עדי קיסר, עכבר העיר
עדי קיסר, עכבר העיר

כש”הארטיסט” יצא לבתי הקולנוע, היו לא מעט צופים שחששו לשבת באולם בדממה, ובהם גם כאלו שהגדילו לעשות וביקשו את הכסף שלהם בחזרה כי השחקנים לא מדברים. זה לא מנע מהסרט להפוך לשובר קופות גורף אוסקרים. מי שציפה לטרנד של סרטים אילמים אמנם התבדה, אבל הצופה התנסה בחוויית הסרט של פעם - עם כתוביות, פסקול שכולל רק מוזיקה ושלל המחוות המוגזמות ששלטו בהוליווד לפני כניסת הסאונד ב־1928. מי שרוצה לשחזר את החוויה הזו עם טוויסט מפתיע מוזמן לאירועי מועדון הסרט האילם, שיתקיימו החל במוצאי שבת הקרובה בתיבה ביפו (שדרות ירושלים 19, 21:00, 60-50 שקל). מדובר בסדרת אירועים שבה יוקרנו סרטים אילמים, אבל במקום הפסנתרן שישב פעם על הבמה וניגן ילוו את הסרט מגוון של אמנים מקומיים מז’אנרים שונים - מהיפ הופ ועד מוזיקה קלאסית.באירוע הראשון יוקרנו כמה סרטים קצרים וסרט אחד באורך מלא, וישתתפו בו רם אוריון, ויקטוריה חנה, אדם שפלן, נורי יעקובי ואילן וולקוב. בהמשך הסדרה, שתתקיים אחת לחודש, יופיעו הבילויים, ריף כהן ואמנים נוספים שייתנו את האינטרפרטציה המוזיקלית שלהם לסרט המוקרן.“ניסיתי לאסוף מגוון של אנשים מסגנונות שונים, יוצרים מעניינים שמלחינים ויכולים להתחבר לפרויקט”, אומרת אוצרת הסדרה מאיה דוניץ, מוזיקאית, אמנית פרפורמנס והצלע הנשית של להקת הבילויים. “בדרך כלל באירועים כאלה מקרינים סרטים אמריקאיים וצרפתיים, אבל הפעם מצאנו גם סרטים הודיים, סרט שבדי ועוד דברים מעניינים”, היא מספרת. “הדבר הראשון שהבנתי תוך כדי צפייה בסרטים הוא שבאופן פרדוקסלי רוב הסרטים האילמים זקוקים לפסקול כדי לעבוד, ופסי הקול עצמם נוטים להיות בעלי נוכחות הרבה יותר דומיננטית מאשר ברוב הסרטים המדברים”, מוסיף רם אוריון.לדבריה של דוניץ, גם מי שאינו סטודנט לקולנוע או חובב ספציפי של הז’אנר יוכל ליהנות מהסדרה. “נתתי לאמנים כמה סרטים והם בחרו את מה שהם הכי התחברו אליו ויצרו לו פסקול לפי הסגנון שלהם”, היא מפרטת, “למשל, בטרי טריו עושים היפ הופ, והסרט שלהם יוצא כמו עבודות וי.ג’יי; אילן וולקוב הוא בכלל מנצח תזמורות קלאסי; ורם אוריון, שיופיע השבוע עם קוסטה קפלן, קיבל מקבץ סרטי דאדא אקספרימנטליים משנות ה־20”.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ