בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שלושה סרטים ישראליים יוקרנו ב"פורום" של פסטיבל ברלין

"מוצא אל הים" של דניאל מן, "מנשה" של ג'וש ויינשטיין, ו"ביקלס (סוציאליזם)" של היינז אמיגהולץ ישתתפו במסגרת הלא תחרותית של הפסטיבל, שייפתח ב9 בפברואר

תגובות
גבר צולל
זיו ברקוביץ'

שלושה סרטים ישראליים יוקרנו השנה ב"פורום", המסגרת הלא תחרותית של פסטיבל ברלין, שייפתח ב–9 בפברואר: "מוצא אל הים" של דניאל מן, "מנשה" של ג'וש ויינשטיין, ו"ביקלס (סוציאליזם)" של היינז אמיגהולץ. נוסף על כך, שלוש יצירות של אמנים ישראליים — יעל ברתנא, נועם ענבר ועמוס גיתאי — יוצגו במסגרת "פורום מורחב" המיועדת ליצירות אמנות מסוגים שונים. כל אלה יצטרפו להקרנת העותק המשוחזר של "אוונטי פופולו" במסגרת "ברלינלה קלאסיקס".

"מנשה" הוא סרט הביכורים של הבמאי היהודי־אמריקאי ג'וש ויינשטיין, וזה הסרט העלילתי הראשון שיוצא מהקהילה החרדית־חסידית בברוקלין. הוא מביא את סיפורו של אלמן צעיר בקהילה שנלחם לקבל משמורת על בנו. לפי חוקי הקהילה הנוקשים, אב לא יכול לגדל לבד את בנו, ומכיוון שהוא מסרב להתחתן שוב עליו להילחם על זכותו להיות אב. הסרט מבוסס על סיפורו האמיתי של השחקן הראשי בסרט, מנשה לוסטיג, ורוב שחקניו הם נון־אקטורס מהקהילה. הסרט, הפקה ישראלית־אמריקאית בשיתוף "גרין פרודקשנס" (גל גרינשפן ורועי קורלנד), יוקרן בשבוע הבא בבכורה עולמית בפסטיבל סאנדנס.

"מוצא אל הים" של דניאל מן, בהפקת איתי תמיר, מביא את סיפורו של גבר שמחליט לא ללכת לשירות מילואים בעזה, ועומד בפני צומת דרכים: האם לנסות ולתקן את חייו הקודמים או למצוא דרך להתחיל שוב במקום אחר. הוא שב לבית שבו גר עם זוגתו לשעבר, מתגנב פנימה, ומגלה שבעוד הוא נותר לבדו, היא המשיכה הלאה ומצאה שותף אחר לחייה. למחרת הוא מזייף פציעה ברגלו כדי לפגוש ברופא שחי איתה ולהתקרב לגבר ש"החליף" אותו. מכיוון שהמשטרה הצבאית בעקבותיו, הוא לא יכול לשוב לביתו ומוצא לעצמו מקומות אחרים ללון בהם.

"ביקלס (סוציאליזם)" של היינץ אמיגהולץ הוא סרט תעודה גרמני־ישראלי המציג סיור בין 23 מבני ציבור המוצבים בקיבוצים שונים בישראל, אשר תיכנן האדריכל שמואל ביקלס. המבנים נבנו בשנים 1942–1973 ומשקפים את הרעיונות של הקהילות הסוציאליסטיות של אותה תקופה.

במסגרת "פורום מורחב" יוקרן הסרט "תשליך" של האמנית יעל ברתנא, תוצג העבודה "פנה הגשם" של נועם ענבר תוצג בתערוכה קבוצתית, וכן יוצג המיצב "The Law of the Pursuer" של עמוס גיתאי. בפורום הקו־פרודוקציות, המתקיים מדי שנה במקביל לפסטיבל ומפגיש בין מפיקים בולטים מרחבי העולם, הוזמנה לראשונה חברת הפקות ישראלית: "בלאק שיפ הפקות סרטים" של סער יוגב ונעמי לבארי ("שבוע ויום", "מלאך של אמא").

ב"ברלינלה קלאסיקס", מסגרת המיועדת להקרנה של קלאסיקות קולנועיות, יוקרן השנה — כפי שכבר פורסם — "אוונטי פופולו" (1986) סרטו של רפי בוקאי, בין היתר לצד "הרומן שלי עם אנני" (1977) של וודי אלן, "מוריס" (1987) של ג'יימס אייבורי, "ליל המתים החיים" (1968) של ג'ורג' רומרו ו"שליחות קטלנית 2: יום הדין" (1991) של ג'ימס קמרון.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו