המנהלת האמנותית החדשה של פסטיבל דוקאביב: קרין ריבקינד סגל

ריבקינד סגל, שהיתה בחמש השנים האחרונות מנהלת התוכניה של הפסטיבל, תחליף את סיני אבט שעבר לתאגיד השידור הציבורי "כאן"

איתי שטרן
איתי שטרן
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
איתי שטרן
איתי שטרן

קרין ריבקינד סגל תחליף את סיני אבט כמנהלת האמנותית של פסטיבל דוקאביב. ריבקינד סגל היתה בחמש השנים האחרונות מנהלת התוכניה של הפסטיבל. אבט עזב את התפקיד לטובת ניהול המחלקה הדוקומנטרית של תאגיד השידור הציבורי "כאן".

קרין ריבקינד סגל
קרין ריבקינד סגלצילום: נועם פריסמן

ריבקינד סגל, בוגרת האקדמיה לאמנות בצלאל, היתה בעבר בין השאר משמרת סרטים בארכיון הקולנוע של אוניברסיטת הרווארד, עוזרת למנהלת האמנותית בפסטיבל הסרטים היהודי בבוסטון, מנהלת מגזין הקולנוע "מערבון" וחברת צוות הפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים ברחובות.

"הקו האמנותי שהכתיב סיני אבט מעולה והייתי רוצה להמשיך את מגמת הצמיחה של הפסטיבל", אמרה ריבקינד סגל ל"הארץ". "עם זאת, אני חושבת שלפסטיבל יש עוד מקום לגדול, בעיקר בהיבט הבינלאומי. הייתי רוצה להביא יותר אורחים חשובים מחו"ל וגם להקרין סרטים תיעודיים במשך כל השנה ולא רק במהלך הפסטיבל. כך זה נעשה בעולם ואין סיבה שזה לא יקרה גם בארץ".

היא מבקשת להרחיב בפסטיבל גם את תחרות "עומק שדה", שהיתה בין יוזמיה, ובה סרטי פרינג' הבוחנים גבולות הקולנוע התיעודי. "המטרה שלנו תמשיך להיות הקרנה של קולנוע תיעודי חשוב, תוך בחינת הגבולות המטושטשים והאמנותיים של הז'אנר". לדבריה, הפסטיבל ימשיך לקדם גם את שלוחותיו בפריפריה: בנובמבר יתקיים זו השנה השמינית במעלות תרשיחא וחודש אחר כך הוא יתקיים, זו השנה השלישית, בירוחם.

דוקאביב, שנוסד ב–1998, נהפך עם השנים לפסטיבל הקולנוע התיעודי הגדול בישראל. לפסטיבל האחרון באו כ–52 אלף אנשים שצפו בסרטים הן בסינמטק תל אביב, משכנו הקבוע של האירוע והן בהקרנות חוצות שהתקיימו ברחבי העיר.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ