הפסקול שגונב לבר רפאלי את ההצגה

לפני פרשת מבחוח, וקצת אחרי שתסיימו להתפעל מרפאלי בהלבשה תחתונה, הפסקול של הסרט "כידון" הוא שחקן בפני עצמו. המוזיקאי תום שרפשטיין מסביר איך מלחינים קומדיית מתח, ולמה הוא לא מנסה להרשים את אביו, מפיק הסרט

ליאה לוין, עכבר העיר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
ליאה לוין, עכבר העיר

בסוף השבוע הבא עלינו לטובה יעלה לאקרנים הסרט "כידון", קומדיית ריגול שמציעה זווית קצת אחרת לפרשיית החיסול של החמאסניק מחמוד אל-מבחוח, שהתרחשה בדובאי ב-2010. עשרות מילים נכתבו ועוד יכתבו על בר רפאלי הפתיינית הכי יפה בעיר, על ראש המוסד ששון גבאי, על התפקיד המשעשע של שי אביבי, על התרומה של מנשה נוי ועל ליהוקם של כל שחקני ישראל לסרט אחד. בעוד מבחינה עלילתית האיכות של "כידון" היא עניין של טעם, פרס 007 ניתן לעיצוב האמנותי הכולל של הסרט. אריאל גלזר וסנדרה גוטמן הופקדו על עיצוב התפיסה האמנותית, ותום שרפשטיין נבחר לכתוב פסקול מקורי, מהביט הראשון ועד לאקורד האחרון, לסרט שמתיימר להיות "קומדיית הריגול הגדולה בישראל". עוד לפני שהסרט מגיע למסכים, הבאזז סביבו מבשר שמבחינה אודיאלית, קורה פה משהו טוב.

 "הפסקול בולט מאוד בסרט הזה. המוזיקה היא חלק מהעלילה, לפעמים היא אפילו מובילה אותה. היא לא רק נותנת קו אווירתי", אומר שרפשטיין, מלחין הפסקול. "ביחס לסרטים אחרים, ב'כידון' יש המון מוזיקה. ממש כל כמה דקות יש קטע מקורי". » כידון - לכל מועדי ההקרנה» בר רפאלי תחסל את מבחוח ב"כידון"» קולנוע ב-10 שקלים - כל ההמלצות

שרפשטיין, מוזיקאי תל אביבי בן 38, כתב בעבר, בין השאר, את הפסקול של "הפנטזיה הגדולה של סיניקו הקטן" (2011, בכיכובו של ציון ברוך),  ואף היה מועמד לקבל על כך פרס אופיר. כיום הוא עובד על הפסקול של העיבוד הקולנועי של "תפוחים מן המדבר", המבוסס על סיפור קצר מאת סביון ליברכט. המוזיקה היא חלק מהעלילה. הפתיח של "כידון":

כשכותבים פסקול, מאיפה מתחילים?"קודם כל צופים בסרט, יושבים עם הבמאי (עמנואל נקש) והעורכת (טובה אשר), מתחילים לגבש רעיון בכיוונים כלליים, ואז מתחילים לחשוב על תמה ולעשות סקיצות. במקרה של 'כידון' הרעיון הראשוני היה לכתוב מוזיקה קצת שובבה, עם גוון קצת קומי ומתח מרומז. קצת "משימה בלי אפשרית" כזה. עם נגיעות סבנטיז וים תיכוני. אחר כך יש תהליך של כמה חודשים של הלחנה, התאמה לסצנות ושינויים".משימה בלתי אפשרית סטייל. כידון:

מתאימים את המוזיקה לשחקנים?"לא ממש לשחקנים, אבל כן עשינו אפיונים לדמויות – למשל יש את קבוצת הרמאים שיש לה תמה מסויימת, שובבה וג'אזית וג'יימס בונדית. למוסד, לעומת זאת, יש נעימות יותר קלאסיות עם כלי מיתר, משהו שמזכיר את הפנתר הורוד".

מיכאל שרפשטיין, המפיק, הוא אבא שלך. מרגישים צורך להוכיח את עצמך כשמגיעים לתפקיד בגלל קשר עם אבא?"לא ממש. בסופו של דבר אני צריך לספק את הסחורה מה שלא יהיה. זה כן נותן תחושה של יותר גיבוי ובטחון, אבל ברור שמי שצריך להיות מרוצה זה הבמאי ולא אבא שלי, זה גם לא משהו שנשאר בבית, כולם רואים את זה ולכולם יש מה להגיד".» כידון - לכל מועדי ההקרנה

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ