בחיפוש אחר סודות הוויראליות של יוטיוב

איתמר רוז עלה לרגל למשכנם של האנשים ששברו שיאי צפייה ביוטיוב וביקש מהם ללמד אותו איך זה עובד. סרטו "מאה מיליון צפיות" הוא מסע אישי המתחמק מדידקטיות וצדקנות

שני ליטמן
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
שני ליטמן

אחרי שנים ארוכות של יצירת סרטונים סאטיריים פוליטיים ששילבו דוקו־אקטיביזם, החליט איתמר רוז להצטרף לרוח התקופה ולהיהפך ליוטיובר מצליח. מאחר שהפרסונה הקולנועית שלו היא של לוזר, הוא לא אמור היה להצליח במשימה, אבל דרך הכישלונות הסדרתיים, הוא קיווה לפענח את סוד הוויראליות ולחשוף אותו לטובת כולם. כדי לעשות זאת, נסע רוז עם בת זוגו ועם בנו התינוק לארצות הברית, עלה לרגל למשכנם של האנשים ששברו שיאי צפייה, וביקש מהם ללמד אותו איך זה עובד. משהו בטון הדיבור שלו ובחיוך התמידי המרוח על פרצופו, מקשים על ההבנה אם הוא מתכוון ברצינות לדבריו, או מתלוצץ. הוא מבלבל מאוד. התכונה הזו מצד אחד מעוררת רצון מסוים לתת לו סטירה ומצד שני גורמת לאנשים להגיב ולהיפתח אליו באופן בלתי צפוי. זו גם אולי התכונה הכי יוטיוברית באופן עמוק — היכולת לעשות שטויות חסרות משמעות לחלוטין ברצינות תהומית, לצפות מאנשים להתעניין בזה, אבל איכשהו גם לא לנטוש לגמרי את המודעות העצמית.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ