סיכום 2017 בקולנוע: אור בקצה התעלה

"אור ירח", "דנקרק" ו"תברח" היו הסרטים הטובים ביותר שהוקרנו בישראל השנה, ושלושתם חתרו נגד הז'אנר שלהם. חלק מהטובים, כמו "צורת המים" ו"העיתון", טרם הגיעו. "אמא!" היה הסרט הגרוע ביותר, בגלל היומרנות

אלכס היברט ב"אור ירח". נועז מבחינת המבנה הנרטיבי
אלכס היברט ב"אור ירח". נועז מבחינת המבנה הנרטיביצילום: David Bornfriend/אי־פי
אורי קליין
אורי קליין
אורי קליין
אורי קליין

הניסיון לסכם את 2017 כשנה קולנועית, כפי שהסתמנה על האקרנים בישראל, הוא בעייתי. כל זאת משום שסרטים רבים, המסקרנים ביותר שהופקו השנה, עדיין לא הוקרנו כאן. מבין עשרה הסרטים המועמדים השנה לפרסי גלובוס הזהב רק שניים הוקרנו בישראל: "דנקרק" של כריסטופר נולאן ו"תברח" של ג'ורדן פיל. שמונה הסרטים הנוספים המועמדים לפרס כוללים, בין השאר, את "העיתון" של סטיבן ספילברג, בכיכובם של מריל סטריפ וטום הנקס, שעוסק בחשיפת מסמכי הפנטגון ב–1971, ואת "צורת המים" של הבמאי המקסיקאי גיירמו דל טורו, שזכה בפרס אריה הזהב בפסטיבל ונציה. 

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ