ילדת הפלא השיקית של הוליווד לא ממהרת להתבגר

בגיל 14 היילי סטיינפלד זכתה במועמדות לאוסקר וקצרה שבחים מקיר לקיר על הופעתה ב"אומץ אמיתי", ואז קיבלה החלטה מפתיעה: להעלם. עכשיו היא מגששת את דרכה בחזרה לאקרנים

חן חדד, עכבר העיר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
חן חדד, עכבר העיר

בסוף השבוע האחרון עלה למסכי ישראל "רומיאו וג'ולייט", ובסוף השבוע הקרוב יצטרף אליו "המשחק של אנדר". מלבד הסמיכות של תאריכי יציאתם, הדבר היחיד שיש לסרטים האלו במשותף הוא כנראה השחקנית היילי סטיינפלד. אינספור כוכבים צעירים שעושים את צעדיהם הראשונים על השטיח האדום חולמים להיות במקום אליו הגיעה סטיינפלד לפני שנתיים. הכוכבת, שהייתה אז רק בת 14, קטפה מועמדות לאוסקר על תפקידה ב"אומץ אמיתי" של האחים כהן, והתחרתה על הפסלון עם כוכבות וותיקות כמו איימי אדאמס, הלנה בונהם קרטר, ג'קי וויבר ומליסה ליאו (שזכתה בפרס). "אומץ אמיתי" היה סרט הקולנוע הראשון של סטיינפלד לאחר כמה תפקידים קטנים בטלוויזיה, פרסומות וסרטים קצרים, והמבקרים מיהרו לסמן אותה כאחת הכוכבות העולות המבטיחות בהוליווד, שלא לדבר על הכתרתה כגורו אופנה הודות לסטייל שלה בעונת הפרסים.

"רומיאו וג'ולייט" - כל הפרטים "המשחק של אנדר" - כל הפרטים

"בחרנו בהיילי מבין 15,000 מועמדים (!)" סיפר איתן כהן לניו יורק טיימס. "כמו שאתם יכולים לדמיין, ההחלטה לשים סרט שלם על כתפיה של ילדה צעירה גרמה לנו לחרדה עצומה. ידענו שאם היא לא עושה את התפקיד בהצלחה אין לנו סרט". למזלם של האחים, סטיינפלד המיסה הן את המבקרים והן את הצופים כילדה שחוברת לשריף אלכוהליסט ומזדקן (ג'ף ברידג'ס) כדי ללכוד את רוצחו של אביה (ג'וש ברולין). הופעתה של סטיינפלד הכניסה אותה לרשימת תצוגות המשחק הטובות ביותר של 2010 במגזין טיים, שהכריז כי הכוכבת העולה "מעבירה דיאלוגים עשירים באופן הצלול ביותר, נועצת מבטים חודרניים בנבלים וכובשת לבבות. זהו רבותיי, אומץ אמיתי".

סטיינפלד מספרת על קבלת התפקיד ב"אומץ אמיתי":

תנו לגדול בשקט

אבל, בניגוד לכל הציפיות, בשלוש השנים שחלפו מאז תפקידה המדובר סטיינפלד נעלמה מאור הזרקורים ושמרה על פרופיל נמוך במיוחד. היא הודתה שההצלחה המסחררת של הסרט הפחידה אותה. "הייתי בהלם" סיפרה בראיון ל"ET קנדה". "הכול קרה כל כך מהר, זה מלחיץ וסוריאליסטי". במקום להסתער על תעשיית הקולנוע סטיינפלד התמקדה בהשלמת לימודי התיכון, אותו עזבה בגיל 12 לטובת חינוך ביתי בבית הוריה שבלוס אנג'לס. בראיון למגזין "גלאמור" הודתה שההחלטה של הוריה להוציא אותה מהתיכון לא הייתה למען הקריירה, אלא בגלל שסבלה מבריונות. "בריונים הטרידו אותי בלי הפסקה וזה משהו שאני עדיין סובלת ממנו" חשפה,"אבל אם אני יכולה עכשיו להיות זו שתגיד למתבגרים אחרים שהכול יהיה בסדר, אעשה זאת".

הראיונות הכנים, יחסיה הקרובים עם הוריה, והדימוי התמים הפכו אותה לחביבת הקהל. "זה מפחיד לעבור לפתע לעולם של המבוגרים, בו כל דבר יכול לקרות בכל רגע", אמרה בראיון לגליון אוגוסט של מגזין "קומפני". "אבל אני ממש מעריכה את ההורים שלי על כך שהם נתנו לי את הביטחון להיות מי שאני ולעשות מה שאני אוהבת בלי להרגיש שאני צריכה להשתנות".

ג'ניפר לורנס עשתה את זה אחרת

בזמן שנמנעה מלהופיע על המסך הגדול, סטיינפלד תחזקה את מעמדה בעולם האופנה עם קמפיינים למותג היוקרתי מבית פראדה "מיו מיו". הוגי הקמפיין נלהבו מהשילוב בין הבעה תמימה וילדותית לבין שיק בוגר חסר פשרות והציבו אותה בבגדי הקולקציה על פסי רכבת. הצילום עורר סערה בבריטניה, שם החרימו את הקמפיין בטענה שסטיינפלד לבושה בבגדים שאינם הולמים את גילה ומצולמת בסיטואציה שמעודדת התאבדויות. הסערה בכוס התה הבריטי לא השפיעה על מעמדה של סטיינפלד בעולם האופנה, ופרט לשערי המגזינים והפקות האופנה התכופות בכיכובה, המותגים הגדולים רואים בה מובילת דעת קהל ובאופן קבוע מטיסים אותה היישר לשורה הראשונה בתצוגות החשובות העולם (ולא שוכחים להזמין גם את חברתה הטובה טיילור סוויפט). "אופנה היא משהו שתמיד התעניינתי בו" סיפרה בראיון לגליון נובמבר הקרוב של מגזין "Asos". "תמיד הייתי צופה בטקסי האוסקר ובכלל לא שמתי לב לפרסים אלא רק לשמלות. כשהתארחתי לראשונה בתצוגת אופנה בפריז ראיתי כמה זמן וחשיבה מושקעים בכל פרט, זה גרם לי להעריך את התחום עוד יותר. מאז אופנה הפכה להיות חלק עצום מחיי".

גם לזה דרוש אומץ. סטיינפד בקמפיין (צילום: Miu Miu)

רומנטיקה במקום אירוטיקה

כעת סטיינפלד חוזרת לעמוד מול עינה הבולשת של הוליווד בשורה של סרטים חדשים. הפעם אמנם לא מדובר בסרטים שיריצו אותה בחזרה לשטיחים האדומים, אבל נדמה שסטיינפלד מגששת את דרכה בחזרה לתעשייה עם סרטי מיינסטרים מדוברים במקביל לפרוייקטים קצת פחות מוכרים בזירת האינדי. בראש הרשימה ניצב העיבוד החדש של "רומיאו וג'ולייט" עם קרלו קרלי כבמאי ("מעוף התמימות") וג'וליאן פלווז כתסריטאי (יוצר "דאונטון אבי"). "זה היה מפחיד להצטלם לסרט, כלומר, זה שייקספיר!" הודתה בראיון ל"גלאמור". בסרט, שיגיע אלינו ב-24 באוקטובר, מככבים גם דאגלס בות ("LOL"), סטלן סקרסגארד ("מלנכוליה"), פול ג'יאמטי ("דרכים צדדיות") ודמיאן לואיס ("הומלנד"). מאחורי הקלעים, יוצרי הסרט עשו הכול כדי לא לפגום בתדמיתה או לכתוב סצינות שלא הולמות את גילה של סטיינפלד, ושינו את סצינות הסקס (שנכתבו במקור במחשבה על שחקנית בת 20) כך שהדגש יהיה יותר על רומנטיקה ופחות על אירוטיקה.

היפים החדשים. "רומיאו וג'ולייט" - טריילר:

מיד לאחר מכן יגיע תפקידה המסקרן ביותר בעיבוד המדובר ל"המשחק של אנדר" שינחת בבתי הקולנוע שלנו ב-31 באוקטובר (יממה לפני הפצתו בארצות הברית). הסרט יעלה לאקרנים בתום שנים של שמועות על הפקתו ותסריטים שירדו מהפרק באותה מהירות שעלו. הפקת הפרויקט יצאה סוף סוף לדרך עם גווין הוד ("אקס מן המקור: וולברין") כבמאי והתסריטאי ורוברטו אורקי (שכתב והפיק את "סטארטרק") כמפיק בכיר. בתפקיד הראשי מככב אסא בטרפילד בן ה-15 ("הוגו") וסטיינפלד מגלמת את חברתו הטובה פטרה ארקניאן, כשסביבם ניצבים שורה של שחקנים וותיקים ומוערכים כמו הריסון פורד, בן קינגסלי וויולה דייוויס.

שנים של ציפייה. "המשחק של אנדר" - טריילר:

נדמה שהצעדים הללו בחזרה לכאוס ההוליוודי הספיקו לסטיינפלד, שמיהרה לשריין לעצמה גם כמה תפקידים בהפקות קטנות הרבה יותר. בין השאר, בשנה הקרובה נראה אותה לצד קריסטן וויג בדרמה "Hateship Loveship" שהוקרן בפסטיבל טורונטו האחרון, בסרט "The Keeping Room" שמאחוריו עומד אורן מוברמן הישראלי ("השליח") כתסריטאי, וב-"Can A Song Save Your Life?" של הבמאי האירי ג'ון קרני ("פעם אחת") לצד קירה נייטלי ומארק רופאלו.

עושה רושם שלהוליווד קצת נמאס מילדות פלא מהסוג של לינדזי לוהאן, מיילי סיירוס ואמנדה ביינס, שמתבגרות בין מרכזי גמילה לפרובוקציות זולות. כל אלה אולי זוכות לכותרות בצהובונים, אבל בתעשייה מתחילים להפגין כבוד גם לכוכבות כמו סטיינפלד, ולפחות בינתיים, מעניקים לה את האוויר לנשימה שהיא זקוקה לו כדי להתבגר ולמצוא את עצמה.

"כוח משיכה" - ככה נראה עתיד הקולנוע

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ