פסטיבל הסרטים חיפה |

"מעברים", סרט של פטריוט נלהב

כאילו אין כיבוש ואין כלובים שבהם ממתינים פלסטינים בחום שעות ארוכות, מציג הבמאי איציק לרנר בסרטו התיעודי "מעברים" את חיילי המחסומים כרגישים והומניים, יורים ובוכים במובן הקלאסי

שני ליטמן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
שני ליטמן

כבר מהפריים הראשון בסרטו של איציק לרנר עולה השאלה, כיצד ייתכן שהבמאי קיבל גישה חופשית וצמודה כל כך לאחת מיחידות הצבא הרגישות והטעונות ביותר, זו האחראית על תפעול המחסומים בהם עוברים תושבי השטחים הפלסטינים אל תוך תחומי ישראל הריבונית. דובר צה"ל נתן ככל הנראה אמון רב בלרנר, וסמך עליו שלא יוציא את הצבא "רע". האמון הזה בהחלט היה מוצדק, כי לרנר עושה כל שביכולתו על מנת להציג את החיילים המתפעלים את המחסומים כרגישים והומניים, יורים ובוכים במובן הכי קלאסי, ואת המחסומים עצמם כמשהו שפשוט נמצא שם, כחלק מהנוף, כמו הר או ים.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ