אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

יובל סגל: "אני שואל את עצמי אם לא כדאי לעזוב את הכל וללכת לעבוד בתור מציל"

אחרי 20 שנה של קריירה סופר מצליחה ומפתיעה יובל סגל לוקח צעד אחורה, לא בגלל שלא איכפת לו אלא בגלל שאיכפת לו יותר מדי. הוא יודע שהוא כלוא בטייפקאסט ("זה כמה שנים לשחק הומו ואז כמה שנים לשחק מפקד שייטת"), וממשיך לחלום על הים. ראיון

תגובות
"במקצוע הזה כולם אגו מניאקים כמוך". יובל סגל, "חדרי הבית"
שי גולדמן

יובל סגל כבר לא כל-כך להוט בענייני הקריירה. אחרי 20 שנה של נוכחות מתמשכת בטלוויזיה ("קצרים", "פאודה"), בקולנוע ("אפס ביחסי אנוש", "מתנה משמיים") ובתיאטרון ("אילוף הסוררת", "ארוחת פרידה"), הוא מודה שהיום אם אינו מרגיש חייב לקחת על עצמו תפקיד כזה או אחר, הוא פשוט דוחה אותו. בשלב זה, יותר חשוב לו הזמן החופשי שלו והשעות שהוא מבלה בים. על המקצוע שלו, לעומת זאת, הוא פחות משתגע. "זה מקצוע מטלטל ואני לא אוהב להיות בטלטלה", הוא מסביר. "ביקורת מסוימת או האופן שנדמה לך שאתה נתפס יכולים להטריף אותך, ואני מחפש שקט. יש שחקנים שיכולים לקחת את הדברים באופן פחות אישי. אני לא יכול."

» "אשתו של שומר גן החיות": כשנמרים מנצחים שואה
» "תברח": "פגוש את ההורים" גרסת הפחד
» ריצ'י ריץ': ארבע יסודות הגדולה של גאי ריצ'י
» מה לראות בדוקאביב?
» איימי שומר לא שומרת על הכוס שלה

במסגרת יחסי האהבה-שנאה שסגל מנהל עם התעשייה, הוא גם נרתע מעיסוק ביחסי ציבור, מדורי רכילות וקידום עצמי, אלא אם כן מדובר בפרויקט שיקר לו במיוחד. זה בדיוק המצב עם "חדרי הבית", סרטו החדש של איתן גרין שבו סגל משחק את התפקיד הראשי - קבלן בניין שהסתבכות כלכלית מובילה אותו לקריסה ומסכנת את עתיד משפחתו. לאחר שהסרט היפה הזה, משיאי יצירתו של גרין, נדחק לשוליים בעונת הפרסים האחרונה, חשוב לסגל במיוחד לשכנע את הקהל הרחב להגיע לצפות בו. "יש בסרט הזה חיבור קסום לטעמי בין סיפור דרמטי קיצוני לבין איפוק מאוד גדול, שאופייני לסרטים של איתן", הוא קובע. "הבן אדם לא מתחבא מאחורי סגנון או תנועות מצלמה וירטואוזיות. הקצב של הקולנוע היום הוא מאוד מהיר, ובסרטים של איתן יש דווקא מין הישענות אחורה. הוא לא מתחנף לקהל, אבל מצד שני הוא מאוד חשוף וכנה. זה יכול להראות קצת 'אולד פאשן', אבל בעיניי דווקא כשעושים 'אולד פאשן' כזה היום, יש בו משהו מאוד חדשני." 

מאופק ודרמטי במקביל. "חדרי הבית" - לצפייה בטריילר:

הדמות שאתה משחק בסרט נראית על פניו מאוד רחוקה ממך ומהדמויות שאתה משחק בדרך כלל. לעומת הטיפוסים הגבריים והיצריים שאתה מזוהה איתם, אברם הוא איש מאוד שברירי ורגיש.
"אני מאוד מסכים. זאת דמות שעוצבה במידה רבה בצלמו של איתן גרין, התסריטאי והבמאי, ועברה דרך הפילטרים שלו. כשקראתי את התסריט לא הבנתי מדוע הוא מציע את התפקיד הזה דווקא לי. אני הרי כל-כך לא הבן אדם הזה. לא הייתי מגיב כמוהו בסיטואציה שכזאת, וכל ההתנהגות שלו בסרט מנוגדת לאינטואיציה שלי. לכן חיפשתי משהו קטן וספציפי שדרכו אוכל להתחבר אליו, ובסופו של דבר מצאתי חיבור מאוד חזק דרך הדמות של הילד. נושא ההורות, הרצון לשמור על הילדים שלך ולמנוע פגיעה בהם, זה משהו שאני חי אותו ביום יום. מעבר לזה, מכיוון שלסרט יש כאמור נראטיב מאוד חזק על בן אדם שמנסה לשרוד ולהגן על המשפחה שלו, יכולתי פשוט לסמוך על הסיפור שידחוף קדימה ולאפשר לעצמי לנוח בתור שחקן".

לסרט יש ממד כלכלי-חברתי מאוד בולט ואקטואלי. עד כמה הוא השפיע אלייך בזמן העבודה?
"אני חושב שלמרות העובדה שלסרט קוראים 'חדרי הבית', זה בעצם סרט על חדרי הלב. ככל שהגיבור מנסה להיאחז יותר בקירות הפיזיים, כך הם מתפוררים יותר ויותר. לכן בעיניי כל העניין הכלכלי-חברתי הוא משהו שהסרט תופס עליו טרמפ, כדי לצלול פנימה לתהליכים פנימיים שהאנשים עוברים. זה מאוד נכון בעיניי, כי אחרת הסרט היה הופך למשהו דידקטי. אני חושב שכמו בכל הסרטים של איתן, מה שמעניין אותו הוא האנשים והסיפורים הקטנים שלהם, ופחות המציאות האקטואלית".

מחפש בעיקר שקט. יובל סגל, "חדרי הבית"
שי גולדמן

עד כמה הבחירה שלך לשחק בסרט הושפעה מהצורך להרחיב את המנעד שלך? האם אתה מרגיש לכוד בתוך טייפקאסט מסוים?
"אמנם יש לי לפעמים שאלות על המקצוע ומחשבות אם לא כדאי לעזוב וללכת לעבוד כמה שנים בתור מציל, אבל כרגע עניין הטייפקאסט לא ממש מטריד אותי. מנסיוני אני יודע שטייפקאסט זה דבר שבא במעגלים. אז יש לך כמה שנים רצוף שאתה משחק הומו, ואחר-כך כמה שנים שבהם אתה משחק מפקד שייטת. זה מקצוע של מצבי רוח. פעם אתה למעלה, פעם אתה למטה, אבל בסופו של דבר הדברים זזים מעצמם ולא צריך ליפול לקיבעונות".

אף על פי שיחסו הפילוסופי לתהפוכות המקצוע יכול אולי להתפרש כנינוחות או אפילו העדר אמביציה, סגל מתעקש שזאת תהיה פרשנות מוטעית. הוא פשוט מודע לנטייתו לקחת את הדברים ללב ולהטריף את עצמו, ולכן מראש בחר להתרחק מדברים שיכולים לערער אותו ולא להכנס לסיטואציות שהן לא חובה מבחינתו. מכיוון שכך, נחמד לו מאוד להתפרנס מהקמפיין המתמשך ללאומי קארד שהוא עושה כבר קרוב לעשור לצדה של קרן מור, וממש לא מפריע לו שברחוב מזהים אותו יותר מהפרסומת מאשר מתפקידיו בקולנוע ובתיאטרון. לפני כמה שנים, גם עשה נסיון מוצלח למדי לקחת את השליטה לידיים שלו וכתב את הסדרה הקומית "טקסי דרייבר", שבה גם שיחק בתפקיד הראשי. "רציתי לייצר לעצמי סביבת עבודה שיהיה לי נוח בתוכה, כי כאמור לא תמיד קל לי", מסביר סגל. "במקצוע הזה אתה נמצא בסביבה שבה כולם אגו-מניאקים כמוך, ולא תמיד הרצונות של כולם זהים. אז ישבתי וכתבתי לבד שתי עונות, ועשיתי את הסדרה. אני חושב שהמקום היצירתי עדיין יושב בתוכי ואפילו התחלתי לעבוד על משהו חדש עם חבר, אבל אני עדיין מחכה לרגע הנכון כדי לתת לדברים לצאת החוצה. כמו שאמרתי, אם אני לא חייב את זה - אני לא עושה."

"חדרי הבית" - איפה ומתי לראות?

*#