכשיירד מהעץ, אבל אלוהים גדול ורק ימים יגידו". (בימוי: אורי זוהר. ישראל 1974)

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ