פסטיבל הסרטים חיפה

"מעברים", סרט של פטריוט נלהב

כאילו אין כיבוש ואין כלובים שבהם ממתינים פלסטינים בחום שעות ארוכות, מציג הבמאי איציק לרנר בסרטו התיעודי "מעברים" את חיילי המחסומים כרגישים והומניים, יורים ובוכים במובן הקלאסי

שני ליטמן
שני ליטמן
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
שני ליטמן
שני ליטמן
  • שם הסרט: מעברים
  • במאי/ת: איציק לרנר
  • שנה: 2019
  • ז'אנר: תיעודי
  • ארץ: ישראל
  • דירוג: 3 כוכבים

כבר מהפריים הראשון בסרטו של איציק לרנר עולה השאלה, כיצד ייתכן שהבמאי קיבל גישה חופשית וצמודה כל כך לאחת מיחידות הצבא הרגישות והטעונות ביותר, זו האחראית על תפעול המחסומים בהם עוברים תושבי השטחים הפלסטינים אל תוך תחומי ישראל הריבונית. דובר צה"ל נתן ככל הנראה אמון רב בלרנר, וסמך עליו שלא יוציא את הצבא "רע". האמון הזה בהחלט היה מוצדק, כי לרנר עושה כל שביכולתו על מנת להציג את החיילים המתפעלים את המחסומים כרגישים והומניים, יורים ובוכים במובן הכי קלאסי, ואת המחסומים עצמם כמשהו שפשוט נמצא שם, כחלק מהנוף, כמו הר או ים.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ