פורסמו המתחרים המקומיים בדוקאביב

בין 13 המועמדים בתחרות: סרטים של נטעלי בראון, דניאל סיון והצמד רונן זרצקי ויעל קיפר

נירית אנדרמן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
מתוך  "השדה" של מרדכי ורדי. בין המשתתפים בתחרות
נירית אנדרמן

13 סרטים ישראליים יתמודדו בתחרות הישראלית של פסטיבל דוקאביב ה–19 , שייפתח ב–11 במאי. בין היתר יוקרנו בתחרות סרטים חדשים של נטעלי בראון, דניאל סיון וצמד היוצרים יעל קיפר ורונן זרצקי. מחוץ לתחרות יוקרן סרטה החדש של דפני ליף על המחאה החברתית ועל הפיכתה של היוצרת לסמל המחאה הזאת. הפסטיבל יתקיים בסינמטק תל אביב ובאתרים שונים ברחבי העיר.

סרטי התחרות הישראלית של דוקאביב נבחרו מתוך 75 סרטי תעודה חדשים שהוגשו לפסטיבל, והזוכה מביניהם יזכה את יוצריו בפרס בסך 70 אלף שקל. "סלאח, פה זה ארץ ישראל" של דוד דרעי, רותי יובל ודורון גלעזר מביא את סיפור הקמת עיירות הפיתוח בארץ, באמצעות עדויות ופרוטוקולים חסויים החושפים לראשונה את האמת המטלטלת מאחורי חזון "פיזור האוכלוסיה" של הנהגת המדינה עשורים הראשונים לקיומה ויצק את היסודות לפער העדתי והמעמדי בישראל. סרטם החדש של יעל קיפר ורונן זרצקי, "ארץ אהובה", מביא את סיפוריהם של דיירי בלוק מספר 461 בעיר מעלות, צעירים שהגיעו ממקומות שונים בעולם.

"מקווה שאני בפריים" של נטעלי בראון מביא את סיפורה של הבמאית והשחקנית מיכל בת אדם, שהקדימה את זמנה ואיתגרה מבחינה מגדרית ואידיאולוגית את תעשיית הקולנוע הישראלית. "הפטריוט" של דניאל סיון עוקב אחר האקר ציוני מיליטנטי שעל רקע התעצמות האנטישמיות בצרפת, לוקח את החוק לידיים ומכריז מלחמה על מנהיגי התנועה האנטישמית. בסרטה "לה פרומיז" ענת שוורץ מביאה את סיפורם של העולים מצרפת, שחלמו על הארץ המובטחת וגילו את ישראל. "הטובים לסיף" של ליאת מר מביא את סיפורה של משפחת חתואל, שושלת הסייפים המפורסמת מעכו, הנשלטת על ידי חיים, האבא והמאמן האגדי, המתחיל לאבד את שליטתו בילדיו רגע לפני האולימפיאדה.

"המחברות של אליש" של גולן רייז מספר על שבעה אחים ואחיות שאמם מעולם לא חיבקה או נישקה אותם, ולאחר מותה קוראים לראשונה את תיעוד חייהם ביומנים שכתבה בסתר לכל אחד מהם; "הקיר" של מורן איפרגן מספר על אשה המפרקת את נישואיה הקצרים, נמלטת אל עזרת הנשים שבכותל המערבי ומתעדת משם במשך שנה את המתרחש בחייה האישיים ובמקום.  "איך מסמנים אהבה" של אלעד כהן ואיריס בן משה עוקב אחר חירש מלידה שנולד למשפחה שומעת, ולאחר מות אמו מוצא משפחה חדשה הדוברת את שפתו.

"בחדר שלי", שביימה איילת אלבנדה, מביא את סיפור התבגרותם של שישה בני נוער, המסופר אך ורק באמצעות חומרים שהם צילמו בעצמם והעלו ליוטיוב; בסרט "כתמים" הבמאית יקטרינה דיאקובה יוצאת לתעד את האב שנטש אותה וחושפת סיפור המשקף את התפרקות הגבר הסובייטי לאחר התפרקות ברית המועצות; "השדה" של מרדכי ורדי מספר על פלסטינים ומתנחלים המקימים יחד בין ירושלים לחברון יוזמה של דיאלוג בין הצדדים כדי לקדם שינוי תודעה שיביא לפתרון פוליטי; "מוחי" שביימו רינה קסטלנובו־הולנדר ותמיר אלתרמן מספר על ילד פלסטיני מעזה המתגורר בבית החולים תל השומר, ואינו יכול לשוב למשפחתו בעזה. את סרטי התחרות בחרו קרין ריבקינד סגל, המנהלת האמנותית של דוקאביב, והבמאים איל גולדברג וגילי גאון.

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ