אולפנים הוליוודיים עשויים לעמוד לדין על אפליית במאיות

הנציבות לשוויון הזדמנויות חוקרת טענות על אפליה שיטתית מאז 2015, ואם לא תגיע להסדר עם האולפנים יועבר המידע לצוות המשפטי. ב-2016, רק 7% מהסרטים המכניסים ביותר בוימו על ידי נשים

נירית אנדרמן
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
נירית אנדרמן

הנציבות הפדרלית לשוויון הזדמנויות (EEOC) בארצות הברית עשויה להעמיד לדין את האולפנים ההוליוודים הגדולים, עקב אפליה שיטתית של במאיות. כך עולה מידיעה שפירסם בשבוע שעבר האתר "דדליין הוליווד". "כל אחד מהאולפנים הגדולים מואשם בכך שלא שכר את שירותיהן של מספיק במאיות", אמר מקור המעורה בפרטים ל"דדליין".

הנציבות החלה לחקור את הטענות על אפליית נשים בקבלה לעבודה בקרב האולפנים ההוליוודיים באוקטובר 2015, ובאחרונה סיימה את חקירתה. לדברי המקור של "דדליין", אנשי הנציבות מנסים בימים אלה להגיע להסדר עם נציגי האולפנים, אך אם הדבר לא יעלה בידם עלול הדבר להוביל להגשת תביעות משפטיות.

אווה דוברניי, הבמאית היחידה המועמדת לאוסקר השנה
אווה דוברניי, הבמאית היחידה המועמדת לאוסקר השנהצילום: Chris Pizzello/אי־פי

באתר הנציבות לשוויון הזדמנויות מובהר: "אם נמצאה הפרה, ננסה להגיע להסכמות מרצון עם המעסיק. אם לא ניתן להגיע להסכמה, יועבר התיק לצוות המשפטי שלנו — או במקרים מסוימים למשרד המשפטים — שיחליטו אם להגיש תביעה או לא".

בשיחות שקיים בדצמבר האחרון עם נציגי המפיקים, הציע איגוד הבמאים האמריקאי לאמץ וריאציה של "חוק רוני" הנהוג בליגת הפוטבול האמריקאית (NFL), המעודד קבוצות שמחפשות מאמן לשקול לתפקיד מועמדים שאינם לבנים. איגוד הבמאים טען שחוק כזה יכול לעודד העסקה לא רק נשים אלא גם של בני מיעוטים אחרים.

בשנת 2016, רק שבעה אחוזים מ-250 הסרטים המכניסים ביותר בהוליווד בוימו על ידי נשים. אווה דוברניי, במאית הסרט התיעודי 13th, היא הבמאית היחידה שסרט שלה מועמד לאוסקר השנה, בקטגוריית הסרטים התיעודיים. 

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ