בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אבנר פיינגלרנט התפטר מניהול בית הספר לקולנוע במכללת ספיר

פיינגלרנט, שהיה ממייסדי בית הספר ועמד בראשו במשך 18 שנה, החליט לעזוב את תפקידו בגלל מחלוקות עם הנהלת המכללה. מחליפו יהיה פרופ' סמי שלום שטרית

17תגובות
אבנר פיינגלרנט
אליהו הרשקוביץ

פרופ' אבנר פיינגלרנט, שהיה ממייסדי בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללת ספיר ועמד בראשו לאורך 18 שנה, עוזב את תפקידו. הוא הגיש את התפטרותו בעקבות מחלוקות שהתגלעו בינו לבין הנהלת המכללה בנוגע לדרך ולחזון העתידי של בית הספר. מחליפו בתפקיד יהיה פרופ' סמי שלום שטרית. המינוי אושר השבוע פה אחד במועצה האקדמית של בית הספר.

פיינגלרנט, שהיה ממקימי בית הספר והקים גם את פסטיבל קולנוע דרום, חממת הקולנוע סטודיו דרום וכתב העת קולנוע דרום, ימשיך לעבוד בבית הספר כאיש סגל בכיר. פיינגלרנט הסביר היום (רביעי) ל"הארץ" כי קיבל את ההחלטה בעקבות שתי מחלוקות מרכזיות שהתגלעו בינו לבין הנהלת מכללת ספיר. הראשון נגע לחזונו למיזוג אקדמי־קהילתי. "החזון שלי, שאותו הצגתי לפני הנהלת המכללה ועיריית שדרות, היה להקים עיר אוניברסיטה בשדרות שתאפשר חיבור בין אקדמיה וקהילה. לקחת חלקים שלמים מהמכללה ולשים אותם בשדרות, למזג את העיר והמכללה כך שיעצימו אחד את השני. חשבתי שמכללת ספיר, שהיום היא מנותקת ומבודדת, תיצור כך תפישה אחרת של האקדמיה, אקדמיה שפועלת בתוך העיר, כמו שקורה בערים רבות אחרות בעולם, כמו ניו יורק, מילאנו, פריז ועוד", אמר. אך לצערו הנהלת המכללה סירבה להצטרף לחזון שלו.

נקודה שנייה שבה לא הצליח להגיע להסכמות עם הנהלת המוסד היה תקנים בשדרת הניהול של בית הספר לאמוניות הקול והמסך. "במשך 17 שנה ביהס ומפעלותיו נבנו בקצב מאוד מהיר. היום יש לנו כבר חמישה מסלולים של תואר ראשון, שני מסלולי תואר שני, פסטיבל 'קולנוע דרום', סטודיו דרום, כתב העת 'קולנוע דרום' ופעילות גדולה בקהילה. בית הספר צמח מאוד מהר, ובשביל להמשיך לקיים ולפתח ולהעצים את זה צריך שדרת ניהול יותר משמעותית והרבה יותר כסף. אנחנו ידענו איך להביא הכסף, אבל המכללה לא ראתה את החשיבות הקריטית שבדבר. ואני אמרתי שבלי שדרת הניהול הזאת, בלי הכלים האלה, לא נוכל להמשיך ולקיים את ההבטחה. היה מדובר על שתי משרות שכבר הוסכם עליהן, אבל ההנהלה חזרה בה מההסכמות הללו. וכך אחרי 17 שנה שבהן נתתי את כל כולי והאמנתי בזה בכל מאודי, הגעתי לנקודה שהרגשתי שאין בינינו את אותה שותפות שנחוצה כדי להמשיך".

סמי שלום שטרית הוא סופר, משורר, איש קולנוע ואקדמאי שחקר את ההיסטוריה הפוליטית של המזרחים בישראל. לאורך השנים יצר קולנוע חברתי שהתמקד בזיכרון ובזהות המזרחית בישראל: יחד עם אלי חמו יצר את הסרט "הפנתרים השחורים מדברים" (2003), סרטו "אז׳י איימה" (בואי אמי, 2009) חקר את שורשי הזיכרון של נשות הדור הראשון לעלייה ממרוקו, ואילו ב–2014 יצר דיוקן קולנועי של המשורר ארז ביטון: "משהו על רוח תזזית. תחנות חיינו בשירתו של ארז ביטון". כיום עובד שטרית על סדרה תיעודית שתעסוק במאבקים המעצבים את השיח המזרחי החדש בשנות ה–90.

סמי שלום שטרית
אילן אסייג

שטרית אמר על המינוי: "עבורי ביה"ס לקולנוע בספיר מזוהה עם אדם אחד בלבד: אבנר. החלומות הגדולים שלו והתעוזה שלו ללכת אתם בכל כוחותיו הם שהביאו אותי לספיר. הוא שהדביק אותי בחיידק הטוב של צפון הנגב, לשם עברתי בעקבות העבודה בספיר. אני נכנס לחלל גדול ונעליים גדולות עוד יותר. זה אתגר גדול מאוד, ואני אחד שאוהב אתגרים ושש לקראתם. אני מאחל לאבנר הצלחה גדולה ואני יודע שעצותיו הטובות ילוו אותי גם בתפקיד החדש".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו