לקראת פסטיבל דוקאביב

האמן אולאיי - האקס המיתולוגי של מרינה אברמוביץ'

הוא זכור בעיקר בזכות עבודתו המשותפת ויחסי הזוגיות שלו עם מרינה אברמוביץ', אבל האמן הגרמני אולאיי היה אחד היוצרים הרדיקליים והפוליטיים ביותר במאה ה-20. סרט תיעודי בפסטיבל "דוקאביב" עוקב אחר יצירתו הבלתי מתפשרת ואחר התמודדותו עם הסרטן

גליה יהב
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
גליה יהב

"הנה בא הגוף שלי", אומר אולאיי (שמו האמנותי של פרנק אווה לאייזיפן) באנחה בתחילת הסרט "אולאיי – גוף העבודה". הוא מתרומם לישיבה במיטת בית חולים, מחובר לאינפוזיה, נגלה לעין המצלמה במלוא תשישותו. "זה בעצם רגע מצוין לדבר על מושג הגוף, כשהמערכת הלימפטית שלי קורסת", הוא אומר. "לגוף יש מיליון שפות, הוא מדיום פר־אקסלנס". דקה אחר כך יגיד בנחרצות את המוטו שלו: "אסתטיקה בלי אתיקה היא קוסמטיקה!" אבל האפקט הדרמטי מתקלקל כשאחת המכונות מתחילה לצפצף.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ