פסטיבל קאן 2014

מה קרן ידעיה מנסה לומר על גבריות ישראלית באמצעות גילוי עריות

"הרחק מהיעדרו", סרטה החדש של קרן ידעיה, מבקש להשתמש בגילוי עריות בין אב לבתו כדי לנסח אמירה חריפה על החברה הישראלית, אך התוצאה פגומה ■ "מר טרנר", סרטו של מייק לי, משרטט בהצלחה את דמותו האקסצנטרית של הצייר ויליאם טרנר

אורי קליין
אורי קליין
קאן
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אורי קליין
אורי קליין
קאן

כמו סרטה הקודם של קרן ידעיה, "כלת הים" מ-2009, גם סרטה החדש, "הרחק מהיעדרו" — שהוקרן היום (חמישי) בפסטיבל קאן ביומה הראשון של המסגרת התחרותית היוקרתית "מבט מסוים" (הנלווית לתחרות הראשית בפסטיבל) — הוא יצירה שיעדיה רציניים ומעניינים, אך התוצאה פגומה.

הסרט, שמבוסס על ספרה של שז, עוסק בכיבוש ובהשתחררות ממנו. הכובש הוא גבר ששמו משה (צחי גראד) והנכבשת היא אשה צעירה ששמה תמי (מעין תורג'מן). הם אב ובתו. הם חיים כזוג לכל דבר, ומתקיימים ביניהם גם יחסי גבר ואשה וגם יחסים של אב ובתו. משה, שמקיים גם יחסים עם נשים מחוץ לקשר שלו עם בתו (ולמה לא? היא הרי בתו. הסרט כולל את סצינת סדר הפסח הגרוטסקית ביותר שראינו אי פעם בסרט ישראלי) שולט בתמי בכוח אבהותו, גבריותו ומיניותו. היא תלויה בו לחלוטין, והמצב שהיא נתונה בו גורם לה להיות בולימית ולחתוך את עצמה (ידעיה מתארת פעולות אלה, כמו את יחסי המין שהאב ובתו מקיימים, באותה עיקשות שאיפיינה גם את "אור", סרטה הראשון מ–2004, שזכה אז בקאן בפרס מצלמת הזהב, המוענק לסרט ביכורים).

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ