למה סרט של במאית הוא עדיין מצרך נדיר בתחרות של פסטיבל קאן?

"The Beguiled", סרטה החדש של סופיה קופולה, מציב דמויות של נשים במרכזו ומציג נקודת מבט נשית ברורה, חדה ומרעננת. הגיע הזמן שמנהלי הפסטיבל יכללו יותר סרטים של במאיות

נירית אנדרמן
שליחת "הארץ" לקאן
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
נירית אנדרמן
שליחת "הארץ" לקאן

כשישבתי וצפיתי הבוקר (רביעי) בסרטה החדש של סופיה קופולה, "The Beguiled", באולם לומייר הענק, במסגרת התחרות הרשמית של פסטיבל קאן, ההתקוממות הפנימית התרחשה מעצמה. זמן קצר אחרי שהתחיל הסרט, כבר לא היה אפשר להדחיק את התסכול: למה לעזאזל סרט כזה, שיצרה אשה, שמציב דמויות של נשים במרכזו, ושמציג נקודת מבט נשית ברורה, חדה, מרעננת ולא מתנצלת, הוא עדיין מצרך כה נדיר בתחרות הזאת? למה מתוך 19 סרטי התחרות רק שלושה בוימו על ידי נשים? מתי היחס הזה כבר יתחיל להשתנות? ובבוקר שלאחר הקרנת סרט תחרות אחר מיותר וגרוע במיוחד — "רודן" של הבמאי הצרפתי ז'אק דוילון — התירוץ הקבוע שלפיו סרטי התחרות נבחרים על פי איכותם ולא לפי המגדר של היוצרים, נראה מגוחך במיוחד ולא רלוונטי.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ