איך תשכנעו את הדייט לראות את "ההוביט 2"?

בזכות הקאסט הכי לוהט שמאייש בימים אלו את המסך הגדול, הנופים שומטי הלסתות וטכנולוגיית ה-48 פריימים בשנייה - "ההוביט 2: מפלתו של סמאוג", הוא הרבה יותר מסרט גיקים

אורון שמיר, עכבר העיר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אורון שמיר, עכבר העיר

בסוף השבוע הקרוב ינחת גם אצלנו ההוביט 2, או בשמו הרשמי, "ההוביט: מפלתו של סמאוג". החלק השני בטרילוגיית "ההוביט" מאת יוצרי "שר הטבעות" - הסדרה שהפכה למזוהה כל כך עם העשור הקודם. כולם, כמעט ללא יוצא מן הכלל, אהבו את הרפתקאותיהם של פרודו בגינס (אלייז'ה ווד), וכעת תורו של בילבו בגינס (מרטין פרימן) לנסות ולהטביע חותם על העשור הנוכחי. למרות זאת, לפעמים עולה התחושה שסרטי "ההוביט" מיועדים אקסקלוסיבית למעריצי ספריו של ג'.ר.ר טולקין, או לחובבי ז'אנר הפנטזיה בכלל וגמדים מחסלי דרקונים בפרט.

 אם גם אתם מתקשים לגרור את היקרים לכם לצפות ב"ההוביט: מפלתו של סמאוג" באולם האיימקס של ראשון לציון (המקום הנכון היחיד לראות בו את הסרט), הנה כמה דרכי שכנוע יצירתיות להגיע אל קהלי יעד שאינם בהכרח הטבעיים ביותר עבור הסרט הזה.

ההוביט 2: מפלתו של סמאוג - כל הפרטים

דייט לוהט: כל החתיכים אצלי

קהל היעד: הדייט שלכם בעיקר, אבל גם החבר'ה שלכם/ אנשים שהולכים לקולנוע כדי לרייר (כולנו, בעצם).

השכנוע: חוץ מבריטים הידועים ביכולות הדרמטיות שלהם, בהפקה של ההוביט הבינו שמה שחסר עד כה בסדרה הם מוקדי בהייה אנושיים רבים ככל האפשר. אז לריצ'רד ארמיטאג' בתפקיד הדי-ראשי תהיה הפעם תחרות קשה. אחראים לזה לוק אוונס בתפקיד ברד הקשת שעושה את הופעתו הראשונה בסדרה, וגם אורלנדו בלום שחוזר אל הפאה הבלונדינית והעדשות הכחולות שעשו לו את הקריירה, בתור לגולאס. עוד מעודד התעלפויות אפשרי הוא לי פייס, גם הוא בבלונד מודבק, שאולי יקבל תפקיד גדול יותר הפעם. מהצד הנשי, כנראה שקייט בלאנשט היפה לא הספיקה ליוצרי הסרט, שהלכו והמציאו דמות (שלא הייתה קיימת בספריו של טולקין) במיוחד למידותיה הנאות של אוונג'לין לילי – אלפית קשתית אדומת שיער וחמת מזג.

תסתכלו לו בעיניים. אורלנדו בלום, ההוביט 2 (צילום: יח"צ)

בדרך לניו זילנד

קהל היעד: הדור המבוגר / אנשים שהולכים לקולנוע כדי לראות נופים.

השכנוע: בספריו, טולקין ברא בעזרת דמיונו ויכולת הכתיבה שלו את "הארץ התיכונה", מקום ההתרחשות המרכזי של עלילות ההוביטים, הקוסם הכל-יכול גנדלף ושאר היצורים הפלאיים. מעניין אם הוא באמת קיבל את ההשראה מניו זילנד, או שמדובר בהברקה לא קשורה של הבמאי פיטר ג'קסון וצוותו שבחרו לצלם שם. כך או אחרת, מדובר ברצף הלוקיישנים הכי מרהיב בקולנוע מאז "שבע שנים בטיבט". או יותר נכון מאז הסרט הקודם הטרילוגייה, "ההוביט: מסע בלתי צפוי". מצוקים תלולים של סלע משונן וקרח מסותת, כרי דשא אינסופיים שמגדירים מחדש את הצבע הירוק ומקווי מים נוצצים בשמש – בסדרת הסרטים הזו יש הכל, ובשפע. אז נכון שיש גם לא מעט עבודת מחשב ועיבודי תמונה בגרסה שהגיעה אל המסך, אבל זה עדיין הרבה יותר זול מלטוס לניו זילנד. מצד שני, זה גם לגמרי עושה חשק לעשות זאת. אפילו אם אין שם גמדים ודרקון.

הכל, ובשפע. ההוביט 2 - טריילר:

הקאסט הכי שווה בעולם

קהל היעד: חובבי איכות בריטית חסרת פשרות/ אנשים שבימים כתיקונם מתנשאים מעל סרטי פנטזיה.

השכנוע: פיטר ג'קסון והצוות השקיעו לא רק באפקטים. "ההוביט" הראשון קיבץ אסופה מרהיבה של שחקנים, הקרם דה לה קרם של מסך הכסף ואולמות התיאטרון. הפעם הרשימה רק גדלה, כשאל כל בוגרי הסרט הקודם, או אפילו הטרילוגיה הקודמת, נוספו כמה חיזוקים. מהגוורדיה הוותיקה בולטים סר איאן מק'קלן, איאן הולם, סילבסטר מקוי, כריסטופר לי והתוספת החדשה בילי קונולי. מהצעירים יותר ראוי לציין את ג'יימס נסביט, שחקן בעל שיעור קומה שמשתתף בסרט סתם בתור אחד הגמדים, את הקומיקאי המבריק סטיבן פריי שהצטרף גם הוא וכמובן את בנדיקט קמברבאץ' בתפקיד הדרקון סמאוג(!). רוצים שחקנים גדולים בתלבושות מוגזמות, הנושאים מונולוגים מלאי פאתוס על עתידן של ממלכות ומלכים? עזבו שייקספיר, לכו ל"ההוביט 2".

הולמס, דרגון הולמס. קשה לזהות, אבל זה בנדיקט קמברבאץ'. ההוביט 2 

48 פריימים בשנייה

קהל היעד: שוחרי טכנולוגיה / סינפילים שסרטי פנטזיה הם לא בהכרח הקטע שלהם.

השכנוע: כשיצא ההוביט הקודם, היוצרים הבטיחו מהפכה באופן שבו אנו רואים וחווים קולנוע ביותר ממובן אחד. מלבד צילום בהפרדה גבוהה באיכות קריסטלית, מצלמות תלת מימד משוכללות מאין כמוהן ואפקטים מיוחדים פורצי דרך, היה שינוי נוסף שהסרט חרט על דגלו. צופי הקולנוע ברחבי העולם היו צריכים להתרגל לשלוש האותיות HFR, שפירושן קצב רענון גבוה של פריימים (High Frame Rate). בעוד סרט קולנוע רגיל מוקרן במהירות של 24 פריימים לשנייה (ובטלוויזיה 25 פריימים לשנייה), מה שמייצר את האשליה של התמונות הנעות, החליטו החבר'ה של "ההוביט" להכפיל את המהירות. 48 פריימים יש בכל שנייה של "ההוביט", והתוצאה בהחלט לא דומה לסרט קולנוע רגיל. יש שלעגו לסרט הקודם וטענו שהוא דומה לטלוויזיה גרועה משנות ה-70, ויש שהתאהבו. האם הטכנולוגיה הזו הגיעה למצב אופטימלי ב"ההוביט: מפלתו של סמאוג"? זוהי רק עוד סיבה ללכת לצפות בסרט - ולגלות.

ההוביט 2: מפלתו של סמאוג - כל הפרטים

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ