בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פתיחה מאכזבת ל"בלייד ראנר 2049" בארה"ב: רק 31.5 מיליון דולר

בחברת האחים וורנר שהפיצו את הסרט העריכו בהערכות מוקדמות כי יגרוף 50 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו בארה"ב

4תגובות
סילביה הוקס ורייאן גוסלינג ב"בלייד ראנר 2049"
Stephen Vaughan/אי־פי

הביקורות המשבחות לא הועילו — הסרט "בלייד ראנר 2049" הכניס רק 31.5 מיליון בסוף השבוע הראשון להקרנתו בארצות הברית. זהו סכום מאכזב למדי בשביל סרט שבהפקתו הושקעו כ–150 מיליון דולר ועוד עשרות מיליוני דולרים הוקצבו ליחסי הציבור שלו.

בחברת האחים וורנר שהפיצו את הסרט העריכו בהערכות מוקדמות כי יגרוף 50 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו בארצות הברית. לאחר מכן הם הנמיכו מעט את הציפיות, ל–45 מיליון דולר, אבל בוודאי לא ציפו לסכום הנחשב נמוך יחסית.

בלייד ראנר - דלג

מהן הסיבות לכישלון הקופתי בארצות הברית של הסרט שביים דני וילנב ונחשב לאחד הסרטים המסקרנים של השנה? אחת מהן היא שהסרט פנה מלכתחילה לאלה שצפו בקודמו, "בלייד ראנר", שיצא בשנת 1982. לפיכך, קהל היעד שלו הוא בני 40 ומעלה.

צעירים יותר, שלא גדלו על הסרט המקורי, שביים רידלי סקוט ונהפך לסרט פולחן, לא מצאו בו עניין למרות התהודה התקשורתית הגדולה ברשתות החברתיות ובאתרי הבידור. בניגוד ל"מלחמת הכוכבים", למשל, שהסרט האחרון שלו בטרילוגיה המקורית יצא ב–1983 והטרילוגיה השנייה החלה רק ב–1999, לא היתה סביבו תעשייה שלמה של מוצרים מסחריים ששימרו את המותג וחשפו אותו גם לקהלים חדשים.

מפיקי ומפיצי "בלייד ראנר" יכולים להתנחם בכך שהסרט דורג בראש טבלת שוברי הקופות בארצות הברית ושהוא הכניס עוד 50 מיליון דולר ברחבי העולם. הם גם בוודאי מקווים כי סוף שבוע אחד לא יסתום את הגולל על גורלו המסחרי של הסרט.

יש לא מעט דוגמאות לכך. למשל "מקס הזועם: כביש הזעם" של ג'ורג' מילר שיצא ב–2015 הכניס 45 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו בארצות הברית, אבל גרף בסופו של דבר 378 מיליון דולר ברחבי העולם.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו